Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 32707
Det er et mobilnr som sender meg ekle meldinger og ringer meg dagen lang. I natt ble jeg oppringt av dette nr 3 ganger uten at jeg tok telefonen. Prøvde å ringe opp igjen i dag for å be vedkommende slutte, men fikk bare den klassiske stemmen "Nummeret du ringer, er ikke i bruk". Hvordan går det, og hvordan får jeg stoppet det? Finnes det en enkel løsning, som ikke inkluderer å anmelde saken?

Takk på forhånd!
Hva er nummeret?
Trådstarter
26 4
Sitat av dingobingo Vis innlegg
Hva er nummeret?
Vis hele sitatet...
Er det tillatt å skrive nummeret her på Freak?
Sist endret av henrik988; 20. mai 2013 kl. 15:27.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Er det tillatt å skrive nummeret her på Freak?
Vis hele sitatet...
Ja selvsagt er det lov, men du må jo vurdere om du ønsker å legge ut nr.

Du kan omskrive SMS-headeren hvis du eier en SMS-gateway eller en gammel nokia, men telefonsamtaler er nok litt vanskeligere å forfalske nummeret på, siden mottakeren av samtalen må kunne kommunisere tilbake.

Skru på leverings-rapport for SMS-meldinger, så prøver du å sende en SMS til nummeret og se om den kommer fram.
Sist endret av 0xFF; 20. mai 2013 kl. 15:33.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Prøvde å ringe opp igjen i dag for å be vedkommende slutte, men fikk bare den klassiske stemmen "Nummeret du ringer, er ikke i bruk". Hvordan går det, og hvordan får jeg stoppet det? Finnes det en enkel løsning, som ikke inkluderer å anmelde saken?
Vis hele sitatet...
Det kan jo være mulig at vedkommende har lagt inn "den klassiske stemmen" som telefonsvarer? Det er uansett ingen enkle løsninger her, med mindre du kjenner noen som jobber i ett telefonselskap og som ønsker å risikere jobben sin for å hjelpe deg.
Sperremodu , eventuelt app på mobilen for å blokkere nr det gjelder
Trådstarter
26 4
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ja selvsagt er det lov, men du må jo vurdere om du ønsker å legge ut nr.

Du kan omskrive SMS-headeren hvis du eier en SMS-gateway eller en gammel nokia, men telefonsamtaler er nok litt vanskeligere å forfalske nummeret på, siden mottakeren av samtalen må kunne kommunisere tilbake.

Skru på leverings-rapport for SMS-meldinger, så prøver du å sende en SMS til nummeret og se om den kommer fram.
Vis hele sitatet...
Nummeret er 939 56 028. Når jeg sender en melding tilbake til dette nr, får jeg faktisk et svar, som tilsier at personen har fått det jeg skrev. Når det gjelder stemmen som sier at nr ikke er i bruk kommer det med en gang man ringer opp (uten pipetone), og det legges på med en gang stemmen har sagt at nr ikke er i bruk.
Eneste jeg finner på dette nummeret er dette:

Asker og Bærum politidistrikt (Politiet i Asker og Bærum) - Sandvika ...

... som ønsker å kjøpe tights av min kjæreste, og kontakter hun på Facebook og på telefon. Telefon nr til vedkommende er 93956028 kan dere få slutt på dette?

Kilde
Trådstarter
26 4
Ja!! Han spurte om å kjøpe tights og trusene til kjæresten min!
"Øko-Terrorist"
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Eneste jeg finner på dette nummeret er dette:

Asker og Bærum politidistrikt (Politiet i Asker og Bærum) - Sandvika ...

... som ønsker å kjøpe tights av min kjæreste, og kontakter hun på Facebook og på telefon. Telefon nr til vedkommende er 93956028 kan dere få slutt på dette?

Kilde
Vis hele sitatet...

Ser ut som om noen har skrevet om det nr. på facebook sidene til Asker og bærum Politiet. Virker som om du ikke er den eneste som har problemer med det nr. ihvertfall, ring kundeservice til din operatør og forklar situasjonen, mulig de kan sperre det nr for deg.
Operatørene kan ikke sperre enkelt nr , dessverre.
Noen her fra oslo som vil møte denne mannen? han vil kjøpe brukte truser og vil møte meg på Oslo s.
Han tror jeg vil selge xD Har ikke sagt jeg er mann, men han har ikke spurt så
Sist endret av Sterol91; 20. mai 2013 kl. 16:08.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Noen her fra oslo som vil møte denne mannen? han vil kjøpe brukte truser og vil møte meg på Oslo s.
Han tror jeg vil selge xD Har ikke sagt jeg er mann, men han har ikke spurt så
Vis hele sitatet...
Jeg ville vært forsiktig med å oppsøke en person som faktisk
kontakter tilsynelatende tilfeldige personer for å kjøpe brukt
undertøy. Én ting er å ha undertøysfetisj, en annen ting er å
faktisk være såpass lite klok at man bruker en slik metode
for å tilegne seg disse "varene".
Gå inn her: https://www.facebook.com/abpoliti?filter=2 - Finn den statusen som omhanlder dette nummeret, og skriv at du også er plaget med dette. En etterforsker skulle ta kontakt med eier av status står det! Da ser Politiet at flere er plaget, og mest sannsynlig vil noe skje!
Sist endret av Storebrand; 20. mai 2013 kl. 16:33.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Ja!! Han spurte om å kjøpe tights og trusene til kjæresten min!
Vis hele sitatet...
Ah. Er det du som har skrevet det jeg siterte? Trodde det var flere med det samme problemet.
Trådstarter
26 4
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ah. Er det du som har skrevet det jeg siterte? Trodde det var flere med det samme problemet.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke jeg som har skrevet det på siden til Politiet Asker og Bærum.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Nei, ikke jeg som har skrevet det på siden til Politiet Asker og Bærum.
Vis hele sitatet...
Ok. Om du ikke har skrevet noe der, så synes jeg du skal gjøre det nå siden politiet allerede har fått to klager. Dette vil gå til en etterforsker i morgen, og jo flere som klager, jo alvorligere tar de nok saken.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av SRB Vis innlegg
Operatørene kan ikke sperre enkelt nr , dessverre.
Vis hele sitatet...
Jo det kan de helt fint. Telenor tilbyr også dette som en tjeneste.

http://www.telenor.no/privat/mobil/m...ter/sikkerhet/
Har du android så er det innebygget nummersperre.
Det er godt mulig at nummeret har satt på viderekobling av samtaler til et fiktivt nummer. Du vil da få beskjed om at nummeret ikke er i bruk om du ringer det, mens SMSene går til det egentlige nummeret da SMSer ikke viderekobles.
Har ikke lyst å legge ut noe personalia om folk, men jeg kan nevne at nummeret du oppgir er søkbart på 1881.no. Navnet gir også flere "uvanlige" treff på Google.
Sist endret av Ramaskrik; 20. mai 2013 kl. 21:37.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Det er et mobilnr som sender meg ekle meldinger og ringer meg dagen lang. I natt ble jeg oppringt av dette nr 3 ganger uten at jeg tok telefonen. Prøvde å ringe opp igjen i dag for å be vedkommende slutte, men fikk bare den klassiske stemmen "Nummeret du ringer, er ikke i bruk". Hvordan går det, og hvordan får jeg stoppet det? Finnes det en enkel løsning, som ikke inkluderer å anmelde saken?

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UZpuJxEaySM
Kan være en liten kid med SMS/Call spoof fra Hackforums/leakforums...
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002185386942

Ser jo på statusen der, totalt 4 profiler med navnet hans der.
Merk at denne fyren også er dømt for identitetstyveri, så det er ikke 100% sikkert at nummeret er registrert i hans ekte navn. Men jeg anbefaler TS å kontakte politiet. Fyren står tydeligvis allerede i soningskø for akkurat det samme, så de kjenner ham nok igjen.
Ser ikke stødig ut på de bildene der nei. Men hvor fant du ut at han er dømt for det samme?
Er det personen som kommer fram her i tråden som står bak meldingene, så synes jeg nesten synd i personen. Ser ikke ut til at han er oppegående nok til at han skjønner hva han driver med.
Han fyren her, var desperat nok til å dra til en kamerat som bor et halvt minutt unna meg. For deretter å banke på døra og luske ved vinduene til huset kl 3 på natta. Alt dette fordi kameraten min hadde en VENNINE som han ville kjøpe tightsen til..........

Er ganske sikker på at dette er samme person. Han bruker denne face brukeren til å kontakte jenter med; https://www.facebook.com/rakka.evats...ref=ts&fref=ts

Bare hold dere unna fyren, dropp å tullering han osv.. Han er rimelig syk i hodet. :P
Dette nummeret kan ikke tildeles en posijon, fordi det handler seg om en mobil- eller servicenummer.

flere menn eller forskjellige nummer?
Sist endret av kjerstin; 21. mai 2013 kl. 01:14.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Truseligaen.
Sitat av Urg3_ Vis innlegg
Han fyren her, var desperat nok til å dra til en kamerat som bor et halvt minutt unna meg. For deretter å banke på døra og luske ved vinduene til huset kl 3 på natta. Alt dette fordi kameraten min hadde en VENNINE som han ville kjøpe tightsen til..........

Er ganske sikker på at dette er samme person. Han bruker denne face brukeren til å kontakte jenter med; https://www.facebook.com/rakka.evats...ref=ts&fref=ts

Bare hold dere unna fyren, dropp å tullering han osv.. Han er rimelig syk i hodet. :P
Vis hele sitatet...
sjekk kommentarfeltet haha.
http://gyazo.com/5c07781a868617b2a307773005446369
Tror han karen (som facebookprofilen er linka til) er rimelig smågal han har 11 venner på facebook, kun jenter og en av de er tidligere paradise hotel deltaker.. Så han skjenner nok ikke disse IRL.

Eneste statusen hannes er: trenger brukte tights ring eller send sms på 98886040
Dæven. Han gir så jævlig faen i sitt eget rykte og hva slags straff han risikerer. Dette er noe av det mest absurde jeg har sett på lenge.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Dæven. Han gir så jævlig faen i sitt eget rykte og hva slags straff han risikerer. Dette er noe av det mest absurde jeg har sett på lenge.
Vis hele sitatet...
Det er aldeles ikke absurd. Mannen er åpenbart mentalt tilbakestående.
Det er nesten så man får lyst å bli venner med ham på facebook for å se hva som skjer..
Kanskje det er troll?
Truleg ikkje mtp. att det sikkert kosta penge å sende sms / ringe rundt, men likevel.
High Magus
10100's Avatar
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Kanskje det er troll?
Truleg ikkje mtp. att det sikkert kosta penge å sende sms / ringe rundt, men likevel.
Vis hele sitatet...
Veldig gøy å trolle folk helt til politiet kommer på døra...
Er det bare jeg som er freak nok til å tenke; hm, her er det lette penger å tjene?
Hvor mye er han villig til å betale for et par brukte tights?
Sitat av frank_l Vis innlegg
Hvor mye er han villig til å betale for et par brukte tights?
Vis hele sitatet...
Det er det mulig vi får svar på snart.
Sitat av SRB Vis innlegg
Men hvor fant du ut at han er dømt for det samme?
Vis hele sitatet...
Aftenposten 21. februar 2012, som lenket til over:

11 måneders fengsel for «Trusemannen»
En 31 år gammel mann er i Drammen tingrett dømt til 11 måneders fengsel for seksuelt krenkende atferd.

Den såkalte «Trusemannen» har flere ganger sendt meldinger med seksuelt innhold til unge jenter, skriver Budstikka. Tilnavnet har han fått fordi han flere ganger har bedt om å få jentenes truser.

Jentene som har blitt plaget av mannen skal være fra 10 år gamle og oppover.

Det er femte gang mannen er dømt, og dommen fra Drammen tingrett inkluderer grovt bedrageri mot Telenor, og en rekke ID-tyverier i tillegg til seksuelt krenkende atferd og skremmende eller plagsom opptreden.

Aktor hadde bedt om 15 måneders fengsel for mannen, men at 7 av månedene ble gjort betinget. Retten valgte i stedet en kortere straff, men hele straffen ble gjort ubetinget.

Ifølge retten har mannen en alvorlig psykisk lidelse med en «en betydelig svekket evne til en realistisk vurdering av sitt forhold til andre mennesker».
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er nesten så man får lyst å bli venner med ham på facebook for å se hva som skjer..
Vis hele sitatet...
Anbefaler ikke det.... Etter at en i klassen fikk vite om hendelsen jeg beskrev litt tidligere i tråden, så sendte han en melding til han karen her, hvor han tilvydde å selge tightsene til kjæresten sin. Bare en spøk såklart.
Han svarte med sikkert 10 meldinger på rad og var mega desperat..

Så brått ender han på døra DI om du velger å tulle med han
Sitat av Urg3_ Vis innlegg
Anbefaler ikke det.... Etter at en i klassen fikk vite om hendelsen jeg beskrev litt tidligere i tråden, så sendte han en melding til han karen her, hvor han tilvydde å selge tightsene til kjæresten sin. Bare en spøk såklart.
Han svarte med sikkert 10 meldinger på rad og var mega desperat..

Så brått ender han på døra DI om du velger å tulle med han
Vis hele sitatet...
Diskuterte dere pris?
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Diskuterte dere pris?
Vis hele sitatet...
2000-3000 kr ville han gi for en tights, om jeg ikke husker feil.. Alt dette skjedde i Februar.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Drammens Tidene har skrevet om denne saken ved jevne mellomrom i flere år. Fyren er tatt og dømt for trusemaset sitt, men klarer ikke slutte.
Er vel dette som kalles notorisk.

http://dt.no/nyheter/trusemannen-bor-fa-hjelp-1.7655692
Sist endret av appleaya; 21. mai 2013 kl. 14:38.
Sitat av Urg3_ Vis innlegg
2000-3000 kr ville han gi for en tights, om jeg ikke husker feil.. Alt dette skjedde i Februar.
Vis hele sitatet...
påtide å dra til fretex og hamstre noen tights
Ville tro at en Nr blocker dersom du har android er den letteste løsningen for problemet, men dersom du ikke har muligheten til dette ville det smarteste vært å ringe mobil opratør eller ringe lokal politiet og forklar problemet dersom det er veldig plagende/støtende. hvis jeg ikke tar feil så har politiet muligheten til å gjøre litt mer en et søk på gulesider for å finne ut av hvem som eier Nr.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
TRUSEMANNEN! Han har plaget min samboer i 10 år sammenhengende. Hvis noen tar livet av vedkommende skal jeg utbringe skål venstre og høyre!
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
TRUSEMANNEN! Han har plaget min samboer i 10 år sammenhengende. Hvis noen tar livet av vedkommende skal jeg utbringe skål venstre og høyre!
Vis hele sitatet...
Og du har ikke gjort noe med det på 10 år? Dårlig.
Jeg hadde tatt turen til han til slutt, og funnet på noe som hadde fått han til å slutte. Hadde det vært noen dager...men ti år?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Og du har ikke gjort noe med det på 10 år? Dårlig.
Jeg hadde tatt turen til han til slutt, og funnet på noe som hadde fått han til å slutte. Hadde det vært noen dager...men ti år?
Vis hele sitatet...
Har ikke funnet identiteten hans, og det har vært så veldig til og fra, så ikke vært plagsomt på en lang stund nå. Jeg hadde fortsatt skålet øst og vest hadde jeg hørt at noen hadde gjort noe fælt med han.