Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4174
Jeg sliter med å få ting til å fungere.. Jeg har kommet meg opp å gå med tails, har kjøpt bitcoins(har wallet på Android) men sliter med å få vekslet til monero eller få sendt bitcoin til "butikken" jeg skal bruke..
Ja, jeg har lest i timesvis på nett hva som skal gjøres.. Men får det uansett ikke til og bitcoinsene forsvinner litt og litt mens jeg prøver meg fram.

Er det en ekspert her inne, eller aller helst noen på sunnmøre/Romsdal som kan hjelpe meg direkte?
For å sende btc til "butikken" din trenger du en bitcoin-adresse som butikken genererer, send til denne adressen rett fra din android wallet. Dette omgår da hele tails systemet ditt, for å bruke det må du først sende bitcoin dit fra der du har de nå, din android wallet, for så å sende de videre.

For å veksle til monero må du finne noen som selger monero og vil ha bitcoin i betaling, dette skjer som regel gjennom en børs, f.eks kraken.com.
Takk for svar.
Walleten min på Android ville ikke scanne qr-koden hos butikken, så jeg skreiv inn hele adressen.. Dobbeltsjekke at den var rett, men ingenting kom fram til butikken(prøvde lite beløp).
24 timer siden nå, og ingenting har skjedd.
Support hos butikken skulle sjekke transaksjonen, men har ikke fått noe svar.
Sjekk wallet etter en txid, din unike id for din transaksjon, for, og søk den opp på en bitcoin blockchain explorer ala. blockchair.com
https://coinswap.keys4coins.com/orde...f-1bd4af3c5162

Easy peasy. Ikke mye fees heller. Prøv med en liten sum forst å bli kjent med systemet. Du kan følge blockchainen hele tiden å se confirmations skje.
Joda, jeg har prøvd å søke på txid også, sist jeg sjekket sto det 136 confirmations..
Skjønner null og nix av det jeg får opp der.. ☹️
Electrum wallet skal ikke gi deg så mye problemer. Siden den er lokalt lagret på pcen og ikke på en cloud har du selv mye mer kontroll.
Prøvde meg på electrum på tails, men fikk også der problem med at wallet på Android ikke ville scanne qr-koden i electrum og når jeg prøvde å taste inn adressen gikk ikke det heller..

Beløpet jeg prøvde å overføre til butikken var ca 70kr, kan det være at alt forsvant i fees?
Sist endret av Terrassebeist; 26. mars 2020 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.