Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2298
Noen som vet hvordan man skaffer seg uniformsdeler, våpen og andre effekter som ble brukt av tyske soldager og offiserer under andre verdenskrig?
Tror pentagon.no selger noe..men mulig dette bare er kopier
Auksjonssider som f.eks. eBay eller denne.
Sitat av JeppeBerg Vis innlegg
Noen som vet hvordan man skaffer seg uniformsdeler, våpen og andre effekter som ble brukt av tyske soldager og offiserer under andre verdenskrig?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha orginale saker. Og ikke kopier og reproduksjoner vil jeg nevne at prisene på slike ting har økt veldig de siste årene.
Og viktigst av alt. Det er MYE jukseri og falske varer når det gjelder Tysk utstyr fra krigen.
Jeg vil anbefale deg å være svært forsiktig. Og ikke bare på ebay.
Til og med ærlige auksjoner selger av og til fake utstyr og utstyr med misvisende og feil beskrivelse.
https://www.youtube.com/watch?v=Xd9si5_EiwQ&t=572s
Video fra Millitary Collectables, som er en samler med mye kunnskap om slike ting. Veldig nyttig for å få et innblikk i samling av millitæreffekter.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke helt hva som er attraktivt med nazi uniformer, eller sikter du mer mot Wehrmacht?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva som er attraktivt med nazi uniformer, eller sikter du mer mot Wehrmacht?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å skjønne det.

"uniformsdeler, våpen og andre effekter som ble brukt av tyske soldager og offiserer under andre verdenskrig" - skriver TS, er ikke det Wehrmacht, altså tysk hær? Og om h*n var interessert i SS-uniformer, hva så?
Har du prøvd å søke på tysk uniform på Finn.no? Eller så kan du alltids dra på våpenmesser, der kryr det av slikt.
Anonym bruker
"Snill Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her i Norge så finner du ting på finn.no, samlerforumet.net i tillegg til at det finnes flere Norske grupper på facebook for militaria.
Selv finner jeg det tryggest å handle via de to sistnevnte stedene. I de salgsgruppene jeg er med i på facebook så føles det ganske trygt å handle da fake og kopier raskt blir påpekt av andre medlemmer hvis noe slikt blir lagt ut for salg der.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man finne uniformer som har blitt virkelig brukt på ekte av soldater ute i krigssona?
Mener å huske det var en bruker her på forumet som hadde over gjennomsnittlig interesse for
historiske militæreffekter, en seriøs samler med god peiling. Mulig han titter innom her og kan
gi noen tips - hvis han fremdeles er aktiv. Sikkert lett å bli lurt av forfalskninger hvis man ikke
vet helt hva man skal se etter.
Anonym bruker
"Snill Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man finne uniformer som har blitt virkelig brukt på ekte av soldater ute i krigssona?
Vis hele sitatet...
Ja!
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Mener å huske det var en bruker her på forumet som hadde over gjennomsnittlig interesse for
historiske militæreffekter, en seriøs samler med god peiling. Mulig han titter innom her og kan
gi noen tips - hvis han fremdeles er aktiv. Sikkert lett å bli lurt av forfalskninger hvis man ikke
vet helt hva man skal se etter.
Vis hele sitatet...
Henrik-Vanger , regner jeg med?