Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6421
Har paracet en økende effekt på andre tabletter? Sobril?
Det har en middels økende effekt på Somdril(Karisoprodol).
Det kan gi ganske sterk eufori i kombinasjon med efedrin. Særlig om du aldri har brukt efedrin før.
Marisa's Avatar
Trådstarter
Duely noted hvis jeg skulle snuble over en pose Somadril som ble glemt i legemiddelopprydningen eller hvis jeg skulle snuble, slå meg i hodet og komme på å dra en Anna Nicole på efedrin. Men nå er det litt angst jeg har da og vinner en gang i blant en brytekamp med legen om en resept med sobril. Har det da noen effekt å knaske nedpå en paracet i tillegg?
Sitat av Saviorself Vis innlegg
Det har en middels økende effekt på Somdril(Karisoprodol).
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på dette? Fant ingen ting på felleskatalogen...
Marisa's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du en kilde på dette? Fant ingen ting på felleskatalogen...
Vis hele sitatet...
Somadril får man vel ikke i Norge lengre. Fant denne. Jeg lurer på sobril.
Paracetamol har ingen farmakodynamiske egenskaper som er særlig verdt i russammenheng, så man må se på farmakokinetikken. Paracetamol metaboliseres hovedsaklig av enzymene CYP3A4 og CYP2E1. Stoffer som også metaboliseres av disse enzymene kan derfor få en forsterket effekt, fordi de ikke brytes ned like fort. Hvis stoffet er aktivt i seg selv, blir virkningen sterkere, men hvis virkningen til legemiddelet kommer av en aktiv metabolitt, kan virkningen derfor bli tilsvarende svakere.

Karisoprodol metaboliseres ikke av noen av disse enzymene i nevneverdig grad, men av CYP2C19, så jeg ser ikke hvorfor virkningen av det skulle bli forsterket av paracetamol. Sobril, altså oxazepam er aktiv i seg selv og metaboliseres ved glukuronidering, og har altså ingen interaksjoner med P450-interagerende stoffer. Altså ikke noen forsterkning ved blanding med paracetamol.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du en kilde på dette? Fant ingen ting på felleskatalogen...
Vis hele sitatet...
Fant denne tråden om somadril comp i arkivet. Comp inneholdt 0,16g paracet og 32mg koffein i tilegg til karisoprodol, legemiddelet er da oppført som "analgetikum" i tilegg til "muskelrelaksantium" Det står ikke noe om at det er for å booste effekt.

Ontopic så har endel rundt meg knasket en kvart paracet eller så med bensoene sine og påstått at det ga effekt. Men om du ikke er redd for leveren din så er det jo bare å prøve deg frem
Marisa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Afasar Vis innlegg
P. Altså ikke noen forsterkning ved blanding med paracetamol.
Vis hele sitatet...
Jeg er redd for leveren min ja, så da kan jeg legge fra meg den overtro! Hjertelig!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg syntes diazepam var litt mer fin i kantene med paracet enn uten når jeg prøvde det, men Kaptein Placebo har tydeligvis slått til igjen!
Sitat av Afasar Vis innlegg
Paracetamol har ingen farmakodynamiske egenskaper som er særlig verdt i russammenheng, så man må se på farmakokinetikken. Paracetamol metaboliseres hovedsaklig av enzymene CYP3A4 og CYP2E1. Stoffer som også metaboliseres av disse enzymene kan derfor få en forsterket effekt, fordi de ikke brytes ned like fort. Hvis stoffet er aktivt i seg selv, blir virkningen sterkere, men hvis virkningen til legemiddelet kommer av en aktiv metabolitt, kan virkningen derfor bli tilsvarende svakere.

Karisoprodol metaboliseres ikke av noen av disse enzymene i nevneverdig grad, men av CYP2C19, så jeg ser ikke hvorfor virkningen av det skulle bli forsterket av paracetamol. Sobril, altså oxazepam er aktiv i seg selv og metaboliseres ved glukuronidering, og har altså ingen interaksjoner med P450-interagerende stoffer. Altså ikke noen forsterkning ved blanding med paracetamol.
Vis hele sitatet...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11811955 denne er verdt å få med seg, uansett vil jeg tro at evt. hemming av 3a4 vil ha veldig lite å si i friske personer, i hvert fall med paracetamol som en enkel dose.
Sist endret av Thror; 29. desember 2010 kl. 13:21.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det kan gi ganske sterk eufori i kombinasjon med efedrin. Særlig om du aldri har brukt efedrin før.
Vis hele sitatet...
Hmm...det må prøves!
Er det derfor di stapper i aspirin i di du kjøper på nett fra usa?
Vet jo at aspirin er noe helt anna enn paracet da..
usertitle import
bleh's Avatar
Er det noen som vet noe om sjansen for at Somadril vil bli innført i Norge igjen? Virkelig et av de få medikamentene jeg savner per dags dato, ingenting slår Somadril når man har kronisk ryggskade..

Edit: Ikke mening å kuppe tråden, den handlet tydeligvis om noe helt annet, men gidder ikke å lage ny tråd for dette. Anyone?
Sist endret av bleh; 29. desember 2010 kl. 15:31.
Sitat av bleh Vis innlegg
Er det noen som vet noe om sjansen for at Somadril vil bli innført i Norge igjen? Virkelig et av de få medikamentene jeg savner per dags dato, ingenting slår Somadril når man har kronisk ryggskade..

Edit: Ikke mening å kuppe tråden, den handlet tydeligvis om noe helt annet, men gidder ikke å lage ny tråd for dette. Anyone?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke tenke meg at skal skje;

Den 5. mars 2008 ble legemidlet suspendert i Danmark, og fra 1. mai 2008 ble alle legemidler som inneholder karisoprodol (eksempelvis Somadril), suspendert i alle land i EU/EØS-området.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...soma/index.xml

Carisoprodol (Somadril®) was withdrawn from the Norwegian market on May 1st 2008. The reason was the safety profile of the drug i.e. addiction potential, poisoning and impaired driving ability. The European Medicines Agency (EMA) has recommended that all cariosprodol products should be withdrawn from the market in EU.

http://www.legemiddelforbruk.no/atc/m.html

Ta kontakt med disse;

http://www.somadril.no/