Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 1471
Døden vil inntreffe oss alle, dette er og blir et udiskutabelt faktum. Når dagen skulle komme, hvilken sang vil du ha i begravelsen?

Årsaken til at jeg spørr.. Min Bestefar døde nylig, ble 89 år gammel men humoren forsvant ikke med årene så han skrev en tale i forkant av begravelsen som jeg fikk æren av å lese høyt under bisettelsen. I talen stod det at hans førstevalg var Dimmu Borgir - Burn in Hell men av en eller annen merkelig grunn godtok ikke kirken det.. Andre valg var Sting - Fields of Gold men etter å ha tenkt seg om to ganger orket han ikke en haug med sutretryner i begravelsen så valget falt til slutt på Pink Floyd - High Hopes. Hvis ikke denne slageren falt i smak ville han komme tilbake og hjemsøke oss alle og enhver etter hans bortkomst.. Og jeg har aldri vitnet mer latter i en begravelse lol.

Når dagen skulle komme, hvilken sang vil du ha?? Personlig må jeg si Maroon 5 - Memories.. Ikke fan av bandet men denne sangen er rett og slett bare enig med meg
Survivor - Eye Of The Tiger

Uhorvelige mengder med alkohol
Cecilie Haukland - Har du fyr?
Artig tråd!
Jeg vil at "Tha Shiznit" fra Doggystyle albumet til Snoop Dogg skal spilles av når båren skal bæres. Har jammet mye trommer til det albumet og betyr mye for meg.

Ellers blir det mye rap/hip hop og rock i bakgrunnen til gravølet.
Sist endret av Teacherpreacher; 18. mars 2024 kl. 20:34.
Swedish House Mafia - Don't You Worry Child

Min første ordentlige festival og EDM minne
Bring Me The Horizon - There Is a Hell Believe Me I've Seen It. There Is a Heaven Let's Keep It a Secret.

Men jeg tror at for en eller annen merkelig grunn så kommer jeg ikke til å bry meg. Siden jeg vil være død.
Det beste vil nok være å kaste liket mitt til ulvene. Gratis mat!
Helt vanlig tradisjonelle kristne salmer.
Fleetwood Mac- Landslide
Dope - die mf die

Da er di endelig kvitt den jævelen av et menneske
Queen - These Are the Days of Our Lives

En av de siste låtene og fryktelig trist sang. Klarer ikke å høre på den uten å bli skikkelig rørt.
Utbrent og utvanna
Frelsaren's Avatar
PF - Shine on you crazy diamond
Radiohead - No surprises
Incubus - Drive
Portal - 'Still Alive'
Helst alle 3

https://www.youtube.com/watch?v=qmlgAkPHnvk Lace da booms - Glory
https://www.youtube.com/watch?v=UmPgMc3R8zg Stevie Nicks - Edge of Seventeen
https://www.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4 Linkin Park - In the End

(Var de 3 første jeg kom på, ellers har jeg aldri tenkt over det).
"Våren" av Edvard Grieg
De kan få spille "Joddski - Alt kan repeteres" når de strør aska mi utover havet
Kringsatt av fiender - sunget av et kor.
Lou Reed - Perfect Day
Leonard Cohen - Leaving the Table
Wu Tang clan med tearz.

Metallica med die die my darling
Nick Cave - Lay Me Low
Hits from the bong
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Døden vil inntreffe oss alle, dette er og blir et udiskutabelt faktum. Når dagen skulle komme, hvilken sang vil du ha i begravelsen?

Årsaken til at jeg spørr.. Min Bestefar døde nylig, ble 89 år gammel men humoren forsvant ikke med årene så han skrev en tale i forkant av begravelsen som jeg fikk æren av å lese høyt under bisettelsen. I talen stod det at hans førstevalg var Dimmu Borgir - Burn in Hell men av en eller annen merkelig grunn godtok ikke kirken det.. Andre valg var Sting - Fields of Gold men etter å ha tenkt seg om to ganger orket han ikke en haug med sutretryner i begravelsen så valget falt til slutt på Pink Floyd - High Hopes. Hvis ikke denne slageren falt i smak ville han komme tilbake og hjemsøke oss alle og enhver etter hans bortkomst.. Og jeg har aldri vitnet mer latter i en begravelse lol.

Når dagen skulle komme, hvilken sang vil du ha?? Personlig må jeg si Maroon 5 - Memories.. Ikke fan av bandet men denne sangen er rett og slett bare enig med meg
Vis hele sitatet...
Lisa gikk til skolen på blokkfløyte
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Når dagen skulle komme, hvilken sang vil du ha i begravelsen?
Vis hele sitatet...
Highway to Hell, AC/DC
Sist endret av FreeMax; 19. mars 2024 kl. 07:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
https://m.youtube.com/watch?v=Vqbk9cDX0l0

Denne! I have no more fucks to give.
Skjønner ikke greia med slikt. Du har ett liv - bruk det som best du kan. Det er nå du har muligheter. Det er nå du kan skape gode øyeblikk.
Når døden kommer så skal en sang i begravelsen endre noe som helst? Og det budskapet du tenker låten skal hamre inn går sikkert over hodet til folk i begravelsen uansett.

Blir ingen sang i min begravelse.
Helvegen - Kalandra

Gir meg alltid frysninger
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Skjønner ikke greia med slikt. Du har ett liv - bruk det som best du kan. Det er nå du har muligheter. Det er nå du kan skape gode øyeblikk.
Når døden kommer så skal en sang i begravelsen endre noe som helst? Og det budskapet du tenker låten skal hamre inn går sikkert over hodet til folk i begravelsen uansett.

Blir ingen sang i min begravelse.
Vis hele sitatet...
Er vel en måte å se det på, er dau uansett så hvilken betydning har det.
Men er litt egoistisk måte å tenke på spørr du meg. Sang i begravelse er til hedre for ditt minne. Noen foretrekker tradisjonell kirkemusikk mens noen av oss foretrekker en personlig sang som betyr noe for deg.
Jeg faller under sistnevnte.
For å være helt ærlig så driter jeg i hvilken sanger som evt blir spilt. Tipper det vil være ganske tomt i kirka uansett.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Er vel en måte å se det på, er dau uansett så hvilken betydning har det.
Men er litt egoistisk måte å tenke på spørr du meg. Sang i begravelse er til hedre for ditt minne. Noen foretrekker tradisjonell kirkemusikk mens noen av oss foretrekker en personlig sang som betyr noe for deg.
Jeg faller under sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til å skape mer sirkus rundt meg og min person etter min død. Det har vel vært sirkus lenge nok nå.
Jeg lider av insomni, og skal begraves med dyne og pute. Det er mitt eneste krav til mine etterlatte.
En natta-sang hadde vært passende.
If i die young
Band of Horses - The Funeral
Opeth's black rose immortal fordi jeg er en kødd.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Eminem: The Way I Am

Folk har alltid hatt et problem med meg så den sangen er selve essensen av livet mitt
Jeg lever for den sangen
vel de kan spille "alt kan repeteres" av tungtvann sia uansett hva jeg gjør så havner jeg på samme vei som sist.
Wham med Wake Me Up Before You Go-Go
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Wham med Wake Me Up Before You Go-Go
Vis hele sitatet...
Dette må være det beste svaret!

Som nevnt over av noen andre så har det vel ikke så mye å si for meg, men hvis jeg skulle få velge så tenker jeg at det hadde vært fint om de spilte "Perfect day" eller noe annet fint mens de trødde kadaveret mitt ned i myra (minst mulig karbonavtrykk, vøtt).