Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5362
Jeg har tre 10mg kodein tabletter her.. vil jeg kunne få en rus om jeg spiser de?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Ja, du vil få en (minimal) rus om du spiser de. Den vil være noe mildere enn om du tok en paralgin forte, som inneholder 30 mg kodeinfosfat og 400mg paracetamol.

For en sterkere virkning enn du kunne fått av å bare ta dine 3 10mg kodein tabletter, ta dem sammen med paracet eller pinex (500mg paracetamol). Da blir det som å ta en vanlig paralgin forte

Paracetamol gjør virkingen av kodeinet noe sterkere. Mer enn én paracet/pinex trenger du ikke, og kan ikke hjelpe deg til sterkere rus uansett. Så ikke ta fler, for da skader du deg selv, og ikke drikk alkohol sammen med det... for da blir du i hvert fall dårlig. Ok?
Sist endret av Mullah; 8. mars 2007 kl. 18:58.
Kodein blir til morfin i kroppen, men under normale omstendigheter er det kun ~10% som blir omdannet... Ikke all verdens å hente med andre ord.
Tror ikke paracetamol modifiserer rusen. Det som er vanlig, er og ekstraktere kodein i fra paralgin forte. Siden paraceten KUN fucker levera di. Men i ditt tilfelle så har du vel regne kodein piller.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
SnippeX: YOU KNOW NOT OF WHAT YOU SPEAK, WORMBOY!

Sitat av Bevis!
Interaksjoner: Vedvarende høy dosering av paracetamol kan gi økt effekt av perorale antikoagulantia. Ved intermitterende behandling eller daglige doser inntil 1,5-2 g er denne effekten uten praktisk betydning. Paralgin forte potenserer effekten av alkohol og andre stoffer med sentraldepressiv effekt.

kilde
Vis hele sitatet...
Do you see the error of your ways now!?

Paracetamol og kodein har en synergistisk (samvirkende) effekt! Det er dobbelt så mange kjemikalier! DOBBELT SÅ MYE MAGI!

Lær mer om 4-(Acetylamino)fenol's vidunder HER!

Invader ZIM, OUT!
Sist endret av Mullah; 8. mars 2007 kl. 20:12.
Men uansett er paracet dårlig å innta mye av. Ville heller gått til anskaffelse av cosylan mixture.
Cosylan gir minimal rus, imo.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du anbefaler Cosylan fremfor en eneste paracet? Fordi Cosylan inneholder ethylmorfin mener du?

Poenget mitt var jo at vi har reseptfri medikamenter tilgjengelige (paracet/pinex) som kan gjøre virkningen av kodeinen gutten har tatt sterkere, men ikke farlig.
Ethylmorfin blir, ikke ulikt kodein, omdannet i leveren til morfin. Om det finnes en øvre grense av omdannelse (som kodein) vet jeg ikke, men tenk om de ikke er synergistiske (som paracetomol og kodein) og heller har en farlig effekt på personen?

I narc' lingo, for your benefit: 2 heavy downers equals 1 dead. k?
Sist endret av Mullah; 8. mars 2007 kl. 21:29.
funker dårlig, spiste 8 paralgin forte ( 30 mg each) og fikk ikke rare effekten. så er sterkt i tvil om du får det noe gøy...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
litiuM: Følgende blir sagt om kodein og dens takeffekt i wikipedia:
Theoretically, a dose of approximately 200 mg (oral) of codeine must be administered to give equivalent analgesia to 30 mg (oral) of morphine (Rossi, 2004). It is not used, however, in single doses of greater than 60mg (and no more than 240 mg in 24 hours) because there is a ceiling effect.
Vis hele sitatet...
Dessuten er det jo heller ikke umulig at du er en av de som ikke like effektivt kan omdanna kodein til morfin i leveren din, og dermed ikke får den effekten du skulle få.
Altså, piller er laget for å taes oralt eller sublingualt. Hvor folk har fått den supre idèn om at skal opp i den jævla nesa er for meg uforståelig, hvertfall når det gjelder benzodiazepiner(veit at det ikke er teamet her, men følte bare for å bringe det opp) substanser med LAV vannløselighet vil absorberes dårlig. når det gjelder reine kodein piller gjelder ikke det samme. Kodeinfosfat, som er det mest vanlige kodein saltet har _høy_ vannløselighet, dvs. kodeinet vil lett taes opp i slimhinnene i nesen. Ser liten vits å i det hele tatt innta en så liten mengde av et så lite potent opiat uten en kombinasjon av andre sedativer, f.eks hasj, alkohol, benzodiazepiner, barbiturater(for de som har tilgang på dem)
Sitat av Mullah
litiuM: Følgende blir sagt om kodein og dens takeffekt i wikipediaessuten er det jo heller ikke umulig at du er en av de som ikke like effektivt kan omdanna kodein til morfin i leveren din, og dermed ikke får den effekten du skulle få.
Vis hele sitatet...
Mulig det...
eneste effekten jeg følte var at jeg ikke følte noe serlig. (smerte som bite i armen :P )
og knasket ikke alle samtidig, tok en, ventet 10 min, tok en ny, osv
Sitat av Mullah
SnippeX: YOU KNOW NOT OF WHAT YOU SPEAK, WORMBOY!


Do you see the error of your ways now!?

Paracetamol og kodein har en synergistisk (samvirkende) effekt! Det er dobbelt så mange kjemikalier! DOBBELT SÅ MYE MAGI!

Lær mer om 4-(Acetylamino)fenol's vidunder HER!

Invader ZIM, OUT!
Vis hele sitatet...
Den synergistiske effekten går på det smertestillende, da paracetamol er trodd å være en selektiv cyclooxygenase-hemmer(COX-3 hemmer?) som videre reduserer produksjonen av prostangladiner som kan fremkalle smerte, rusen som derimot kommer fra kodein (omdannet til morfin) skjer ved den g-proteinkoblede reseptoren til opiater som sitter presynaptisk (skjer ved subrseptoren µ).

Derfor vil jeg ikke tro at paracetamol vil gi noe større ruseffekt, men en større smertestillende effekt der smerten er koblet til dannelsen av prostaglandiner.
Sist endret av Thror; 10. mars 2007 kl. 03:08.