Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6318
er det noe såm kan stoppe en morfin rus kanske kjappt å enkelt? er sykt kvalm å¨spyr masse å sjelver som faen i hele kroppen:S noen tips får å få det bort fort? har tatt 30mg oxycodone
For nødsituasjoner med gift i Norge ringer du 22 59 13 00

Eller 113 - etter hva jeg leser i felleskatalogen har du tatt ca halvparten av dødelig dose. Men det kan være store individuelle forskjeller.

Jeg hadde ringt 113

edit : Letal dose for opioidnaive voksne (uten toleranseutvikling) angis normalt til 60-100 mg peroralt. Symptomer: Tegn på overdosering er knappenålsstore pupiller, respirasjonsdepresjon og lavt blodtrykk. Sirkulasjonsforstyrrelser og koma kan forekomme i alvorlige tilfeller. Behandling: Om nødvendig ventrikkeltømming, medisinsk kull, laksantia.

Dette er ting du ikke kan gjøre sjøl - og vi bør ikke egentlig gi råd her annet enn:

Ring 113 og snakk med helsepersonell
Sist endret av pidget; 8. desember 2010 kl. 05:51.
Hvordan endte natten? alt vell?
muligens litt sent, men stikk fingrene i halsen og spy opp det du kan. drakk en gang en god del hostesaft med morfin (kodein), cosylan. dette var først veldig chill før jeg begynte å "svime" av, det hjalp ihvertfall meg å få opp det som ikke var tatt opp enda.
Det er verken morfin eller kodein i Cosylan men greit...

Eneste måten å stoppe en godt igangsatt morfinrus/opioidrus er ved å innta en opioidantagonist som for eksempel nalokson. Det er vel litt vanskelig å få tak i though.
Ta dra på legevakt/sykehus og få deg litt Narcanti, funker i løpet av få sekunder.
Bare et tips til alle dere som driver med stoffer i pilleformat eller blir "droppet" Invester i noen doser medisinsk kull til medisinskapet.

Dette koster rundt 50,- på apoteket og kan bety forskjellen mellom liv og død for deg eller noen du er glad i. Alt for ofte rekker ikke sykebilen frem før det er for sent og med denne superbillige livsforsikringen øker sjansene for og overleve ganske mange prosent.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
muligens litt sent, men stikk fingrene i halsen og spy opp det du kan. drakk en gang en god del hostesaft med morfin (kodein), cosylan. dette var først veldig chill før jeg begynte å "svime" av, det hjalp ihvertfall meg å få opp det som ikke var tatt opp enda.
Vis hele sitatet...
hvis han er ved det punktet at han spy(oppstøt)føler seg jævlig,skjelver og sånn så tyder vell egentlig det på at sjiten er på vei ut av systemet(at kroppen vil ha mer gift)!
du føler deg ikke jævlig ved for mye morfin skulle man tro,da sovner du bare...og ikke for godt forhåpentligvis,det er jo sånn narkose er,er det ikke?

de som føler seg jævlig er folk som har fått morfin,og nå "trenger"mer!

har hørt hvordan heroin folk kan ha det når det er ute av kroppen,det varer jo ikke så sykt lenge heller!

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Bare et tips til alle dere som driver med stoffer i pilleformat eller blir "droppet" Invester i noen doser medisinsk kull til medisinskapet.

Dette koster rundt 50,- på apoteket og kan bety forskjellen mellom liv og død for deg eller noen du er glad i. Alt for ofte rekker ikke sykebilen frem før det er for sent og med denne superbillige livsforsikringen øker sjansene for og overleve ganske mange prosent.
Vis hele sitatet...
hvis du skjønner at du har tatt for mye og vil bli normal igjen så spiser du kull og blir bedre?
går du bare inn på apoteket å sier du skal ha kull da eller?!
håper på utdypning
Sist endret av murmade; 11. desember 2010 kl. 13:11.
Sitat av murmade Vis innlegg
hvis du skjønner at du har tatt for mye og vil bli normal igjen så spiser du kull og blir bedre?
går du bare inn på apoteket å sier du skal ha kull da eller?!
håper på utdypning
Vis hele sitatet...
Vell, hvis du hadde lest hva han skev så hadde du skjønt det. Han mente altså at hvis du driver å leker med rusmidler som dette så kan det være en fordel å kjøpe inn kull så du har det _liggende_ hjemme i tilfelle situasjoner som dette skulle oppstå.
.......

utdype hva som koster 50 spenn på apoteket som er reddningen?

jeg forstod ikke hva det var!
Sist endret av murmade; 11. desember 2010 kl. 15:27.
Medisinsk kull. Det står jo i posten over der. Det er til og med en link til helsedirektoratet hvor det utdypes.
For dere som lurer og ikke gidder og trykke på lenken over her. Og innta medisinsk kull går ikke ut på og knaske grillkull. Er små "drops" med kull som er dekket med et glatt belegg. Blir det samme som og svelge en DOC.
[quote=Totskalle;1924709]Det er verken morfin eller kodein i Cosylan men greit...

jeg tok litt feil, MEN det inneholder morfin. Innhold : 1,7 mg/ml Etylmorfinhydroklorid

Kilde : http://www.legemiddelverket.no/custo...9-511a99e3f48c
Sist endret av take'a'hit!; 16. desember 2010 kl. 14:08.
Pirk: Det BLIR metabolisert til morfin in vivo, slik som kodein. Du sier vel ikke at kodein ER morfin for det?
Etylmorfin er også en god del svakere enn kodein, mye svakere enn morfin.