Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 916
Har røyket hver dag i ca et 1 år nå og kjenner at jeg begynner å bli innrøyka. Tenkte da å ha en toleranse pause. Hvor lenge pleier dere å ta pause? Å er det mye forskjell etter pausen enn før?
Jeg spør da fordi jeg ikke har hatt en lengre pause.

Hilsen mann i 20-årene
Røyka selv hver dag i 7-8 år.

Jeg måtte dra til utlandet for å slutte, komme meg vekk fra miljøet og byen. Hvis du kommer fra Oslo så er det nesten umulig å slutte, fordi "alle" rundt deg røyker hasj.

Vet ikke hvor mye du røyker og hvor ofte, men du kan jo prøve å roe ned hvertfall? Prøve å røyke bare i helgene?

Angående toleranse; når jeg røyka etter 6 mnd pause så ble jeg balle-skækk, men 1-2 uker etterpå med daglig røyking så hadde jeg samme toleranse som jeg hadde før jeg tok pause.
Heisann dude,
Det er sunt med en pause, da får hjernen bygget opp nye nevrale forbindelser uten effekten av cannabis. Så når man røyker igjen etter en pause så blir man skakk fjern å man får tilbake det perspektivet på livet cannabis i hovedgrunn skal gi deg, det er vel derfor vi røyker det?
Bruker å ta 1 måneds pause jeg, eller 2 uker
Sist endret av makkalatte; 5. juli 2020 kl. 05:37.
Anonym bruker
"Halvfylt Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bra med 2-3 måneders pause hvertfall to ganger i året. Jeg sleit med å klare så lange pauser og syns jeg var flink etter tre uker men var omtrent like innrøyka da etter et par dager på igjen. Den gangen jeg satt i varetekt og ikke fikk røyka på 6 måneder, DA begynte jeg virkelig å føle fordelen med pause så bra at jeg likegjerna slutta helt fordi jeg følte meg så fresh, oppegående og lettere til sinns enn når jeg røyka.
Det beste er å ta en lengre pause minst 1 gang i året på 2-3 mnd. eller mer. 2 uker - 1 mnd hjelper på toleransen, og en kan røyke mindre for å få god effekt, men med pause på flere mnd. så oppleves hasjen som noe nytt når man starter opp igjen.