Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 14492
2MG Rivotril (krysser), hvor mange mg stesolid vil jeg da trenger for og komme i samme rus?
Litt vanskelig å sammenligne de to stoffene, men sjekk denne linken.

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Der kan du sammenligne styrken på div. benzo'er
Eg må ha 2 stk av blå valium hvis eg skal ha samme form så på 1 Rivotril
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vis du tar f.eks 1 krysser. Så tror jeg 3 stesolid vill si samme form?
Om du spør meg er de to stoffene der temmelig forskjellige i type effekt; av diazepam blir jeg somregel mye mer avslappet og komfortabel i kroppen og hodet mens på clonazepam har jeg en tendens til å ikke merke noe til at jeg egentlig er helt på trynet samt at hukommelsen blir betydelig mye mer svekket enn selv på høye doser diazepam.

Selv foretrekker jeg ihvertfall helt klart diazepam, men hva man foretrekker er vel uansett ganske individuelt og utifra "benzostyrkekartene" så ser man jo at clonazepam er mye mer potent per mg. Men som sagt så synes jeg de er veldig forskjellige selv på doser som skulle tilsi at jeg ville bli like påvirka.
Jeg bruker både 2 mg rivotriler og 5 mg valiumer som jeg får hos legen. Jeg synes 3 x 5 mg valium er ca det samme som en 2 mg. Men så er euforien veldig forskjellig. Virkningstid, max plasmakonsentrasjon og halveringstiden ganske ulik på disse.

Jeg synes rivotril gjør en kjempe fin jobb om man tar kun 1-2 ganger i uken pga. den lange halveringstida. Og så varer den i 2 dager da, ikke euforien, men beroligheten, muskelavslappende.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av heroline Vis innlegg
2MG Rivotril (krysser), hvor mange mg stesolid vil jeg da trenger for og komme i samme rus?
Vis hele sitatet...
Dette diskuteres heftig over alt, og det finnes enkelte retarder som påstår at alle typer benzodiazepiner gir samme rus, da disse stoffene er ikke-selektive. Men alle som har prøvd å ruse seg på benzo vet at dette bare er piss, og at man ikke kan si at 2mg clonazepam er det samme som 30mg diazepam osv. For min del er diazepam og clonazepam to strake motsetninger av hverandre. Diazepam gir meg en veldig beroligende effekt, og merker en mild og fin rus. Clonazepam derimot blir jeg gira av, dum, og merker egentlig ikke at jeg har vært rusa før dagen etterpå, da jeg ikke husker en dritt av hva jeg har funnet på dagen før.
Legen min driver å sammenligner rivotril med den og den dosen av sobril eller valium osv. Og han har vel aldri i verden prøvd å ta en pille sjøl engang... Jeg blir jo ganske arg for at han mener 5 mg valium vil tilsi 25 mg sobril, og at 2 mg rivotril vil tilsi 50 mg sobril. Og lignende...
eg meine vil du ha rusen frra rivotril så spis rivotril heller.. har du stesst så får du nøya deg me det
Sammenligningene leger og wikipedia uttaler seg om er ofte (eller helst) ikke basert på ruseffekt. Men den medisinske all-around sedative effekten. Stoffene er veldig forskjellige, selv om de tilhører samme gruppe benzodiazepiner (1,4). Rivotril gjør deg likeglad og dum fordi stoffet er mye mer alfa-3 selektivt, mens diazepam virker mer som et hypnotikum med sin alfa-1 selektivitet. Begrepet "benzo" eller "piller" blir bare for jævlig dumt å bruke, effekten er totalt forskjellig.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Jeg bruker både 2 mg rivotriler og 5 mg valiumer som jeg får hos legen. Jeg synes 3 x 5 mg valium er ca det samme som en 2 mg. Men så er euforien veldig forskjellig. Virkningstid, max plasmakonsentrasjon og halveringstiden ganske ulik på disse.

Jeg synes rivotril gjør en kjempe fin jobb om man tar kun 1-2 ganger i uken pga. den lange halveringstida. Og så varer den i 2 dager da, ikke euforien, men beroligheten, muskelavslappende.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spor hvordan du fikk dette av legen? Har brukt disse 2 benzoene naa i noen maander ca som du. Og det fungerer veldig bra. Hadde bare vert saa mye bedre aa faa dette av legen. Hvis jeg er erlig ? Ville jeg da faa automatisk er nedtrappningsprogram av legen inkl legemidlene eller er dette helt inviduelt fra lege til lege.
Jeg får di av legen fordi jeg sliter med angst (kanskje ikke så ille som han tror). Og fordi jeg i tillegg sliter med spiseforstyrrelse, søvnproblem og depresjon. Samt store muskelsmerter og ryggproblem... Jeg får alt jeg vil av dette bare jeg sender en sms til legekontoret om at jeg trenger det:

Valium, Rivotril, Sobril, Imovane, Stilnoct, Paralgin Forte, Kodein, Tramadol og Cosylan.. + masse c-prep.

MEN så spør jeg ikke så ofte heller da. Og skjelden jeg spør om smertestillende. Jeg vil ikke bruke opp sjangsene mine.

Om jeg var deg ville jeg ikke vært ærlig om at du har brukt di illegalt. Si heller du har sterk angst og har prøvd valium av en kompis og hos tannlegen og at det funket bra på deg. Valium er vel det som flest folk vet om, og da virker du ikke bedrevitende. Så om du får det, så kan du gå lenger etterhvert. Om han sier nei til Valium, spør om Sobril da.
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Kan jeg spor hvordan du fikk dette av legen? Har brukt disse 2 benzoene naa i noen maander ca som du. Og det fungerer veldig bra. Hadde bare vert saa mye bedre aa faa dette av legen. Hvis jeg er erlig ? Ville jeg da faa automatisk er nedtrappningsprogram av legen inkl legemidlene eller er dette helt inviduelt fra lege til lege.
Vis hele sitatet...
absolutt,det er et must å få det fra legen,akn ikke holde på å kjøpe dette på gata vet du,blir ruinert!

Du må si du har angst og er ofte sengeliggende,at det dominerer livet ditt og at livet blir så mye mer normalt med disse medisinene!,hvis ikke det hjelper må du ty til hardere midler ved neste legebesøk og begynne å snakke om selvmord dessverre,men bytt leger til du finner en som gir deg det du trenger!

HELT individuelt fra lege til lege,jeg får 100 rivotril og 100 imovane hver månede nå,fordi det er det jeg har valgt meg som jeg syntes virker bra mot angst/dep,virker også bra i kombi!§ eller imovane og sobril!

Flunniser er det beste for å bli mer kald"tøffhet etter min erfaring!"hvis du feks skal i jobbintervju eller noe!

ja vær ærlig,alltid best,med mindre du ikke får noe som helst,så si det er for å sove på,det kan hjelpe mye hvis du ikke får noe så si,hvertfall noe for å sove bedre om natten!§

Sitat av Talia88 Vis innlegg
Jeg synes rivotril gjør en kjempe fin jobb om man tar kun 1-2 ganger i uken pga. den lange halveringstida. Og så varer den i 2 dager da, ikke euforien, men beroligheten, muskelavslappende.
Vis hele sitatet...
Du må seriøst ha ett treigt system:P!

Jeg tar rivotril to ganger pr dag pluss imovane i tillegg!,varer vell i 3-6 timer for min del!
Sist endret av murmade; 27. desember 2010 kl. 18:15.
Sitat av murmade Vis innlegg


Du må seriøst ha ett treigt system:P!

Jeg tar rivotril to ganger pr dag pluss imovane i tillegg!,varer vell i 3-6 timer for min del!
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om Ruseffekten, men halveringstiden, altså hvor lenge stoffet er i systemet, selv om du ikke nødvendigvis merker det spesielt godt etter disse 3-6 timene i ditt tilfelle.
Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Er ikke snakk om Ruseffekten, men halveringstiden, altså hvor lenge stoffet er i systemet, selv om du ikke nødvendigvis merker det spesielt godt etter disse 3-6 timene i ditt tilfelle.
Vis hele sitatet...
nei det står jo BEROLIGHETEN ikke halveringstiden,2 dager??!?!?!?

hvem merker den beroligende/muskelavslappende effekten i 2 dager!?!?!?
Sist endret av murmade; 28. desember 2010 kl. 09:23.
Jeg merker at musklene mine fortsatt er avslappet dagen etter... Og det burde di fleste med NORMALT system kunne kjenne og, for halveringstida er på opp til 50 timer. Dvs at tar du 2 mg riv, har du fortsatt 1 mg i kroppen etter mellom 18-50 timer. Så det er jævlig bortkasta og ta rivotril to ganger om dagen...
Det er 3 ting jeg blir helt rå av.. Det er :
flunitrazepam (rohypnol/flunipam)
Alprazolam (Xanor kjent som "bikkjebein")
clonazepam (rivotril)

Mange som ikke tåler rivotril. Folk som spiser før første gang pleier å drite seg ut ved å kjøre ut dagen etterpå osv.
De henger litt igjen.. Skal visst være alternativ nr 2 for epilepsi.

[quote=pìka;1945559]Det er 3 ting jeg blir helt rå av.. Det er :
1-flunitrazepam (rohypnol/flunipam)
2-Alprazolam (Xanor kjent som "bikkjebein")
3-clonazepam (rivotril)

Mange som ikke tåler rivotril. Folk som spiser før første gang pleier å drite seg ut ved å kjøre ut dagen etterpå osv.
De henger litt igjen.. Skal visst være alternativ nr 2 for epilepsi.

De 3 ligner på hverandre i rus selv om kun nr 1 er a-preparat. Rivotril var c-preparat første gang jeg spiste de. De ble flyttet til klasse b rundt 2001 hvis jeg ikke husker feil. Valium har en hel annen effekt. Man blir ikke så bajas. Nå har jeg som regel blandet med alkohol så jeg avgjør det utfra den rusen.