Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 965
Hva slags datamaskin burde jeg kjøpe til ein person som bare kommer til å bruke den til å surfe på internett, betale regninger i nettbanken og ikke kommer til å bruke den til masse forskjellige dataspill?
Avhengig av å kunne spille av 1080p videoer?
Du burde kjøpe en iPad.
Asus VivoTab Smart, alle fordelene fra en tablet, alle fordelene fra en datamaskin.
Dette sier jeg av egne erfaringer.
Velg en av de tynne pc'ene - de bærbare maskinene med "vanlig tykkelse" er ofte tunge og blir veldig varme etter noen måneders bruk. Ironisk så holder de tynne bærbarene seg kjølig på en bedre måte. ("Tykke pcer" blir bedre når du går opp i pris, men da skal du godt over 7-8 lapper.)

Før du kjøper en pc bør du også gå på Amazon for å finne så mye reviews som mulig. En PC som min far holdt på å kjøpe hadde en produktanmeldelse rangert som 5/5 på Komplett, mens på Amazon hadde akkurat samme pc rundt 20 reviews med 1/5, og kanskje 2-3 stk med 5/5.

Du får også huske at spesifikasjoner på bærbare pc'er kan være veldig missledende, du kan ta en liten titt, men ikke lås deg for mye i at "den ene har fler cores enn den andre", eller "i5 er bedre enn i3" - på laptopper (spesielt i lav prisklasse), så er kan det være vanskelig å forstå seg på hva datakomponentene faktisk er gode for.

Mitt tips kommer her:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766051
Kjempe gode anmeldelser både på komplett og amazon!
Vær oppmerksom på: Windows 8, touchscreen, hybrid SSD/HDD (bra!)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du burde kjøpe en iPad.
Vis hele sitatet...

Nope, kjøper nok ikke noen ipad av praktiske hensyn. De som skal få datamaskinen vet knapt hvordan man bruker internett og e-post. Dessuten er det greit å ha litt størrelse på skjermen, så minst femten tommer eller deromkring.
Kjøp en ChromeBook!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Fishface Vis innlegg
Nope, kjøper nok ikke noen ipad av praktiske hensyn. De som skal få datamaskinen vet knapt hvordan man bruker internett og e-post. Dessuten er det greit å ha litt størrelse på skjermen, så minst femten tommer eller deromkring.
Vis hele sitatet...
Enda en god grunn til å kjøpe en iPad...
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kjøp en ChromeBook!
Vis hele sitatet...
Mangel på æøå kan bli et problem.