Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4575
En ny e-posttjeneste som ser ut til å være redningen for alle som savner Google Inbox er hey.com. Det er en betaltjeneste, i begrenset beta - men virker genial.
Kan jo fortelle litt om hva som gjør den så genial når du først reklamerer for den..?
R.i.p 23.04.2021
Har den end to end encryption? Eller Synnes du den er kul pga @hey.com?
Sist endret av Tarm; 21. juni 2020 kl. 16:30.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Kan jo fortelle litt om hva som gjør den så genial når du først reklamerer for den..?
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til at jeg skal oversette feature-lista de har lagt ut, den kan du lese selv.

Sitat av Tarm Vis innlegg
Har den end to end encryption? Eller Synnes du den er kul pga @hey.com?
Vis hele sitatet...
E-post som protokoll har ikke pålitelig end-to-end encryption, ihvertfall ikke hvis man skal forholde seg til "folk flest".

Det jeg liker er alle de grepene de har tatt for å gjøre e-post mer oversiktlig og brukervennlig. De står på nettsiden deres.
Du er ikke en av de som står bak tjenesten?
Det var jo noen nyttige funksjoner der, men at tjenesten er genial kom ikke helt klart frem i infoen på nettsiden. Det virker å være mye manuelt arbeid som må til for å sortere epost første gang de kommer inn.

Jeg synes Google gjør en utmerket jobb med sortering av epost, automatisk.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det var jo noen nyttige funksjoner der, men at tjenesten er genial kom ikke helt klart frem i infoen på nettsiden. Det virker å være mye manuelt arbeid som må til for å sortere epost første gang de kommer inn.

Jeg synes Google gjør en utmerket jobb med sortering av epost, automatisk.
Vis hele sitatet...
Min oppfatning er at hey er et alternativ om en ønsker seg bort fra Google og at det i hovedsak er trekkplasteret. "Dropp Google, men ikke på kompromiss av utseende og brukervennlighet".

Jeg har ikke erfaring med hey, men skjønner ikke at det ikke finnes plenty andre løsninger utenom de store kjente som dekker de fleste behov.
Betale for e-post i 2020? Nei, vettu hva.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Ser ingen grunn til at jeg skal oversette feature-lista de har lagt ut, den kan du lese selv.
Vis hele sitatet...
Fantastisk. Du reklamerer for noe og gidder ikke engang fortelle hva som gjør tjenesten spesiell annet enn at du skal betale for eposttjenesten.

Hva er poenget med å dele dette i første omgang om du har såpass dårlig holdning når det kommer til å "selge" det? Om det er så krevende for deg å oversette feature lista så kan du kanskje copy paste det i innlegget slik at folk får en ide om greia?
Sist endret av The Riddler; 21. juni 2020 kl. 22:47.
Hey er lagd av Basecamp.

The Riddler: Er det ikke spennende å få høre om noe du kanskje ikke ville fått med deg ellers? Fuzzy skriver jo at det er e-post, så det burde jo være nok til å vurdere om det er noe du vil sjekke ut eller ikke.

En ting jeg likte er at de har sterkt fokus på å fjerne trackers i e-postene. Det syns jeg er positivt.
Sist endret av Yochi; 22. juni 2020 kl. 16:41.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Du er ikke en av de som står bak tjenesten?
Vis hele sitatet...
Nei, erru gal. Tjenesten er laget av Basecamp, et firma med mange suksesfulle tjenester bak seg og som står bak Ruby on Rails.

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Fantastisk. Du reklamerer for noe og gidder ikke engang fortelle hva som gjør tjenesten spesiell annet enn at du skal betale for eposttjenesten.

Hva er poenget med å dele dette i første omgang om du har såpass dårlig holdning når det kommer til å "selge" det? Om det er så krevende for deg å oversette feature lista så kan du kanskje copy paste det i innlegget slik at folk får en ide om greia?
Vis hele sitatet...
Reklamere? Selge? Jeg ville tipse om en flott tjeneste jeg kom over. Hvis du ikke er interessert, er du ikke interessert.

Sitat av NiFlex Vis innlegg
Betale for e-post i 2020? Nei, vettu hva.
Vis hele sitatet...
Betale gjør man uansett. Jeg betaler heller penger enn personvern. Det er mange år siden jeg ditcha GMail til fordel for Fastmail - som jeg gladelig betaler for.
Holder meg til Hotmail jeg da. Fortsatt. Har fungert bra siden jeg forlot Online.