Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2360
Hei!

Installerte nylig programmet PeerBlock!

For de som ikke vet hva det er, blokkerer det ute P2P (peer2peer) IP-adresser som er merket som blandt annet trussler eller stats-ipadresser som ikke har noe på din PC å gjøre.

Det jeg da lurte på er om noen andre har erfaringer om dette programmet?

Var koblet opp mot µTorrent under første brukstiden
Er det vanlig at den blokkerer IP-adresser i gjennomsnitt hvert 2. sekund?

Ser den blokkerer masse "Goverment" og "Headquarter".
Sjekket også ut en annen IP-adresse den blokkerte, som førte til en amerikansk militærside for datasikkerhet.

Har alle disse IP-adressene koblet seg opp mot min datamaskin før?

Hva syntes dere om programmet, og hva slags muligheter har man?
Lest noe om lister, hva er forskjellene på lister som man finner der ute?


Mange spørsmål, og forhåpentligvis mange gode svar
Brukte selv PeerGuardian, som kanskje gjør jobben enda bedre (?)

Ja, det er vanlig. Den kobler seg til noder 'hele tiden', og det vil si samme IP opptil flere ganger per minutt. Dersom IP-en er blokkert, vil den gå til du kobler fra det du laster ned.

De har aldri koblet seg direkte opp mot deg, men heller at klientene kommuniserer for å dele trafikk.

Vil anbefale PeerGuardian dersom dette programmet må benyttes i form av lister, PeerGuardian lar deg velge hva du vil beskytte deg mot.

Vil uansett påpeke at vi ikke er i like stor faresone her i Norge, selv om at det kanskje kommer. I statene derimot ville jeg vært mer nervøs.

Noe sier meg også at du benytter deg av offentlige trackere?
Trådstarter
PeerBlock skulle vist være en nyere og oppdatert versjon basert på PeerGuardian, men hva er hovedforskjellene mellom disse?

Litt sånn småparanoid er det alltid lov å være ^^,

Benytter meg av offentlige trackere, ja :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
vel; litt små paranoid _BØR_ man alltid være

kjører selv pg eller pb som det blir nå da... they aint gonna get me without a fight, ikke fysisk da :3
Prøvde PeerGuardian en gang tror jeg, nedlastningen gikk bare uuutrolig treigt med det på. Satt meg ikke akkurat veldig inn i det, men men
Sist endret av Nath; 5. mai 2010 kl. 21:33.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Prøvde PeerGuardian en gang tror jeg, nedlastningen gikk bare uuutrolig treigt med det på. Satt meg ikke akkurat veldig inn i det, men men
Vis hele sitatet...
Har nettopp installet peerguardian (bare for morro skyld) og kan ikke si at jeg merker noe hverken på ressurser eller hastighet opp/ned. Laster jevnt, mye, fort. Bruker offentlige torrents der jeg kan, og såkalte private trackere for det nyeste. Merker ikke noe til progget, men det er en liten tilfredsstillelse at jeg muligens ikke blir logget av div. org/myndigheter, om det er mulig å unngå...