Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2642
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Hvilen plattform mener dere er den beste, for og motta penger online (fra utlandet)

Til en konto som ikke er synlig hvis feks nav/skattetaten søker opp Personnummer, men du fortsatt kan ha ett bankkort tilknyttet kontoen.
Kanskje Revolut?
Ble ikke revolut ordinær bank, med garantier for innskudd og alle rapporteringsrutiner og plikter som også følger det å være bank? De rapporterer nok balansen til myndighetene i tråd med regelverket, men det går kanskje å få undersøkt hvor ofte de rapporterer det? Og om feks størrelse på innskudd vil utløse rapportering eller om de feks kun rapporterer inn saldo en gang per år, om du har mer oversikt over hvilke plikter de har i forhold til rapportering så går det kanskje å tilpasse saldo i forhold til det? Revolut krever jo pass ID for norske brukere så de vet jo alt om brukerne, hvilke land brukerne kommer fra og hvor det evt. skal rapportere. Så med mindre du alt har oversikt over hvordan revolut håndterer slikt så ville jeg trått varsomt der inntil du har fått mer oversikt.
Hva med å opprette en konto i en annen persons navn. Det må selvfølgelig være noen som er inneforstått med det, og som du stoler på...
Vet om noen som gjør det for å skjule ting for NAV
Hva med kredittkort som kan fylles på (Paygoo, Paysafe osv.)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...begaa-overgrep

Karen her brukte masse paygoo , har brukt paygoo selv , ikke til ulovlig ting , men siden jeg ikke hadde bankkort
Anonym bruker
"Sammen Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Paygoo kort må aktiveres i et navn, og dukker opp som innskudd på denne personens konto/formue i skattemeldinga og er dermed også synlig for nav.
ulempen med Paygoo nå er også at man må kjøpe nytt kort for hver 2000 kr og kan ikke refille som man kunne før. Dvs at det hjelper ikke å ha et kort som man flere ganger får overført penger til fra andre siden det kun går å fylle en gang med de nye reglene (at paygo reload ikke selges i Norge lenger) Rett meg gjerne om jeg tar feil og vis gjerne til kilder men innskudd på paygo var hvertfall emne i en rettsak jeg kjenner til.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var eller er en tjeneste som tilbyr nummererte kontoer, altså det er ingen navn tilknyttet konto. Du trenger et skatteparadis, shady advokat eller rådgiver, postboks og that's it. Du får nettbank, betalingskort og når du bruker det utenlandske kortet her i Norge så er det umulig for norske myndigheter å knytte kortet, bankkonto eller forbruket til deg personlig. Men selv skatteparadiser er ikke skuddsikre, det har vært lekkasjer både fra Sveits og et skatteparadis sør for Florida.