Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1065
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det fleinsopp så tidlig som nå? Hørt om det at de er fullvokst rett før første frostnatt
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor så langt sør ifra Finnmark man kan komme så vet ikke hvordan vi det er der, men jeg har ikke sett noen selv enda. I fjor fant jeg sopp 29. Juli så det kan være de kommer snart
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes det fleinsopp så tidlig som nå? Hørt om det at de er fullvokst rett før første frostnatt
Vis hele sitatet...
Frostnatt er 99% tull, den siste % går ut på at kommer det plutselig en uventet og kall natt kan det trigge mycelet til å pinne fortere, men det ville jeg ignorert, om tempen droppe 5-10 grader og det er godt å fuktig så pinner de nok.

Vet heller ikke hvor i Finnmark du holder til, men jeg fant mye i Porsanger
Men faen, ble det ikke sommer her i går ellerno? soppen kommer jo ikke før utpå høsten..
Slapp bare helt av du, det er enda vår i Finnmark, vi har enda minimum 2 måneder før soppen begynner å gjøre seg gjeldende i finnmark.. I allefall i vestfinnmark, og utpå kysten om det er tilfelle for deg er den notorisk seint ute hvert år så bare smør deg med tålmodighet