Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1321
Heisann!

Kom over denne artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2011/12/08/n...a/fn/19333425/

Jeg tenkte først når jeg leste "Ba om skriftlig unnskyldning", at dette var en kar som ikke mente alt var rasistiskt.
Helt til jeg kom til slutten, selvfølgelig måtte det dukke opp.

Hva mener dere om dette?
Jeg selv mener at det ikke er noe rasistiskt ved dette.

Når det er som politiet sier, at hans oppførse og utseendet er på toppen av ulovligheter i akkurat det området, har man selvfølgelig grunn til å være mye mer mistenksom enn på andre UTEN å være rasistisk.

- Laxzzi
faen ikke rasistik de gjorde bare jobben sin.
Rasisme eller ikke, men sånn som det fremstilles i avisen (som garantert er en sannhet med moderasjoner) så er det vel snakk om en ulovlig visitasjon.
Bare enda et eksempel på hvor flinke utlendinger er til å kalle alt og alle rasister...
bare enda et eksempel på drittsnut
Sist endret av skepsis; 8. desember 2011 kl. 13:28.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
faen ikke rasistik de gjorde bare jobben sin.
Vis hele sitatet...
De gjorde vel mer enn som så, ettersom de selv har innrømmet at det ikke var grunnlag for å ransake ham?

Samme for meg hvilken hudfarge han hadde, det er uansett en uting at politiet driver å stopper mer eller mindre tilfeldige folk på åpen gate uten at de har gjort annet enn å "snu seg etter dem" eller har "bulende lommer". Stikker man grisefingrene sine i kakeboksen uten lov mange nok ganger, så finner man før eller senere en musefelle istedenfor kake
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Var jo ikke rasistisk, det blir som å si at alt annet enn fornekting av den høye andelen svarte i amerikanske fengsler er rasistisk.

Allikevel viser det kanskje at politiet er veldig ivrige på å gjøre jobben sin og i flere tilfeller litt for ivrige.
Syns det er sykt at politiet kan ransake folk uten skjellig grunn å komme unna med en unnskyldning og som oftest ikke det en gang når de ikke finner noe. Finnes det ikke noe lovverk mot sånt?
Sist endret av BaconWeed; 8. desember 2011 kl. 15:04.
Er alle afrikanere blitt plustelig dealere nå? Da er det fritt fram å ransake alle afrikanere som går i området! Hurra for nisselandet Norge.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Er alle afrikanere blitt plustelig dealere nå? Da er det fritt fram å ransake alle afrikanere som går i området! Hurra for nisselandet Norge.
Vis hele sitatet...
Blir alle afrikanere der ransaket da?
Nei.

Slutt å overdriv og hold deg til saken.
Poenget er at politiet valgte å ransake en mann av afrikansk opprinnelse pga bulede lommer og den måten ransakingen ble gjort på er feil, det som jeg reagerer på. Thats my point norskemannen
Sitat av laxzzi Vis innlegg

Når det er som politiet sier, at hans oppførse og utseendet er på toppen av ulovligheter i akkurat det området, har man selvfølgelig grunn til å være mye mer mistenksom enn på andre UTEN å være rasistisk.

- Laxzzi
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig. Og om du går ikledd hettegenser og baggy buse er det grunn til å være mer mistenksom på deg og. Har vært mange saker ang andelen mørkhudede tollerne plukker ut.

Men de har nå faen ikke lov å bare ransake folk på gaten. At en mann ble fornærmet er ikke nyhetsmateriale, at politiet får holde på sånn derimot er.
Om politiet er så inmarri overivrige, hvorfor står det da masse folk og selger knark i oslo på på åpen gate?
Hvis politiet stopper en etnisk norsk syk fyr, utmagret og svimmel av medisiner han har fått av legen, utmagret av langvarig sykdom, når han leter etter sin reisepartner utenfor oslo-s

Hva slags isme blir det? Samme fordomsfulle feil av politiet, men finnes det en isme bak? Eller er det bare mørkhudete som blir utsatt for ismer?