Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2889
Hadde jævli dårlig tid en dag og skulle rekke noe viktig. Møtte politiet i motgående når jeg kjørte for fort, og de har snudd og lagt seg bak. Kikka i speilet helt siden jeg møtte de, og plutselig var blålysa på. (Da kjørte jeg bak noen i fartagrensa)

De hadde målt meg i en 60 sona langt tilbake. Ble kjørt forbi her senere og kan ikke fatte hvordan de har fått det til uten jeg har sett de. Mye skog og ganske svingete..

Jeg spurte om de hadde film osv men de var 2 så hadde vel ikke kommet noen vei uansett.
Godtok på stedet fordi jeg orker ikke koe mer pes.

Lurte på om noen har opplevd det samme og nekta ? Kommer man noen vei med det ?

For moraljegere her inne er jeg enig i at det er jævli dumt å kjøre for fort i 60 sona. Skal sies det er i finnmark og burde vært en 80 sone
Sist endret av Steve55; 25. juni 2020 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Regel nummer 1 på Freak er vell NEKT NEKT NEKT.
....."burde vært en 80 sone"

Jo da, det er mange steder hvor fartsgrensene er helt idiotiske. Dessverre må vi følge dem allikevel.
Hvor fort?
Sitat av Steve55 Vis innlegg
.
Lurte på om noen har opplevd det samme og nekta ? Kommer man noen vei med det ?
Vis hele sitatet...
Jepp. Du måkke levere fra deg førerkortet mann!
Trekk samtykket til førerkortbeslag asap, så får de bevise din skyld.
Scenario 1: De har film (dashcam), du er fucked.
Scenario 2: De har ikke film. Siden lovbruddets alvorlighetsgrad bestemmes av ett konkret tall (hvor mange km/h du har overskredet fartsgrensa i dette tilfellet) er det helt vesentlig å fastslå nøyaktig hvor mye du har overskredet den.
Du blir ikke dømt for fyllekjøring om 3 politibetjenter så deg drita på byen og så satt deg inn i bilen og kjørte hjem.
Hvor full du var har alt og si og skal måles i promille med blodprøve.

Lang historie kort; har de ikke film går du fri, har de det mister du lappen.
Men det virker rart att de velger å beslaglegge førerkortet ditt uten fellende bevis, enten er det automatisk frifinnelse evt. domfellelse.
Alt faller på om de har foretatt en snittmåling.
Trådstarter
6 0
Ja de hadde jo snittmåling. Fikk tilogmed seg målinga. Stod bare et tall i dashbordet - her er beviset. Så er det vel 2 politivitner som har sett meg passete først et punkt og så et annet. Også trekker de fra bra mye på hver ende. Syns likavel det virker tynt. Da målte de til 92.
Hm du synes det virker tynt? Vel du får nekte på alt og ta det til retten. Men du skal ha en svært dyktig advokat for å klare å vinne den saken. Snittmålinger sies å være mer pålitelig enn rader, laser etc. For de håndholdte kan vise feil basert på værfenomen, sikte-armen, om politiet har skjelvehånd, etc. Og det er vel noen som har klart å vinne fram der. En snittmåling med minst 2 politimenn som vitner mot deg, det der tror jeg blir vanskelig. På den annen side, gjør du ingenting så mister du lappen. Det enkleste er vel å forsøke å ta lærdom av dette, akseptere situasjonen og konsekvensen og ta straffen. Så får du heller respekterer soner opp til og med 60 soner for fremtiden, og heller kippe på litt fra 70 soner og opp.
New generation
colakork's Avatar
De tok en som ca på farten din. - akkurat som om du prøvde å selge 7,5k plata til 10 først. Fordi du visste fyren betaler 8,5k hvis startprisen er på 10 og ikke 7,5

Si du var stressa i møte med politi og PRØV (er ikke sikkert det går men prøv'a) å si at du ikke ville lage diskusjon fordi du var nervøs, alene og usikker. Den egentlige farten var topp 75-80 MAX 80 gjennomsnitt.

Lag en sak og ikke gjør det superenkelt FOR DEM å fucke deg over, men ikke forvent å slippe unna.

De "visste" du kom til å ville ha "en bedre pris" men så prutet du aldri.
Sist endret av colakork; 25. juni 2020 kl. 12:41.
Jeg mistet og fikk tilbake førerkort på akkurat samme grunn.

Gjennomsnittmåling 2 betjenter ingen kamera: 60 sone: 119kmt, 70 sone: 126kmt og 80 sone 137kmt.

Sa på stedet at jeg ikke godtok beslag men at jeg ikke sa meg imot deres innkreving - sa jeg kjørte i 100 hele veien - OG dem slettet 60 sone på stedet fordi jeg la meg helt flat og var ydmyk. (Og heldig!)

Ble 3 avhør hvor jeg måtte inn på stasjonen og forklare samme greie om og om igjen - fikk den tilbake men fikk 10k i bot.