Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1972
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet det juridisk sett ikke er lov å selge falske varer i Norge, men det er lov å ha dem. For noen år siden var jeg i utlandet og oppførte meg helt idiot. Kjøpte 2 falske designer vesker og et falsk par Reebook sko. Skoene var fine noen dager, men ble misfarget og ikke gode å gå i heller. Veskene har jeg ikke brukt. Men kan jeg straffes for selge veskene til en billig penge? Opplyser om at den er falsk i annonsen. Finnes vel folk som ikke bryr seg så her i landet og. Har sett folk selge dette før.
Anonym bruker
"Såret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har sett det er mye falske varer som selges i Facebook grupper for kjøp og salg. Personlig hadde jeg vært skeptisk til å bruke den kanalen og identifiserbar personalia, jeg aner ikke om det er lov eller ulovlig å selge falsk vare i så liten skala hvis man oppgir at den er falsk men ser enkelte gjengangere som selger mange ting i uka og tilsynelatende ikke får noen straffereaksjoner. Men vet at å selge kopier i stor skala er ulovlig og å selge fake under påstand om at den er ekte vil jo gå som svindel. Som du sier er det vel i utgangspunktet ulovlig men det er MANGE som ikke bryr seg. De fleste man ser med merkevarer har faktisk fake.
Selg til noen venner ikke legg ut på nett
https://www.google.com/amp/s/www.din...n/70466080/amp

Det er ikke ulovlig såfremt du opplyser om at de er falske.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Selg til noen venner ikke legg ut på nett
Vis hele sitatet...
Spør ikke venner om de vil ha de falske varene mine kjenner ingen som ville gått med det. Fatter ikke hva som gikk av meg. For det første støttet jeg drittarbeidet til de som lager disse, for det andre så ser folk gjerne at det er falsk.
Tacky rett og slett. «Hei! Her er jeg som prøver å se rik ut, men har ikke råd til å kjøpe en veske til 10.000, så jeg kjøpte den for 100»

Man SER at dem ikke er ekte, kjenner det også. Var imot skinn, men likevel. Synd, for de er jo fine.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
https://www.google.com/amp/s/www.din...n/70466080/amp

Det er ikke ulovlig såfremt du opplyser om at de er falske.
Vis hele sitatet...
Opplyser selvfølgelig om at de er fake.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har faktisk sett en del folk prøve å selge billig wish elektronikk i facebookgrupper for veldig mye dyrere summer enn det er verdt.
Senest igår stussa jeg litt over annonse da varen så veldig billig ut i forhold til prisen.
Selger skulle da ha 2000kr for en klokke som blir solgt for 2-300kr.

Sånn sett er jeg veldig glad vi har google image search