Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5396
CS gass/tåre gass.Noen som vet om det er å få kjøpt noe sted?CS granat,påtennings tablett eller spray
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ta en stk kjele, pakk opp i 50-50 blanding med sukker og kunstgjødsel, rør rundt til det blir ei brun gugge..
ta en 'beholder' (sigar hylster egner seg ganske bra), hell blanding oppi og lag ei lunte.. tenn på and watch the smoke...

dette er vel sånnt man helst ikke koker sammen på kjøkkenet, farlige ting kan skje har jeg hørt
Med kunstgjødsel, mener du ammonuimnitratholdig kunstgjødsel?
Dodecha:
Men blir det tåregass, eller bare en giftig røyk det begyner å svi i øynene av?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har bare laga sånn røykbombe en gang for lenge siden, men kunstgjødselet var sånne hvite små kuler.. vet ikke hva de inneholdte, var en kompis som skaffa..

røyken skal visst svi i øynene (som nesten all røyk) hva mer vet jeg ikke
Da er det sikkert ammoniumnitrat det er snakk om.
CS gass. ta deg en tysklands tur..
Sitat av InTrance
CS gass. ta deg en tysklands tur..
Vis hele sitatet...
Heh, kult skal til tyskland på søndag
Sitat av InTrance
CS gass. ta deg en tysklands tur..
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Skjønte ikke den helt jeg? Selges CS gass i tyskland sånn overalt elns?
Jeg kan anskaffe russiske gp-5 gassmasker, til 50% av markedsprisen. Men skal du ha tak i cs-tabletter/granater må du til tidligere østblokk land, vil anbefale estland.

Intrance: Idiot!
Sist endret av NightWolf; 4. mars 2005 kl. 17:15.
Eller mekke selv
Sitat av SkjalgB
Eller mekke selv
Vis hele sitatet...
Er du en kjemist? Tror ikke at du får til så mye på kjøkkenet til moren din.
Så den som sto ovenfor var bare en erstatnings-aktig greier for cs gass? I så fall, i surrender
vel.. siden Cs-gass er en gass av et grunnstoff, vil jeg ikke tro at du kan "lage" dette med kunstgjødsel... google litt, og c om du finner noen legale stoffer, som inneholder Cs... så kan du jo alltids ekstraktere dette....
(anbefaler ikke leking med denne gassen.. men suit your self...)
CS-gass er jo ikke direkte godt å inhalere, da dette svir noe så jævlig i øyne og nese, så å koke dette i en gryte hjemme sier det vel seg selv at ikke er så lurt.
Det noen av dere prater om høres ut som en vanlig røykbombe med sukker og salpeter. Hvis det stemmer, så er blandingsforholdet ikke 50-50, men 4 deler salpeter og 6 deler sukker. Men det er jo en vanlig røykbombe, og ikke akkurat CS-gass...
CSgass har jeg stående fremfor meg, og det kan nok skaffes i tyskland ja, jeg kjøpte selv i Tjekkia men er importert fra tyskland så du byrde finne noe der.
er det noe forskjell på cs-gass og tåregass.. og hvorfor ikke bare bruke pepperspray eller forsvarsspray, sistnevnte får du jo kjøpt lovlig i norge.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er stor forskjell, ja. Først og fremst er CS ortho-chlorobenzylmalononitrile, hvilket er et stoff som trolig er kreftremkallende, og irriterer slimhinnene og tårekanalene noe helt vanvittig, noe som leder til hosteanfall og tårer overalt.

Det som er kjekt å vite er at CS er et pulver - ikke en gass, som mange tror. Dermed er det partiklene som skaper problemer. Men partikler er langt større enn gassmolekyler, og kan dermed lett filtreres ut. Om du er i en situasjon der du forventer å måtte hanskes med CS; ta med deg et stykke filt. Brett to ganger, og pust gjennom som normalt - du vil bli litt anstrengt, men null hosteanfall.

Om du nesten lukker øynene helt igjen, og blunker ofte, vil du oftest klare å unngå de verste tåre-anfallene også.
SharQ: Vil tro vernebriller eller skimaske ville funket til å fikse litt av biffen også, da? Hørtes litt ut som om du har vært i et godt opprør, ut ifra det du skrev
på boksen jeg sitter med i handa står det "80mb CS (O-Chlorbenzylidenmalononitril)"
Hva er det for en boks? "En kompis" har selv en MK4 CS granat fra forsvaret, men den står det ikke en dritt på
Forsvaret har jo god tilgang på sånt.. må se om jeg kommer over noe.. hehe
▼ ... noen uker senere ... ▼
CS tabletter er enkel å "få" i militæret.
Sitat av NightWolf
Jeg kan anskaffe russiske gp-5 gassmasker, til 50% av markedsprisen.
Vis hele sitatet...
Den ser jo ikke ut. Og hva er markedspris på disse? Får de på eBay til rundt 20-25$
har også en boks (ser ut som en pilleboks) med CS tabletter på loftet. Min dager som eventyrer der oppe er ferdig, men jeg kan sjekke ut leverandør og sånn en dag, står helt sikkert på boksen!

Det er forresten 60 tabletter som kan tennes på tror jeg.. det ska svi i øvvan!
Har blitt sprayet i trynet med sånn,klarte ikke lukke opp øya før det hadde gått ca 10 min.Snørra rant,tårene rant og jeg fikk hosteanfall.Ikke særlig behagelig opplevelse.
Hørtes ikke veldig godt ut.. "gleder" meg veldig til da man skal inn i sånn dritt i militæret. Virkelig som jeg ser frem til det...

Du ble ikke sprayet med pepperspray da $ilke?
Cs-gass var det.Husker ikke etiketten helt,men husker at det stod Cs-gass.Ble sprayet av en kompis som er sequritas.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sitat av pinnsvinet
SharQ: Vil tro vernebriller eller skimaske ville funket til å fikse litt av biffen også, da? Hørtes litt ut som om du har vært i et godt opprør, ut ifra det du skrev
Vis hele sitatet...
Vernebriller og skimaske filtrerer ikke godt nok, er jeg redd. De stopper bare partikler fra å fly rett inn i øynene dine. Vi snakker her om små molekyler, ikke snøfnugg.

jeg har vært borti en del småting, ja - mest som pressefotograf, men også som demonstrant.

Sitat av $ilke$atan
Cs-gass var det.Husker ikke etiketten helt,men husker at det stod Cs-gass.Ble sprayet av en kompis som er sequritas.
Vis hele sitatet...
Betviler det.

Securitas har ikke tilgang på CS-gass i Norge. Ikke noe annet sted heller, tror jeg.
Vel da lyver etiketten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Han trenger ikke få gassen gjennom jobben da
"CS GAS Interpol No.1 Paralysant"
"Sprühventil niederdrücken, Cs-gas sprüht sofort aus. Nicht gegen wind sprühen. Bei Anwendung unter 1 Meter Entfernung Gefahr gesundheitlicher Schädigung. Enthält 80 mg CS (O-Chlorbenzylidenmalononitril). Anwendung auf eigene Gefahr. Behälter steht unter Druck! Vor Sonnenbestrahlung und Temperaturen über 50 C Schützen. Nicht gegen Flammen oder auf gelühende Körper sprühen."


Telefon etc som stod på bunnen:
" ELITEX - 10627 Berlin - Stuttgarter Platz8
Tel. 030-3127258 - Fax 030-3129873"

Selskap: INTERGAS (tror jeg)



Det er hva som står på en liten spray kanne/boks thingy jeg har (kan ikke tysk, men hjalp kanskje andre her inne)
Vel, slik som jeg ser det står det omtrent
"Spraykanne med cs gass. Ikke sprut i vind, eller hvor det blåser. Anvendes ikke under 1 meter fra offeret, hvis ikke er det helseskadelig. Inneholder 80 mg CS (O-Chlorbenzylidenmalononitril). Anvendes på eget ansvar. Beholder under trykk! Ikke la ligge i solen, og ikke la den komme over 50 grader. Ikke bruk i nærheten av flammer, eller antennelseskilder"

Eller, noen som vil rette?
hørtes ganske fornufig ut testa igår, jeg spruta ikke direkte på meg, men fyttih*lvette det svei og brant.. Havna nesten i slåsskamp så fikk nesten bruk for den (bare nesten)
Sitat av SharQ
Vernebriller og skimaske filtrerer ikke godt nok, er jeg redd. De stopper bare partikler fra å fly rett inn i øynene dine. Vi snakker her om små molekyler, ikke snøfnugg.
Vis hele sitatet...
Tror du feks disse kan hjelpe?
http://uscav.com/productinfo.aspx?pr...ryID=50&pos=10
Sitat av KjeXz
Vis hele sitatet...
Neppe. De brillene der er laget for å stoppe sandkorn, og ikke mikroskopiske partikler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av NightWolf
Jeg kan anskaffe russiske gp-5 gassmasker, til 50% av markedsprisen. Men skal du ha tak i cs-tabletter/granater må du til tidligere østblokk land, vil anbefale estland.

Intrance: Idiot!
Vis hele sitatet...
De selger gjærne CS EUROGAS i tyskland da, der de produseres nå!
Så vet ikke om det er du eller intrance som er idot jeg.
Sitat av *Joachim*
De selger gjærne CS EUROGAS i tyskland da, der de produseres nå!
Så vet ikke om det er du eller intrance som er idot jeg.
Vis hele sitatet...
Han er bannet, så tror ikke meldingen din har noen særlig effekt
Sitat av SharQ
Det er stor forskjell, ja. Først og fremst er CS ortho-chlorobenzylmalononitrile, hvilket er et stoff som trolig er kreftremkallende, og irriterer slimhinnene og tårekanalene noe helt vanvittig, noe som leder til hosteanfall og tårer overalt.

Det som er kjekt å vite er at CS er et pulver - ikke en gass, som mange tror. Dermed er det partiklene som skaper problemer. Men partikler er langt større enn gassmolekyler, og kan dermed lett filtreres ut. Om du er i en situasjon der du forventer å måtte hanskes med CS; ta med deg et stykke filt. Brett to ganger, og pust gjennom som normalt - du vil bli litt anstrengt, men null hosteanfall.

Om du nesten lukker øynene helt igjen, og blunker ofte, vil du oftest klare å unngå de verste tåre-anfallene også.
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt, da er du immun mot CS!
Ikke f*** om du klarer deg i CS gass på den måten !
Jeg har fiklet endel med CSgass, og vært flere ganger i forsvarets "gasskammer" med CS tabeletter, både med og uten vernemaske. Jeg tåler MYE, men CSen kan jeg ikke slåss mot.
En gang hentet jeg ungene mine i barnehagen flere timer etter å ha vært i en gassconteiner med CS, jeg hadde skiftet klær, og kjente ingen irritasjon selv, men barnehagetantene begynte å klæ og svi i øynene på flere meters hold bare ev restene i undertøyet mitt.

CS gass er gøy ! Granatene er morsommest

EDIT: SORRY, så ikke att dette var en gammel tråd
Sist endret av nihao; 9. september 2005 kl. 20:41.
ser ut som om det går an via http://www.pfefferspray-versand.de/ . Nå skal du ikke være trygg på at tollen lar det passere, men men. De som tenker å spraye andre med skiten burde i aller høyeste grad prøve ut en stor dose på seg selv først. Kjipe saker.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jepp, vet om CS gass..........
Sitat av Dodecha
Har bare laga sånn røykbombe en gang for lenge siden, men kunstgjødselet var sånne hvite små kuler.. vet ikke hva de inneholdte, var en kompis som skaffa..

røyken skal visst svi i øynene (som nesten all røyk) hva mer vet jeg ikke
Vis hele sitatet...

Så vidt jeg husker skal det brukes salpeter (nei, ikke kalksalpeter)

Det ligger en lengre tråd om emnet røykbombe på warispeace.