Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2199
Vet ikke hvor jeg skal sette dette men satser på her. :P

Jeg skal kjøpe paintball og lurer på aldergrensen og sånn. Er under 18 og faren min nekter at jeg får. Noen som har noen gode argumenter for å få lov? :P
Så har jeg hørt at hvis man spiller på et lukket område og har allt av beskyttelse og en voksen er der så er det lov. Han som er med er en erfaren jaktmann.
Det er atten års aldersgrense på kjøp av paintball markør, men det er ingen nedre aldersgrense for å spille...
Sist endret av tobbe666; 8. mai 2008 kl. 22:53.
Sitat av tobbe666
Det er atten års aldersgrense på paintball
Vis hele sitatet...
Tror du ikke han vet det, når han skriver 'jeg er under 18 år, å får ikke lov av fare min'?

Vel, argumenter kan jo være:
-Det er sosialt
-Det er en sport, uansett hvordan du ser på det.
-Det handler ikke om å skyte hverandre, men å markere. (I paintball miljøet er faktisk litt nøye på dette, at man bruker markører, ikke våpen av noe slag.)
Sitat av Volch0k
Tror du ikke han vet det, når han skriver 'jeg er under 18 år, å får ikke lov av fare min'?
Vis hele sitatet...
Han skrev og at han lurte på aldersgrensen:
Sitat av AndyCandy
og lurer på aldergrensen og sånn.
Vis hele sitatet...
Det du KAN gjøre er å gå på Reball hvis det det tillbudet finnes i nærområdet ditt. Reball er det samme som paintball, bare med gummikuler. Billigere enn paintball etter hva jeg hører-
Her i Stavanger betaler du 270kr for å skyte så lenge du vil, luftpåfull og alt utstyr osv er alt inkludert i prisen.
Ta med deg venner, del opp i lag og ha det gøy!

Det får du sikkert lov til av pappaen din.
Sitat av AndyCandy
Han som er med er en erfaren jaktmann.
Vis hele sitatet...
Paintball har absolutt INGEN TING med jakt å gjøre.
Dersom dere ikke har fått det inn i hue, har dere ingenting på en paintballbane å gjøre..

Prøv å få til noe organisert. Blir fort faenskap av en gjeng tøffe gutter i skogen.
reball er bra!
Sist endret av !mats; 8. mai 2008 kl. 23:40. Grunn: btw. skjekk ut splat.no
Sitat av tobbe666
Det er atten års aldersgrense på kjøp av paintball markør, men det er ingen nedre aldersgrense for å spille...
Vis hele sitatet...
13 år er vel en generell nedre alders grense for spill i turneringer og utleie (med godkjennelse fra foreldre) dette gjelder da også Reball.

bare 2 dager igjen til NPL arendal går av stabelen sjekk ut WWW.npl.no hvis det kan være int. og se litt på den nydelige sporten paintball er


edit: ser du er fra kristiansand ta med deg faren din til tromøya( der Hove festivalen er) og la han se hva dette går ut på gjerne litt tidlig lørdag da 3.div spiller noe som ikke ser så "farlig" ut og rett etter 3.div spiller kremen av norges paintballere nemlig elite, kom og kikk om du vill
Sist endret av tribalgoth; 8. mai 2008 kl. 23:45.
Det at du har posta denne tråden i Undergrunn burde diskvalifisere deg fra å noen gang få ta på en paintballmarkør.
Sitat av tobbe666
Han skrev og at han lurte på aldersgrensen:
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg som var litt snartenkt der. Men uansett, aldersgrense for å spille har ikke noe å si, vis du ikke får lov av din far, å du er under 18.
få med deg faren din så leier dere en pakke fra ED-paintball, dere får med markør(våpen,pistol.your choice), ball(kuler,baller),luft!
la han få se hvor gøy sporten egentli er og at det ikke bare handler om våpen og skyting bom bom du er død liksom
men om du ikke får lov nå så ville jeg bare venta litt i verste fall! er sikkert en grunn til at han sier nei, enten du er 8 år eller er sycko i hode og kommer til å podde med klinkekuler!

men glhf !

Edit : podde= fylle på magasinet ditt
Sist endret av Holmen; 8. mai 2008 kl. 23:59.
Jeg kjenner 13 åringe JENTER, som selv har fått kjøpe Paintball, uten at de spurte om alderen

Jeg har også fått Paintball med markør osv. Og jeg er under 18 selv ;D
[quote=ElensarX]Jeg kjenner 13 åringe JENTER, som selv har fått kjøpe Paintball, uten at de spurte om alderen /QUOTE]

Denne diskusjonen går jo over stokk og stein, men jeg ville heller solgt en markør til en jente enn en gutt på 13.
Paintball er ikke farlig slik som mangen tror, det er MYE større sjans for å skade deg i fotball enn i paintball. Du kan bli truffet i ballene viss du er MAKS uheldig og ikke har susp, so? Gjør litt vondt og du er tilbake i spillet etter 10 min.

ja, jeg har selv paintball og er under 18.
grunnen til at jeg fikk kjøpe? mas-mas-mas-argument-mas-mas-"alleandreharkjøpt"-mas-mas-"jegharpenger"-mas-mas-mas-argument-mas-mas

Det er absolutt ikke farlig å spille, farligere å krysse veien (ikke kødd en gang)

Skal du kjøpe, så husk at du er fødd i 1989
be faren din ta turen opp til meg så skal vise han hva pball er og lett overtale han til at du får spille det... er mye mindre sjanse å skade seg på pb ell fotball ell håndball... har man vett i hue og bruker beskyttelse og selvsagt maske så skal alt gå fint... ta deg turen til arendal i helga og se gutta spille, fryd for øye... skulle gjerne vært der og spilt med laget men har eksamen om ikke mange dager...

så ta med fatteren din dit så er det 40 lag der som kan overtale han=) lykke til=)
Prøv og overtale faren din til å bli med på en runde, så for han selv se hvordan det er.
Spilte paintball for 7 timer siden, der var aldersgrensen 13 år.
Har selv en Paintball markør, i starten fikk jeg ikke lov.
Men jeg maste og maste og maste og maste.

Argumenter:
Det er mer skader i golf enn i paintball.
Trening
Gøy
Sosialt

Prøv deg heller på www.splat.no eller http://forum.ballbreak.no/
hvis han vil nekte deg en sunn fritidsinteresse i frykt for at du skl skyte på sivile kan du bare be han gå å dra seg eller no! faren min tror alltid det værste om meg det er bare å line up med argunemter å si at du ikke har noe interesse ved å skyte på sivile!

å tilsutt kan du ta et lite opprør å si at du ikke lar han bestemme over hvilken sport du vil drive med!
Sitat av -steff1-
faren min tror alltid det værste om meg
Vis hele sitatet...
sikkert en grunn til det?

Sitat av -steff1-
si at du ikke lar han bestemme over hvilken sport du vil drive med!
Vis hele sitatet...
han kan nokk bestemme hvilken sport sønnen skal drive med når det involverer markører som er 18-års grense for å kjøpe!
Sist endret av Holmen; 9. mai 2008 kl. 16:45.
Hvorfor er det enkelig 18 års aldersgrense? man har jo lov å gå med balltre men ikke med paintball?
Sitat av Silvercrest55
Hvorfor er det enkelig 18 års aldersgrense? man har jo lov å gå med balltre men ikke med paintball?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange nok uforsvarlige personer under 18 år som kunne vært uheldig med paintball. Du kan jo ikke sammenligne det med et balltre.

Vet om mange 18 åringer som 'bare' kunne tenkt seg å skyte noen i føttene, men tenker ikke på vind, avstand osv.
Sitat av Snurrefisk
Paintball er ikke farlig slik som mangen tror, det er MYE større sjans for å skade deg i fotball enn i paintball. Du kan bli truffet i ballene viss du er MAKS uheldig og ikke har susp, so? Gjør litt vondt og du er tilbake i spillet etter 10 min.
Vis hele sitatet...
Føkk statistikk, paintball i øyet er blind.
Sitat av Kauder
Føkk statistikk, paintball i øyet er blind.
Vis hele sitatet...

Nå skal jo ikke paintball spilles uten maske så ser ikke den med paintball i øyet som noe stoor sak bare idioter som leker seg uten maske som evt får en i øyet og da fortjener du det bare

markører går under våpen loven på lik linje med luft våpen synes jeg og høre og de er det jo også 18 års grense på.

prøv som sagt før og få med deg far på tur til tromøya i morgen eller søndag, så kanskje han ser anderledes på hele greia.
Når han ser hvor sosialt det er i tillegg til trrenings biten, + det er addictive
Sitat av Kauder
Føkk statistikk, paintball i øyet er blind.
Vis hele sitatet...
Du er passe dum hvis du spiller paintball uten maske, så jeg holder meg fremdeles til statestikken for å si det slik.
For oss som driver med paintball ( spesielt speedball ) er helt sykt opptatt av sikkerhet.
Chroning og løpskondom til enhver tid, og SELVFØLGELIG MASKE.

Og det skal legges mye vekt på at paintball ikke er etterlignet krig, mer som en mer ekstrem form for kanonball. Det gir mye adrealin, og er noe av det gøyeste som er å oppleve.
Sosialt, møte mange nye mennesker. Osv osv
Sitat av Kauder
Føkk statistikk, paintball i øyet er blind.
Vis hele sitatet...
off topic http://youtube.com/watch?v=d0DKOysQJVM
Sitat av Freaky me
Vis hele sitatet...

fyttieh***** verste jeg har sett
Videoen der er bare juks, ser at den er klippet rett etter co2'en treffer ansiktet(mellom 9 og 10 sekunder

Anbefaler ingen å ta ett tørskudd mot ansiktet da det fortsatt kan være rester etter gelatin i løp/markør etter ballbreak, skit eller olje!
Sist endret av Hansix; 10. mai 2008 kl. 13:51.
Sitat av christian.!.!
sikkert en grunn til det?



han kan nokk bestemme hvilken sport sønnen skal drive med når det involverer markører som er 18-års grense for å kjøpe!
Vis hele sitatet...

jaja, men drittunge metoden virker faktisk ganske bra!