Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6107
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
blablablablabla
Vis hele sitatet...
Fortsatt klarer du ikke komme med en eneste kilde på det du sier, så det taler vel egentlig for seg selv at du ikke har noe interesse av å komme med noe som faktisk baserer seg på fakta.

Så da sier vi denne diskusjonen ferdig da du ikke har noe som helst nyttig å komme med
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eh, om du kan fortelle meg noe som helst om gateweeden med det der så er du trollmann. Alt kan se/ser helt likt ut når det er tørket og curet (og presset for smugling). Om du har en hel stilk fra topbud til bunn så kanskje.
Vis hele sitatet...
Tettheten kan si noe om miljøet planten har vokst i.
Om skuddet er luftig kan det tyde på at planten har vokst et sted hvor det er for varmt eller for lite lys som igjen kan gå utover effekten.

Du kan se på mengden trikomer som sier noe om hvor mye virkestoff det er (selvsagt ikke om alle de 400+ cannabiodene).

Du kan se på et toppskudd om det er dyrket her i landet eller importert (importerte varer viser tegn til å ha vært presset sammen).

Fargen på trikomene og fordelingen av fargene (gjennomsiktig, melkehvite og brune) sier noe om hvilken type rus du får (høy/stein).

Fargen på pistillene kan si noe om når tid planten ble høstet (tidlig høstet plante gir mer høy rus, sent høstet plante gjør deg mer stein).

Lukten kan si noe om cannabisen har blitt curet ordentlig.

Hvor fuktig/tørt skuddet er kan si noe om dette er dyrket for profitt eller kvalitet.

Om det er mye frø så kan det være et dårlig tegn.

Hvor klissete skuddet er kan si noe om effekten.

Selv hvordan skuddet er trimmet kan si litt om det er dyrket for kvalitet eller kvantitet.

Du kan til en viss grad identifisere enkelte strains bare ved å se på dem, noen av dem har feks spesifikke farger på pistillene osv. Så om en selger sier h*n har purple haze og du får et lysegrønt toppskudd med hvite pistiller så er det et tegn på at det er noe galt.

Stilkene kan også si noe om hvordan planten har hatt det når den vokste opp, finne du feks en stilk som er hul inni tyder det på at veksten ikke har vært optimal.

Fargevariasjoner kan si noe om tilstanden planten hadde, om fargen varierer på selve skuddet så kan det tyde på dårlig vekstmiljø (men her er det en del variasjon da noen lar plantene tømme seg for næring før høsting).

Ingenting av det over her er eksakt vitenskap og det finnes alltid unntak, men legger du alt dette sammen så kan du fint vurdere kvaliteten på et toppskudd før det røykes.
Du vil nok ikke kunne si sikkert om toppskuddet er terningkast 5 eller 6, men du vil kunne se forskjell på terningkast 2 og 5 toppskudd i de fleste tilfeller.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
finnes det noen andre forklaringer enn indica/sativa på hvorfor weed stort sett er "up" og hasj er "down" når virkestoffet i trichromene er de samme?
Vis hele sitatet...
ja.
dette er fordi når hasjen presses knuses trikonomene og innholdet blir eksponert for oksygen, fysisk kontakt og varme. dette bryter ned noen stoffer til andre virkestoffer.
thc-a blir til thc, noe som er ønskelig da thc-a har ingen effekt. thc gir "up"-effekt.
cbd-a blir til cbd. cbd demper effekten av thc og er ikke alltid ønskelig. men det gir en del andre "medisinske" effekter og en mer "down"-effekt.
etterhvert brytes også thc ned til cbn somm gir "down"-effekt.

kilde1 kilde2

du kan prøve selv. lag en joint hvor du behandler weeden minimalt bare legger noen biter i papiret. så lag en hvor du først sitter i en halvtime og gnir weeden godt sammen. du vil merke forskjell.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg synes også egentlig at weed er en litt sånn amerikansk pop kultur greie.

Liksom hvis jeg har en type weed så vil så og si altid hasjen jeg har laget av denne weeden være sterkere i effekt en weeden jeg laget hasjen av. Derfor synes jeg det er rart at weed er dyrere en hasj når man kan si at hasj "er sterke". Så derfor jeg tenker at det er en pop-kultur ting som har ført weed prisene høyere en hasj selvom prisen ikke samsvarer med hvilken effekt man får. Selv liker jeg hasj best men det kan sies at det kan være av økonomiske grunner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser at prisene på grønning er langt høyere enn det er på bruning, og personlig synes jeg bruning er mest gøy, så jeg forstår ikke hvorfor folk vil betale ekstra for grønning, er jeg alene her?
Vis hele sitatet...
Røyker bruning hver dag før grønt
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"liker du tomatsuppe bedre enn tomatpure!!? Kjetteri!"
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er gøy å bli lifted av weed når man er på byen på et utested med litt tropisk musikk å drikker, men det er ikke så ofte jeg er på sånne steder. Hjemmerøykinga foretrekker jeg hasj og har røyka hasj daglig i alle år, baksiden av medaljen var utløst hasjpsykose så nå tåler jeg ikke å røyke lenger og har blitt et angstvrak uten like. Jeg mener det er mye høyere sjanse for å få psykiske problemer av hasj enn weed ikke bare basert på egen erfaring også mange andres så det er også noe man skal ta med i regninga på om det er verdt det eller ikke.
Brukte å foretrekke brunt i mine yngre dager men etter å ha røyket sikkert 90% pot over flere år så har jeg lært å like det best. Det er noe eget med lukta, å strø litt i en jonas, å gå ut i skogen å sette seg for å kjenne enda mer på lukta.

Eneste er at om man er avhengig av stealth så blir P litt slitsomt, man må ta hensyn til alt man gjør. Bare å rulle i et rom gjør jo at det stinker. Å rulle med god brunt er jo bare å knipe av minifliser å slenge oppi, full stealth og ingen lukt.
Sist endret av Lurifaks1; 22. juni 2020 kl. 17:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvorfor selgerne på gata i oslo, tilsynelatende kun har brunt? Blir kun stein og søvnig av brunt, skjønner ikke helt hva oppsiden er
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som en med ADHD foretrekker jeg brunt da det roer tankene og rastløsheten. Noe Cannabis er sterkt nok til å nesten matche brunt , men det er noe jeg kun har kommet over noen få ganger. Grønt kan derimot gi en god smak på jointen om du blander begge deler, men da blir du relativt fjern om du ikke har god toleranse :-D