Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7768
Hei!
Jeg har en nettside som er basert på WoWonder.
Jeg har bestemt meg for at nettsiden skal flyttes til en annen server.
Eksporterte og importerte MySQL-databasen. Flyttet alle filene fra den ene serveren til den andre.
Alt ser OK ut i utgangspunktet, men når jeg skal inn på /admin-cp, som ikke er en mappe som finnes, men som egentlig kjører index.php?side=admin-cp eller noe sånt, jeg har programmert noe sånt før, for lenge siden, så husker ikke helt hvordan det fungerer.

Husker ikke hva funksjonen heter, og skjønner ikke hvorfor dette ikke fungerer. Fint hvis noen kan forklare meg litt, så jeg kan google og feilsøke.

EDIT: Har sjekket .htaccess, det ser likt ut begge steder. Fant også linjen:
RewriteRule ^admin-cp$ admincp.php [NC,QSA]

Men forstår fortsatt ikke hvorfor det ikke fungerer.
Sist endret av Stingray; 18. april 2020 kl. 18:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er mod_rewrite påskrudd dit du flytter det?
Har du sjekket databasen for å se om det er noen referanser til mappestrukturen fra den gamle serveren din?

EDIT: Har sjekket .htaccess, det ser likt ut begge steder. Fant også linjen:
RewriteRule ^admin-cp$ admincp.php [NC,QSA]

Men forstår fortsatt ikke hvorfor det ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
mod_rewrite må fortsatt være aktivert på serveren/webhotellet.
Sist endret av random105675; 18. april 2020 kl. 19:46.
Dette er vel bittelitt flaut.
Jeg kjører CentOS på serveren det ble flyttet fra. Debian på serveren det ble flyttet til.
Det tenkte jeg aldri over, så det ble på en måte sånn at jeg tenkte at begge serverne var identisk satt opp, fordi jeg fulgte en HOWTO-guide for ISPConfig da jeg satte opp CentOS-serveren, og fulgte også en HOWTO-guide for ISPConfig da jeg satte opp Debian-serveren.

Løsningen ble.............................?........................... ??????.............................

a2enmod rewrite

PANG! Problem solved.

Tusen takk
Sist endret av Stingray; 19. april 2020 kl. 11:52.