Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2987
Har bestilt Galantamin i posten (til lucid dreaming, anbefalt av boken "Advanced Lucid Dreaming: The Power of Supplements") og fikk brev av posten:
"For å tollbehandle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:
Faktura som viser sendingens innhold og verdi på vedlegges."

Dersom jeg oppgir at innholdet er Galantamin vil pakken bli returnert(sendingen er utenfor EØS), og dersom tollen åpner pakken vil dem også se at det er Galantamin (bekreftet av selger).

Hva vil konsekvensen bli hvis jeg rapporterer at innholdet er noe annet? Hvis jeg ikke svarer vil pakken hvertfall bli returnert.
Dette er et reseptbelagt legemiddel.

Kilde: freak.no - Galantamine?

legemiddelverket - Regelverk for privatimport av legemidler

Fra 1. oktober 2015 gjelder strenge regler for hva privatpersoner kan importere av legemidler. Det er kun tillatt å importere reseptfrie legemidler som er godkjent i Norge (med norsk pakningsvedlegg og tekst på pakningen) fra EU/EØS-land.
Vis hele sitatet...
Uvaksinert 👍
De vil ha deg til å sende inn bevis på hva du har bestilt så de kan "ta" deg. Sier du at det er noe annet så blir det destruert istedenfor at de lager en sak på det.
Om det er en luguber nettside du har bestilt i fra, få de til å lage et falsk ordre til deg på noe som er lovlig å importere og kommer i tilsvarende lik innpakning?

Så kan du i værste fall skylde på "feilsending"...