Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 23312
Har fått tak i et brett med 10mg bensedin(diazepam), jeg har ingen toleranse på benzo, hvor mye trenger jeg å ta for å få virk?

Skjønner heller ikke helt hva bensedin er? Får kun opp masse om valium, sobril, diazepam etc når jeg søker på det. Skjønner jo at det er i samme kategori, men hva skiller bensedin fra valium f.eks? og om man skal blande med alkohol, hvor mye bensedin trengs da?

Edit: Hva er halveringstiden på bensedin? Blir man helt i tåka dagen etter når man står opp, eller går det fint?
Sist endret av mdmafreak; 29. juli 2015 kl. 20:27.
Benzo og alkohol = svarte hull og mye dumt.
Forsiktighet er nøkkelen. Etter inntak av benzo ta en rolig pils eller to. Ikke slå deg på brennevinet umiddelbart. Da står du naken i gågata før du får sukk for deg
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Har fått tak i et brett med 10mg bensedin(diazepam), jeg har ingen toleranse på benzo, hvor mye trenger jeg å ta for å få virk?

Skjønner heller ikke helt hva bensedin er? Får kun opp masse om valium, sobril, diazepam etc når jeg søker på det. Skjønner jo at det er i samme kategori, men hva skiller bensedin fra valium f.eks? og om man skal blande med alkohol, hvor mye bensedin trengs da?

Edit: Hva er halveringstiden på bensedin? Blir man helt i tåka dagen etter når man står opp, eller går det fint?
Vis hele sitatet...
Gode piller dette om de er ekte. Det er diazepam i dem, altså det samme du finner i en valium.

Det avhenger jo litt av hva du ønsker å oppnå, men en pille er en god start om du ikke har erfaring. Ja du blir ganske daff(på en deilig måte) dagen etter. Halveringstiden på diazepam er 100+- timer.
Valium-stesolid-vival(diazepam) har ikke en styrke på over 5mg, det er vell egentlige den eneste forskjellen sett bortifra hvordan den e satt sammen
Trådstarter
56 4
Så om jeg popper en pille nå, vil jeg da ha problemer med å stå opp i morgen? Står opp 05:15 hver eneste dag og jobber til 22:00, så vil helst ikke være groggy eller sliten eller noe slikt.

Hvor lenge varer "rusen" altså, at man føler seg chill? Burde jeg også dele 10mg i 2 siden jeg ikke har toleranse? Dette er helt ekte piller som kommer fra legekontor, fikk av kompis som har resept.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Så om jeg popper en pille nå, vil jeg da ha problemer med å stå opp i morgen? Står opp 05:15 hver eneste dag og jobber til 22:00, så vil helst ikke være groggy eller sliten eller noe slikt.

Hvor lenge varer "rusen" altså, at man føler seg chill? Burde jeg også dele 10mg i 2 siden jeg ikke har toleranse? Dette er helt ekte piller som kommer fra legekontor, fikk av kompis som har resept.
Vis hele sitatet...
Du vil nesten garantert føle deg litt groggy og tungstartet i morgen, men ikke i den grad at du ikke fungerer. Du kan godt prøve med en halv, men ikke forvent å bli "rusa", kjennes kanskje ut som en øl eller to. Ellers kan du vente til etter jobb i morgen og ta det da, kanskje litt lurere da klokka går mot leggetid med stormskritt nå.

Stusser litt på det siste du skriver, man får ikke Bensedin på resept i Norge. 5mg diazepam
er det høyeste og det kommer som stesolid, valium eller vival som allerede nevt av Uknow.
Sist endret av Hater; 29. juli 2015 kl. 21:16.
Trådstarter
56 4
Sitat av Hater Vis innlegg
Du vil nesten garantert føle deg litt groggy og tungstartet i morgen, men ikke i den grad at du ikke fungerer. Du kan godt prøve med en halv, men ikke forvent å bli "rusa", kjennes kanskje ut som en øl eller to. Ellers kan du vente til etter jobb i morgen og ta det da, kanskje litt lurere da klokka går mot leggetid med stormskritt nå.

Stusser litt på det siste du skriver, man får ikke Bensedin på resept i Norge. 5mg diazepam
er det høyeste og det kommer som stesolid, valium eller vival som allerede nevt av Uknow.
Vis hele sitatet...
Jobber til 22:00 i morgen også, så får heller blir på fredag da. Får man forresten benzo toleranse om man tar stilnoct? Tar det litt sporadisk, 3-4 dager i strekken så 3-4 dager pause.

Det kommer ikke fra hverken norsk lege eller norsk person, eller så hadde jeg jo bare spurt han om hvordan virk det var.
Jeg synes det er lettere å stå opp når man er pillefjern. Det er jo noe av det beste med langtidsvirkende benzoer. For ruseffekt ville jeg prøvd en 20-30mg, men du kommer til å være påvirket i over en uke uten at du egentlig er klar over det. Så pass på hva du sier og gjør. Dropp alkohol. Det er krysstoleranse mellom alkohol, benzoer og z-hypnotika ja.
Bensedine er det samme som diazepam.-. diazepam er virkestoffet i valium, stesolid og vival. Roche produserer valium. de utviklet og oppdaget diazepam på 60 tallet. legemiddel firmaer som først oppdager og utvikler et legemiddel preparat, får enerett til å produsere legemiddelet i 20 år, pga kostnadene ved å utvikle preparatet. etter dette kan de andre selskapene kopiere legemiddelet, men må bruke et annet navn. dette kalles et generisk preparat også kalt synonym preparat
India har over 2000 legemiddel firmaer, som produsere generiske preparater. ranbaxy er et av firmane i India, avd til ranbaxy i romania produserer terapia som inneholder 10 mg diazepam. Ranbaxy var frem til 2008 et av de mest anerkjente generiske selskapene i India. men de ble tatt for å ha redusert virkestoff i en rekke preparater, de ble også tatt for å ha dårlig hygiene i produksjons selskapene sine.
selv om de generiske preparatene, må ha rett mengde virkestoff, som for eksempel 10 mg diazepam, så kan hjelpe stoffet i tabletten være forskjellig, som farge stoff og bindings middel, dette kan påvirke opptak og virknings effekt av preparatet.
halveringstiden på diazepam er 50-70 timer på et voksent menneske. på eldre og mennsker med redusert leverfunksjon, kan halveringstiden være fra 70- 100 timer. halveringstiden varier fra menneske til menneske pga ensymer i kroppen som også varierer. ensymet som klipper opp og omformer diazepam er høyere hos enkelte, enn hos andre mennesker. når man bryter ned diazepam, ender man etter hvert opp med oksazepam, dette er virkestoffet til sobril. hvis du sjelden har tatt diazepam, kan du fremdeles ha høy toleranse for det, dersom du har brukt andre benzodiazepiner, som sobril, rivotril ,xanor. dette kalles krysstoleranse.