Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1433
Fikk med meg at det endelig var blitt lovlig i Norge. Men er det noe grenser på hvor høy mg man kan kjøpe? Ser at de bare selger kapsler med opptil 1 mg i butikken. Er det lovlig å bestille tabletter på nettet med 3-5mg?
Trur du må ha resept . Snakk med legen og si du sliter med søvn så burde få det.
Du må ha resept, og etter de lovene som kom for noen år siden er jeg usikker om du kan bestille på nett lenger. Du kan gå til legen å spørre etter det, men tror dosene er på 2mg. Bruker det selv, tror det ligger på rundt 230 kroner for 60 stk 2 mg.
Sitat av xex Vis innlegg
Fikk med meg at det endelig var blitt lovlig i Norge. Men er det noe grenser på hvor høy mg man kan kjøpe? Ser at de bare selger kapsler med opptil 1 mg i butikken. Er det lovlig å bestille tabletter på nettet med 3-5mg?
Vis hele sitatet...
Da tar du jo bare 3 stykk så har du 3 mg
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Er reseptfritt. Vert lovlig i norge lenge, er lett som faen å få fra fastlegen, bare si du sliter med søvnen, så får du det skrevet ut.
I Norge så gir de ut circadian depot tabletter om du ber om melatonin. Disse er grisedyre og pakkene er jævlig små etter min erfaring.

Det må også nevnes at høyere mg ikke nødvendigvis gjør så mye for søvnen utover latterlig aktivt drømming.
Kjøp flytende melatonin på Banda eller Sunkost. Ble lovlig 01.01.2020
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
I Norge så gir de ut circadian depot tabletter om du ber om melatonin. Disse er grisedyre og pakkene er jævlig små etter min erfaring.

Det må også nevnes at høyere mg ikke nødvendigvis gjør så mye for søvnen utover latterlig aktivt drømming.
Vis hele sitatet...
jeg fikk en boks meg 3mg tabeletter EZ PZ sist gang jeg var hos legen som bare inneholdt melatonin
Uvaksinert 👍
Sitat av kamelia Vis innlegg
jeg fikk en boks meg 3mg tabeletter EZ PZ sist gang jeg var hos legen som bare inneholdt melatonin
Vis hele sitatet...
Ja, man kan få melatonin. Bare si at man blir sløv på circadin så kan de skrive ut på melatonin.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Ja, man kan få melatonin. Bare si at man blir sløv på circadin så kan de skrive ut på melatonin.
Vis hele sitatet...
Første jeg fikk skrevet ut var melatonin, fikk aldri noe annet før det.
Sitat av daffe Vis innlegg
Ja, man kan få melatonin. Bare si at man blir sløv på circadin så kan de skrive ut på melatonin.
Vis hele sitatet...
Circadin er jo melatonin. 2 mg depot tabletter. Fastlegen kan søke om godkjenningsfritak for å skrive ut "et glass" med 60x3 mg instant release, men da skal du ha en grunn.
Kan man lovlig selge kosttilskudd/vitaminer som privatperson?
Bare å gå på Life, sunkost eller andre helsekost butikker og kjøpe.
Null resept trengs.
Du får da 30ml flytende melatonin på 1mg for ca 200kr.

Skal du derimot ha mer en 1mg så må du har resept og får feks circadin.