Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 9000
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Du tar feil. Uten de 2-3 timene på ettermiddagen fungerer jeg rett og slett ikke resten av kvelden.
Vis hele sitatet...
Fungere resten av kvelden? Hvorfor må du det?

Sitat av Molekyl Vis innlegg
Når jeg kommer hjem fra jobb kl. 16 har jeg null energi i tillegg til å være trøtt. Om jeg skulle vært våken til kl. 12 om kvelden så vil jeg være zombie og helt ødelagt i 8 timer.
Vis hele sitatet...
Så legg deg før midnatt da. Du ikke sitte oppe halve natten.

Du er nødt til å kutte søvnen på ettermiddagen. Legg deg heller tidligere på kvelden.

Dessuten må du ligge langt unna koffein de siste 6+ timene før sengetid.

Sitat av Molekyl Vis innlegg
Når det gjelder trening, så gikk jeg på treningsstudio i 6 måneder for drøyt 4 år siden. Trente 3-4 ganger i uken med styrketrening. Fikk resultater men det store problemet mitt var at jeg fikk helt gangsperre som kunne vare opptil èn uke etter hver treningsøkt. Gangsperra gikk heller ikke vekk iløpet av de 6 månedene, noe de i teorien skal siden jeg trente regelmessig. Det var et helvette å sovne med smerter i kroppen når man bare vridde litt på seg i senga. Så DET er bullshit at man sover bedre av trening. Kanskje noe genetisk feil med meg, men jeg blir aldri kvitt gangsperre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke treningen som er problemet, men at du trente feil. Du ikke kjøre Arnold-økter vet du. En utrent person trenger ikke å trene annenhver dag. Du bure ha begynt mer forsiktig, og med mindre belastning. Dessuten må du trene litt kardio også, ikke bare løfting av jern.

Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Du slipper kanskje en del kalorier der, men å kun drikke lettbrus øker faktisk sjansene dine for å bli overvektig. Når du kun får i deg kunstig søtningsstoffer, så gjør du det rett og slett for vanskelig for din egen kropp å forbrenne sukker og du pådrar deg glukoseintoleranse. Da gjør du det mye lettere for deg selv å gå opp i vekt. Du øker også sjansene betraktelig for å få diabetes.
Vis hele sitatet...
Studien du viser til er preget av store svakheter, og motsier store mengder annen forskning som har kommet til en annen konklusjon (enda en kritisk artikkel). En enkelt forskningsrapport som motsier resten av forskningen er altså ikke nok til å forkaste all annen forskning.

Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Du kan heller kjøpe deg sukkerfri saft hvis du trenger litt smak, da kutter du fortsatt ned på aspartaminntaket OG du får i deg mer vann.
Vis hele sitatet...
Jeg blir veldig skeptisk når noen begynner å snakke spesielt om aspartam, som er et av de mest gjennomtestede tilsetningsstoffene som finnes. Dette er også et av problemene med studien din: Den fremstiller det tilsynelatende som at alle kunstige søtningsstoffer virker på samme måte. Dette er veldig spesielt, men gir jo mening hvis det stemmer at forskningsteamet bak studien ikke hadde en eneste kjemiker blant seg.
Sist endret av hemmeligegreier; 15. mai 2016 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.