Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1814
Hei!

Ble nok en post fra meg på kort tid!

I en LANG LANG stund (4-5 måneder) har Spotify ikke fungert skikkelig hos meg.
Og med dette mener jeg at Spotify omtrent hele tiden henger seg opp.
Lagde en post tidligere om dette, men som døde ut.

Først kan jeg fortelle alt som er prøvd av løsninger:

-Registerrens (RegisteryCleaner / CCleaner sin register-rens)
-TuneUP Utilities er kjørt
-Slettet Spotify helt, lastet ned nyeste versjon (prøvd flere ganger)
-Slettet gammel lyddriver, oppdatert til siste driver på lydkortet. (lydkortbufferen var en mulighet?)

Alt dette startet en liten stund (3-4 uker) etter jeg installerte Windows 7.
Og problemet er som følger, skal prøve å beskrive på den mest forståelige måten jeg får til på denne tiden av døgnet:

Starter opp Spotify
Det kjører helt fint i 1-2 minutter.
Fra nå fryser selve programmet. Kan ikke trykke på noenting, men sangen fortsetter å spille uten "hakking".
Når sangen er ferdig, forblir alt fra Spotify helt stille helt til det ikke henger seg opp lenger. Det varer som regel i 10-20 sekunder.

Så etter kort tid (4-5 min) så fryser alt på samme måte igjen, og dette skjer HELE tiden. Aldri noen ganger dette ikke skjer, enten PCen har stått på en uke, eller 5 minutter.

Noen som har problemløsninger på dette? For dette har ført til at jeg har blitt mer musikkpirat igjen, siden denne musikktjenesten ikke fungerer skikkelig for meg =/

Takker for alle svar som sender meg i riktig retning!
Preferences (CTRL+P)
Er "Enable volume normalization" og "Enable hardware acceleration" aktivert?
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Preferences (CTRL+P)
Er "Enable volume normalization" og "Enable hardware acceleration" aktivert?
Vis hele sitatet...
Ja, begge to er aktivert
hvis du deaktivere volume normalization så får du bedre lyd
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av kentjesus Vis innlegg
hvis du deaktivere volume normalization så får du bedre lyd
Vis hele sitatet...
Du får ikke bedre lyd.

Alle låter, eller album, er mastret på forskjellige lydnivåer. Volume normalization vil bare øke eller senke disse nivåene til et felles medium slik at du slipper å ha hånda på volumkontrollen til enhver tid.
Sist endret av ticks; 27. april 2010 kl. 18:02.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Ser ofte dette problemet på PCer, men ikke på Mac. Hvordan har dette seg?
Trådstarter
Virker som om problemet er midlertidig løst etter den store oppdateringen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
#Offisielt Trønder
Etter litt googling utenfor Spotify nettsted, har jeg funnet versjon 0.3.12 (den fortsatt krasjet) og deretter versjon 0.3.11, og det fungerer nå! Vel, i alle fall Jeg hører musikk. Det har noen skjerm problemer under KDE4, men de er håndterbare.

Uansett, jeg er ikke flagging problemet som løst, for å få noen i Spotify å legge merke til. Problemet er definitivt mellom 0.3.11 og 0.3.12.