Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3097
Tenkte å handle inn et par wii plus remotes (siden noen spill til wii-u krever det) på ebay for en billig penge.

Noen som har erfaringer med billig-kontrollere fra ebay til wii-u?
Har aldri prøvd billig-wiimotes, men har hatt billig gamecube-, PS2 og N64-kontrollere og de har vert noe jævla dritt.
De originale har altid vært hundre ganger bedre.
Som sagt, har ikke prøvd billige wiimotes så det kan godt tenkes at de er helt kurrante, men du trenger sikkert ikke og ha skyhøye forventninger
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd vanlige wiimotes med nintendo wii, og de har funka 100%.
Spørsmålet er om wiimote plus modellene funker med wii-u, og da trenger jeg litt input fra noen med erfraing.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøpte rimelige fra dealextreme, både med og uten motion-plus. De med motion-plus fungerer ganske greit, og koster en snau hundrings med nunchuk.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Jeg kjøpte rimelige fra dealextreme, både med og uten motion-plus. De med motion-plus fungerer ganske greit, og koster en snau hundrings med nunchuk.
Vis hele sitatet...
funker de med wii-u?
Bygdetulling
varg300's Avatar
Alle kontrollene til vanlig wii funker på wiiU -Med untak av gamecube-kontroll selvsagt (Det finnes også en wii-versjon av gamecubekontrollen, denne er stort sett lik bare at den er hvit og litt større. Funker ikke på wiiU, da denne også bruker vanlig gamecube-plugg)
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av varg300 Vis innlegg
Alle kontrollene til vanlig wii funker på wiiU -Med untak av gamecube-kontroll selvsagt (Det finnes også en wii-versjon av gamecubekontrollen, denne er stort sett lik bare at den er hvit og litt større. Funker ikke på wiiU, da denne også bruker vanlig gamecube-plugg)
Vis hele sitatet...
Vel, noen av de billige gjør tydligvis ikke det...

Jeg spurte en rekke selgere dette spørsmålet:

Works with Wii-U?
Vis hele sitatet...
Svarene jeg fikk:

Kontroller: 2in1 Remote Controller With Motion Plus For Wii + Case

Svar:
cannot
Yours Sincerely,
tomtop_uk
Vis hele sitatet...
Kontroller:
Black Remote Plus Controller for Nintendo Wii with Silicone Case


Svar:
so sorry it can't
Have a nice day

Warm regards
Vis hele sitatet...
Kontroller:
New Built in Motion Plus Remote and Nunchuck Controller For Nintendo Wii N01


Svar:

Hi, this remote is just work on wii.


- 2012flysky1986
Vis hele sitatet...
Kontroller: White Built in Motion Plus Remote and Nunchuck Controller For Nintendo Wii

Svar:

sorry ,it doesn't

- superdiscount999
Vis hele sitatet...
Så... ikke alle funker...
Jo, de funker, selgerne er bare retarderte.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_MotionPlus
Sist endret av The Great Catsby; 22. april 2013 kl. 23:28.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kjøpte tre kontroller på ebay som ble annonsert med at de fungerte med wii u. Disse er kablet, med en merkelig plugg. Har klaget til selger, regner med at det ikke er noen måte å få disse til å fungere på? En adapter e.l?
Pluggen ser slik ut:

http://www.raphnet.net/electronique/...pad_wired4.jpg
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Kjøpte tre kontroller på ebay som ble annonsert med at de fungerte med wii u. Disse er kablet, med en merkelig plugg. Har klaget til selger, regner med at det ikke er noen måte å få disse til å fungere på? En adapter e.l?
Pluggen ser slik ut:

http://www.raphnet.net/electronique/...pad_wired4.jpg
Vis hele sitatet...
Prøv å koble den til en "nunchuck" til nintendo wii/wii-u, ser ut som den kan passe.

Hadde mine mistanker om at den ville passe til wii ja. Men ettersom det ble annonsert med at den også skulle passe wii u tenkte jeg ta det videre med selger, så får vi se å
Har ikke wii, heller ikke nunchuks, så får vel se på andre controllere.