Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1528
Skal kjøpe meg en custom stasjonær pc (forøvrig min første), og lurte på hva dere synes om dette:

Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Sort

Strømforsyning Cooler Master GX Lite 500W PSU ATX 12V V2.3

Prosessor: Intel Core i7-3770K

Vannkjøling: Cooler Master Seidon 120M

Hovedkort: MSI Z77A-G43

DDR3 minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB kit

Skjermkort: ZOTAC GeForce GTX 760

Harddisk 1: Kingston SSDNow V300 120GB

Harddisk 2: Seagate Barracuda 1TB

Optisk leser: Samsung DVD Writer

Nettverkskort: ASUS PCE-M53 11n N600 PCI-E

Operativsystem: Windows 8 64bit

Har satt en grense på 12.000kr, og dette oppsettet holder seg greit innenfor med 11.300. Om dere har tips på hvordan jeg kan få mer ytelse ut av dette budsjettet hadde det vært flott!
hvordan kom du opp i 11.300 kr??? jeg kjøpte meg pc med i5-3570k og gtx 660 og med samme lagring og bedre psu, hovedkort og dyrere kabinett til 7000kr. hvor kjøper du det hen?

edit: overså at du hadde vannkjøling, men allikevel
Sist endret av Wigga; 29. juli 2013 kl. 23:10.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
i7 er vel kanskje litt overkill eller? med mindre du driver med andre ting enn gaming.
Jeg kjøper fra komplett. Er klar over at i7 er litt overkill, men det valget var 5 eller 7, så da gikk jeg for 7. Som sagt, om dere har tips på hvordan bedre utnytte mine sårt oppskrapte ressurser, jo fler jo bedre. (Skulle dere føle en trang til å se nærmere på den litt grovere malen min: http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10805)
Sist endret av Spretzjnjikhow; 29. juli 2013 kl. 23:56.
Hvis du skal ha mer ytelse for det budsjettet så bygger du selv. (regner med dette er en komplett gamer pc?)
Du vil få en MYE bedre pc hvis du bygger den selv og sikkert til billigere pris.
hvis du mener komplett som i ferdigbygget så nei. Jeg har valgt komponenter selv, men som jeg sa innledningsvis, dette er min første custom pc, så jeg er ikke helt stødig på det. Om det du legger i komplett er at det er en pc fra komplett.no så ja.
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
hvis du mener komplett som i ferdigbygget så nei. Jeg har valgt komponenter selv, men som jeg sa innledningsvis, dette er min første custom pc, så jeg er ikke helt stødig på det. Om det du legger i komplett er at det er en pc fra komplett.no så ja.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-66F77439EE24
Satt sammen en liste.
Hvis Pc'en brukes til gaming så vil denne gi bedre ytelse.

Windows skaffer du fra bukta hvis du vil spare penger
Sitat av iColdman Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-66F77439EE24
Satt sammen en liste.
Hvis Pc'en brukes til gaming så vil denne gi bedre ytelse.

Windows skaffer du fra bukta hvis du vil spare penger
Vis hele sitatet...
Herlig! Kommer denne ferdigbygd eller i deler?
Den er i deler
Ok, er ikke helt belært når det kommer til snekring av pc, men det kan da umulig være uoverkommelig?
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
Ok, er ikke helt belært når det kommer til snekring av pc, men det kan da umulig være uoverkommelig?
Vis hele sitatet...
En tutorial på YouTube + en nettside med instrukser under selve bygningen, om du skulle stå fast, og du er good to go.

Ikke vær redd for å gjøre feil, så lenge ingenting brekker eller selvantenner så er det bare å prøve om igjen.
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
Ok, er ikke helt belært når det kommer til snekring av pc, men det kan da umulig være uoverkommelig?
Vis hele sitatet...
http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552

Ville lagt til en 240 GB SSD istedenfor 120 GB. Fint å ha litt plass
Har for øyeblikket planlagt en 120GB SSD og 1TB Hardisk. Men når vi først snakker om det, nøyaktig hva er forskjellen på en vanlig harddisk og en SSD?
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
Har for øyeblikket planlagt en 120GB SSD og 1TB Hardisk. Men når vi først snakker om det, nøyaktig hva er forskjellen på en vanlig harddisk og en SSD?
Vis hele sitatet...
Nøyaktig? Da får du wikie det.

En Harddisk er akkurat det det heter, en Hard disk. Eller Hardware Disk. Altså den lagrer informasjon på disker og leser den via en sensor som beveger seg, derav all lyden.

En SSD, en solid state drive, leser ikke med fysisk bevegelse.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
Har for øyeblikket planlagt en 120GB SSD og 1TB Hardisk. Men når vi først snakker om det, nøyaktig hva er forskjellen på en vanlig harddisk og en SSD?
Vis hele sitatet...
Alt.

Google det.

Kan si at en vanlig snurredisk er træg som fy.
Leser og skriver med 20-50 mb/s mens en SSD kjører lett 500/500 mb/s på begge.
Den er kjappere, og den rører seg ikke. Du slår på dataen fortere og det meste går fortere. Dette er disken du vil legge Windows på.
Skjønner. Antar at alle komponentene på listen (http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-66F77439EE24) er kompatible?
ja, bra oppsett det der!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
Skjønner. Antar at alle komponentene på listen (http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-66F77439EE24) er kompatible?
Vis hele sitatet...
Nei, ut utgangspungtet ikke.
Ja pc'en vil funke, men, overklokking av den ulåste cpu'en går ikke på det hk'et.
Det er KUN z87 baserte hk som tilater klokking av "k" merkede cpu'er på 1150.
På grunnlag av min manglende kunnskap angående hardware generelt hadde jeg ikke tenkt å prøve meg på overklokking.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Spretzjnjikhow Vis innlegg
På grunnlag av min manglende kunnskap angående hardware generelt hadde jeg ikke tenkt å prøve meg på overklokking.
Vis hele sitatet...
Selv om du kansje ikke skal det nå, så vet du ikke i fremtiden, men om do ikke vil ha muligheten engang, så går du for 4670, istedet for 4670k, så sparer du litt penger også
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Også kan du klokke automatisk med et trykk eller to i Bios...