Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 721
Hei.
Jeg har røyka minus fra og til i et par 3 år nå. Har sluttet og begynt, sluttet og begynt.. er dritt lei av at jeg aldri klarer å gi meg helt.
Jeg går til samtale på tsb, og syne ikke det er mye hjelp å få der. Eneste de tilbyr meg der er avrusning i et par uker (vært der 2 ganger) og LAR… jeg har vært VELDIG imot lar av forskjellige grunner..
Den største grunnen er at jeg ikke har lyst til å gå på det resten av livet, og de i lar mener jo at dette egentlig er en livs lang behandling. Hadde jeg vært sikker på at jeg hadde klart å gå av det igjen etter 6mnd- 1 år, så hadde jeg kanskje vurdert det for en periode. Men jeg ER SÅ REDD for å ikke skulle komme meg av da jeg har hørt det er helt horrible abstinenser på det.
I tillegg vil jeg ha barn etterhvert, og ønsker ikke være i lar da.

Jeg har egentlig bedt om å få søke lenger behandling, og jeg har gått i tsb nå et år!!! utenom at de gjør noe med det ønsket. Jeg får egentlig bare til svar at det er veldig lang ventetid (opp mot et år) og at lar er den beste behandlingen. MEN siste timen jeg var på ble vi enig om at hvis det er det jeg vil, så skal jeg få søke.
Jeg har vært veldig klar på at jeg heller MYYYYE mer vil inn i langtidsbehandling enn inn i LAR, men nå som jeg faktisk kan søke så blir jeg veldig usikker… fordi jeg har en samboer, og jeg føler at det å være borte i et år er veldig lenge.. føler at det er nesten slemt å dra fra han i et år.

Så, derfor så lurer jeg på om noen har erfaring med å slutte på buvidal? Jeg har liksom begynt å tenke på at kanskje det er det beste, at jeg begynner på den laveste dosen buvidal også prøver å gå av den igjen…
Så jeg faktisk kommer meg videre her i livet og ut i jobb igjen.. siden jeg startet med den minusen, så har jeg bare sluttet og begynt og har ikke gjort noe særlig mer enn det. Det har vært nok for meg å styre med da…
Eller er det lureste det jeg først har tenkt, heller dra i langtidsbehandling og droppe lar?

Trenger virkelig litt råd og hjelp av folk som har gått den veien før meg.
Jeg er en jente på 29 år, og har ikke vært så lenge i dette her.. så jeg er så utrolig usikker.
Setter enooormt pris på svar, råd og tips!!!
Det du først har tenkt er hva jeg støtter uten tvil.
Anonym bruker
"Stinn Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynn på buvidal, når du har fått avstand fra rus og rus-sug så kan du gå over til subutex og trappe ned, når du kommer til 1 mg kan du gå over på temgesic og trappe ned helt til 0,2 mg. Da blir ikke abstinenser noe problem
Kan ikke du bare trappe ned på subutex i påvente av langtidsbehandling, så dra i langtidsbehandling i et år da? Er mest gunstig å være en trygg plass over lengre tid når man slutter i LAR så man får tid til å justere seg til hverdagen som medisinfri