Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2317
Jeg vil vite hva som er best av å spise eller sniffe disse medikamentene?

Rivotril
Valium
Oxycontin
Ritalin
Imovane
sobril
paralgin forte
tramadol

Vet sniffing er farlig for slimhinnene. men care!

Må legge til:
Phenergan
Seroquel
Marzine
Svaret er enkelt: Det er best å spise medikamentene. Pillene inneholder jo masse annet enn virkestoffet, som er meningsløst å prøve å få inn gjennom de små blodårene i nesen. Kanskje får du inn litt bindemidler gjennom nesen, men mesteparten vil svelges og taes opp gastrointestinalt uansett, altså på samme måte som hvis du hadde inntatt dem oralt. Hvis du ikke trekker det ned i lungene da..
Oki, takk for svar
Men har hørt virkestoffene i Ritalin tas opp bedre ved sniffing en spising. Derfor jeg lurte på om d gjaldt andre medikament jeg av og til bruker også.
Jeg inbiller meg at jeg har fått bedre effekt av Ritalin de (få) gangene jeg har sniffet de istedet for å ta de oralt.

Det at man kjenner tablett-pulveret bli dratt ned i lungene på deg, burde vel på en annen side være en indikasjon på at det ikke er spesielt lurt.
bare spis driten og hold kjeft :P

bare uklokt å dra ting inn i nesa eller skyte det eller whatever
Sist endret av murmade; 20. desember 2010 kl. 19:57.
Jeg holder meg til å spise medisinene mine nå ja utenom ritalin, det er best å sniffe, men det er jo ikke akkurat hver dag det skjer heller