Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5072
Hei!

Var idag på vei fra Hof til Tønsberg for å se på kjøkken. Hadde timeavtale Kl. 14:30. Kjørte Kl. 14:00. Passerte Best (bensinstasjonen i Hof) Kl. 14:05 og kjørte i retning Sundbyfoss, via Hofsletten.

På Hofsletten, i 80-sonen, lå vi bak en hjemmesykepleiebil. Den holdt 60 i 80-sonen over lenger tid, så jeg valgte å foreta en forbikjøring. I det jeg kommer på siden av bilen aksellerer den... fra 60 til 80 til 100 til 120. I motgående felt kommer det en bil. Er fullt klar over at jeg burde ha sakket av og lagt meg bak bilen for å best unngå en farlig situasjon... men jeg ble forvirret, forbannet og koblet ut en stund.

Jeg ligger side ved side med hjemmesykepleiebilen i 120. Heldigvis svinger bil i motgående felt inn på en annen veg.
Hadde ikke bilen i motgående felt kjørt av vegen kunne dette ha endt stygt. Jeg kunne selv ha handlet bedre, så klart.

Jeg og min bedre halvdel (som sitter foran med meg) kikker bort på bilen idet jeg endelig akselerer forbi, og der sitter hjemmesykepleierne å viser fingeren og hånler av oss... sammen med hva jeg mener å ha sett var en pleiepasient (da hun var ikledd blå uniform og ham helt vanlige klær). Begge ler og morer seg. Aner ikke hvem de er.

Ett lite stykke ned i vegen bestemmer vi oss for å stoppe i en busslomme og gå ut av bilen å konfrontere dem. Idet vi ser bilen komme og de ser oss, så svinger de brått av vegen opp i ett eller annet boligfelt. De rett og slett gjemmer seg for oss. Vi følger etter dem, men bestemmer oss for å gi opp, da dette kunne ha blitt farlig.

Ca. Kl. 16:00 var vi tilbake i Hof. På dette tidspunktet var vi ikke sikre på hvor bilen kom fra, men gjettet angivelig nok at det var Veset i Hof (der hjemmesykepleien kjører ut medisiner til eldre og syke som bor hjemme). Riktig nok stemte dette og der stod bilen. Merket meg skiltnummeret på bilen og type bil da vi først møtte på dem. Vi banket på og forlanget å prate med vedkommende. Hun var ferdig på jobb. Vi beskrev hvordan hun så ut og når på dagen det var, samt reg. nr samt at det var en kommunebil. Ut i fra vår beskrivelse stemte det overens med hjemmesykepleieren og vi fikk fornavnet hennes.

I morgen har vi ett møte med vedkommende.



Mitt spørsmål til dere er: har dere noen råd om hvordan vi skal gå frem med dette på en smart og effektiv måte? Hva kan vi si, bruke mot? Vi har dessverre ikke noe «egentlig» bevis, utenom at vi kan bekrefte hvordan hun og ham så ut, bil, skiltnummer og klokkeslett.

Syntes det er skremmende at det finnes sånne i hjemmesykepleien, eller noe som helst sted. Er forbannet, og ønsker å se litt rettferdighet.



Beklager at server så jækla langt,
men setter veldig pris på svar!

Takk så mye!
Kan ikke akkurat anmelde henne til politiet, siden du kjørte i 120 selv. Lite annet å gjøre enn å håpe at arbeidsgiveren gir henne tilsnakk, mer enn det kan man egentlig ikke forvente. Hun blir neppe sparket pga en vanlig fyr som kom og klaget på kjøringen hennes. Du burde uansett ha slakket ned og lagt deg bak henne igjen, situasjonen ble farlig fordi du gjorde den farlig også. Hun har lov til å øke farten opp til fartsgrensen når hun vil, men du kan ikke kjøre over fartsgrensen for å komme deg forbi henne (ifølge loven).
Du skulle ta en forbikjøring, da skal ikke hun være til hinder for deg, det er hun ved å gi gass. Hun er med på å skape en farlig situasjon ut av noe som ellers hadde vært helt safe.

Også må hun tenke over at når man er på jobb så representerer hun jobben sin. Vil tro et møte hjelper, lykketil!
Foretar du en farlig forbikjøring så er det kun ditt ansvar. Uansett hvor provoserende bilen foran oppfører seg. Såpass impulskontroll må du ha hvis du skal føre et motorisert kjøretøy på offentlig vei. Historien høres helt hårreisende ut, mest på grunn av deg.

Det sagt, så er det selvsagt uakseptabelt av henne å oppføre seg slik på jobb med pasient i bilen. Du må gjerne rapportere henne til sjefen, kanskje hun får/har fått flere klager. Men den farlige forbikjøringen var din feil.
Sitat av *pi Vis innlegg
Foretar du en farlig forbikjøring så er det kun ditt ansvar. Uansett hvor provoserende bilen foran oppfører seg.
Vis hele sitatet...
Jeg er naturligvis enig i at trådstarter sitter med sin del av skylden her, men bilen foran har faktisk plikt til å slippe TS forbi.

https://www.tv2.no/a/3920615/
– Hva bør folk gjøre hvis de befinner seg bak en sinke, og blir skikkelig utålmodig?

– Da skal en vise tegn til at en vil forbi. Gjør en det, plikter bilen foran å slippe deg fram ved en passende anledning. Hvis føreren i bilen foran fortsatt ikke slipper deg forbi, risikerer han faktisk forelegg eller i verste fall faktisk førerkortbeslag.
Vis hele sitatet...
Det å aktivt gasse på for å nekte en forbikjørende bil å komme seg inn igjen i høyrefila (attpåtil med møtende trafikk), er et soleklart brudd på §3. Her hadde UP fråtset i bøter og førerkortbeslag.
Sist endret av Realist1; 15. oktober 2019 kl. 03:32.
Sitat av *pi Vis innlegg
Foretar du en farlig forbikjøring så er det kun ditt ansvar. Uansett hvor provoserende bilen foran oppfører seg. Såpass impulskontroll må du ha hvis du skal føre et motorisert kjøretøy på offentlig vei. Historien høres helt hårreisende ut, mest på grunn av deg.

Det sagt, så er det selvsagt uakseptabelt av henne å oppføre seg slik på jobb med pasient i bilen. Du må gjerne rapportere henne til sjefen, kanskje hun får/har fått flere klager. Men den farlige forbikjøringen var din feil.
Vis hele sitatet...
Fikk du ikke med deg at hjemmesykepleien først kjørte 60 i 80-sonen, deretter saboterte forbikjøringen til TS ved å plutselig akselerere fra 60 til 120 og ikke minst fortsatte å nekte han å passere når det kom en bil i motgående kjørefelt?

Altså, TS er ikke 100% uskyldig, men å si at historien høres hårreisende ut mest pga. han og at den farlige forbikjøringen kun er hans feil er hinsides all fornuft. TS forsøkte å kjøre forbi en sinke i trafikken og ble mer eller mindre utsatt for drapsforsøk, også presterer du å legge all skylden på han? Snakk om victim blaming...
Sist endret av SkurtNilsen; 15. oktober 2019 kl. 03:54.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
TS forsøkte å kjøre forbi en sinke i trafikken og ble mer eller mindre utsatt for drapsforsøk, også presterer du å legge all skylden på han? Snakk om victim blaming...
Vis hele sitatet...
TS ligger i feil kjørebane, ved siden av en bil som kjører i 120. TS ser en bil komme i motsatt retning. TS velger å gjennomføre forbikjøringen likevel. Det er klart det er TS sin feil, uansett hva som ledet opp til den situasjonen.

Hjemmesykepleien gjør også noe ulovlig, men det er TS sin feil at h*n ligger i feil kjørebane i 120++ med bil mot seg. Å kalle det victim blaming er helt på jordet.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg er naturligvis enig i at trådstarter sitter med sin del av skylden her, men bilen foran har faktisk plikt til å slippe TS forbi.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Hun gjør seg skyldig i å ikke slippe forbi, noe som skaper dårlig trafikkflyt og dårlig stemning. Hun bryter også fartsgrensen. Men at TS velger å gjennomføre en åpenbart livsfarlig forbikjøring er TS sin feil.
Sist endret av *pi; 15. oktober 2019 kl. 08:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
TS ligger i feil kjørebane, ved siden av en bil som kjører i 120. TS ser en bil komme i motsatt retning. TS velger å gjennomføre forbikjøringen likevel. Det er klart det er TS sin feil, uansett hva som ledet opp til den situasjonen.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bittelitt relevant at bilen foran TS akselererte fra 60 til 120 for å forhindre han fra å kjøre forbi? Vi er alle enige i at TS burde senket farten og lagt seg bak bilen foran, men du er helt ute på vidda om du oppriktig mener at hele denne situasjonen er TS sin feil.
Sitat av *pi Vis innlegg
Hjemmesykepleien gjør også noe ulovlig, men det er TS sin feil at h*n ligger i feil kjørebane i 120++ med bil mot seg. Å kalle det victim blaming er helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser ett avsnitt lenger ned, SkurtNilsen.

Tror ikke trådstarter får gjort noe stort mer vettug enn å kjefte på vedkommende.
Oppdatering:

Da har vi vi vært i kontakt med vedkommende samt hennes overordnede, altså sjefen for hjemmesykepleien. Hun tok dette seriøst. I morgen skal vi møtes.

Hjemmesykepleieren som dette omhandler, tok oss imot med et «smil» om munnen og latet som ingenting. Vi fikk tilbudet om å kontakte overordnede pr. telefon. Vi ble fortalt av personen dette gjelder at overordnede var i møte, noe som viste seg å være en usannhet.

NB: overordnede forklarte at de ikke frakter pasienter, hvilket vil si at dette var en bekjent av hjemmesykepleieren: hun kjører altså privat med hjemmesykepleiens bil, noe som ikke er tillat, i henhold til overordnede.

I rest my case.

Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Kan ikke akkurat anmelde henne til politiet, siden du kjørte i 120 selv. Lite annet å gjøre enn å håpe at arbeidsgiveren gir henne tilsnakk, mer enn det kan man egentlig ikke forvente. Hun blir neppe sparket pga en vanlig fyr som kom og klaget på kjøringen hennes. Du burde uansett ha slakket ned og lagt deg bak henne igjen, situasjonen ble farlig fordi du gjorde den farlig også. Hun har lov til å øke farten opp til fartsgrensen når hun vil, men du kan ikke kjøre over fartsgrensen for å komme deg forbi henne (ifølge loven).
Vis hele sitatet...
Å anmelde vedkommende til politiet er ikke min første prioritet.

Hennes overordnede har fått klar beskjed og tok dette seriøst. Det viste seg nemlig at hun drev å fraktet privatpersoner i arbeidstiden i kommunebilen, hvilket strider imot regler de må rette seg etter.

Jeg ser at det alltid er to parter i en sak, men hver handling har en reaksjon, og det er ikke alltid slik at man handler fornuftig og ansvarlig. Man må tilregne «menneskets natur». Jeg våger å påstå at det er naturlig å reagere slik som jeg gjorde, og ikke bare sitte der i sin stoiske ro å gi avkall på ett helt vanlig reaksjonsmønster som kommer naturlig for dem med menneskelige egenskaper.

My two cents...
Sist endret av LayTheLawDown; 15. oktober 2019 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Oppdatering:

Da har vi vi vært i kontakt med vedkommende samt hennes overordnede, altså sjefen for hjemmesykepleien. Hun tok dette seriøst. I morgen skal vi møtes.

Hjemmesykepleieren som dette omhandler, tok oss imot med et «smil» om munnen og latet som ingenting. Vi fikk tilbudet om å kontakte overordnede pr. telefon. Vi ble fortalt av personen dette gjelder at overordnede var i møte, noe som viste seg å være en usannhet.

NB: overordnede forklarte at de ikke frakter pasienter, hvilket vil si at dette var en bekjent av hjemmesykepleieren: hun kjører altså privat med hjemmesykepleiens bil, noe som ikke er tillat, i henhold til overordnede.

I rest my case.
Vis hele sitatet...
Skjønner at du blir sur over sånn oppførsel, men har du reflektert noe som helst over den situasjonen du selv var med på å skape?

Jeg ligger side ved side med hjemmesykepleiebilen i 120. Heldigvis svinger bil i motgående felt inn på en annen veg.
Hadde ikke bilen i motgående felt kjørt av vegen kunne dette ha endt stygt. Jeg kunne selv ha handlet bedre, så klart.
Vis hele sitatet...
Normale personer ville sett at bilen ga på, slakket ned lagt seg inn igjen og heller tutet/blinket med lysene for å signalisere at personen er en idiot.

Og om hjemmesykepleien kjører utenfor tjeneste er da vel urelevant for at hun kjører farlig i trafikken. Du fremstår som en smålig hevngjerrig person sånn du skriver her.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
NB: overordnede forklarte at de ikke frakter pasienter, hvilket vil si at dette var en bekjent av hjemmesykepleieren: hun kjører altså privat med hjemmesykepleiens bil, noe som ikke er tillat, i henhold til overordnede.

I rest my case.
Vis hele sitatet...
Går du på politihøyskolen? Jeg mener, hva i alle dager er det du lirer av deg...?
Du skulle foreta en forbikjøring, han forhindrer deg ved å legge seg i 120. Du ligger også i 120. 120 km/t i 80 sonen. Det er jævlig farlig. Hva i alle dager er det du driver med??

Når fartsgrensen er 70 km/t eller mer mister du ikke førerkortet før du kjører minst 36 km/t for fort.

Lurer på om jeg skal ta en tlf til Veset sjæl, slik som deg er jo både en stor skam og en livsfare for andre. Du har jo erkjent en SINNSYKT straffbar handling. Og hva skal det hjelpe å jakte folk? Som gjorde det samme som deg, bare at de viste det en finger-gest. Stakkars.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Sukk og stønn...
Later til at en viss person ikke har fulgt med i timen...

Hun kjørte i kommunens bil, i jobbtid. Ikke nok med det, men hun fraktet en privatperson, hvilket er ulovlig.

Capichè?
Vis hele sitatet...
It takes two to tango...

Du har ei sjølvstendig plikt til å avbryte forbikøyringa når den ikkje kan gjennomførst på trygt vis. Ho har eit ansvar til å medvirke til forbikøyringa, mellom anna ved å ikkje auke farten.

At det var i arbeidstid, og at kommunen har eit bilreglement er deg fullstendig uvedkommande. Det er ei sak mellom vedkommande og arbeidsgjevar. Det er og skilnad på ulovleg og brot på avtale mellom arbeidstakar og arbeidsgjevar.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Oppdatering:

Da har vi vi vært i kontakt med vedkommende samt hennes overordnede, altså sjefen for hjemmesykepleien. Hun tok dette seriøst. I morgen skal vi møtes.

Hjemmesykepleieren som dette omhandler, tok oss imot med et «smil» om munnen og latet som ingenting. Vi fikk tilbudet om å kontakte overordnede pr. telefon. Vi ble fortalt av personen dette gjelder at overordnede var i møte, noe som viste seg å være en usannhet.

NB: overordnede forklarte at de ikke frakter pasienter, hvilket vil si at dette var en bekjent av hjemmesykepleieren: hun kjører altså privat med hjemmesykepleiens bil, noe som ikke er tillat, i henhold til overordnede.

I rest my case.



Å anmelde vedkommende til politiet er ikke min første prioritet.

Hennes overordnede har fått klar beskjed og tok dette seriøst. Det viste seg nemlig at hun drev å fraktet privatpersoner i arbeidstiden i kommunebilen, hvilket strider imot regler de må rette seg etter.

Jeg ser at det alltid er to parter i en sak, men hver handling har en reaksjon, og det er ikke alltid slik at man handler fornuftig og ansvarlig. Man må tilregne «menneskets natur». Jeg våger å påstå at det er naturlig å reagere slik som jeg gjorde, og ikke bare sitte der i sin stoiske ro å gi avkall på ett helt vanlig reaksjonsmønster som kommer naturlig for dem med menneskelige egenskaper.

My two cents...
Vis hele sitatet...

Hva er det du egentlig ønsker å oppnå?
Få en beklagelse? Gi vedkommende en "lærepenge"? Hykler.

Du oppførte deg minst like idiot som personen du kjørte forbi.
Du sier selv at du burde ha avbrutt forbikjøringen, men du gjorde det ikke pga du ble forvirret, forbannet og koblet ut en stund. Seriøst? At du blir forvirret, forbannet og koblet ut, gir deg ikke en unnskyldning til å oppføre deg som en idiot i trafikken.

I mine øyne stiller du deg på ingen måte bedre enn personen du kjørte forbi og så skal du søren meg belære vedkommende?

Har du svært lite å gjøre på?

Tulling.
Sist endret av OhHai!; 15. oktober 2019 kl. 14:10.
Jeg fjernet en del useriøse svar uten substans men med vesentlige personangrep. Jeg vet ikke om det er mer å diskutere her, men hvis det skal diskuteres videre skal det være på sak, ikke person.
Sist endret av Cikey; 15. oktober 2019 kl. 15:04.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
De rett og slett gjemmer seg for oss. Vi følger etter dem, men bestemmer oss for å gi opp, da dette kunne ha blitt farlig.
Vis hele sitatet...
Men å fortsette i 120 km/t når du ligger i motgående kjørefelt og får bil midt imot, det anser du ikke som nevneverdig farlig?

Leser du i det hele tatt hva du selv skriver?

Hvis du absolutt er på jakt etter rettferdighet, hva med å selv melde deg for politiet? Du risikerte eget liv, partneren ditt sitt liv, og livene i den motgående bilen når du tydelig og udiskutabelt viste at du ikke er hendt til å ha førerkortet. Hvis det er så viktig for deg at denne personen får kjeft, hvorfor i huleste er det ikke viktig for deg å selv innse at du er tydeligvis livsfarlig i trafikken?
Sist endret av bashfoo; 15. oktober 2019 kl. 21:54.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Man må tilregne «menneskets natur». Jeg våger å påstå at det er naturlig å reagere slik som jeg gjorde, og ikke bare sitte der i sin stoiske ro å gi avkall på ett helt vanlig reaksjonsmønster som kommer naturlig for dem med menneskelige egenskaper.
Vis hele sitatet...
Er dette tull? Å kjøre i godt over 120 km/t mot møtende bil er et naturlig reaksjonsmønster for dem med menneskelige egenskaper? Du bør ikke ha lappen. Jeg er usikker på om du i det hele tatt bør oppholde deg utendørs uten verge, for dette er den mest absurde ansvarsfraskrivelsen jeg har hørt på en stund.
Sist endret av *pi; 15. oktober 2019 kl. 22:14.
Om UP hadde vært ute akkurat når dette skjedde så tenker jeg begge bilister ville blitt infanterister umiddelbart. Både hjemmesykepleier og ts ville ha mistet lappen på stedet. Ts for å ikke forsøke å avbryte forbikjøringen når hjemmesykepleieren gasset på, og hjemmesykepleieren vil mistet lappen for livsfarlig adferd i trafikken og brudd på paragraf 3 i vtl.

Ts handling var direkte livsfarlig og kritikkverdig. Men han er ikke alene om å ha skyld her. Det å forsøke å forhindre en forbikjøring straffes med inndragelse av førerkort. Og det skjer vanlig uten at det er andre faremomenter inne i bildet som møtende trafikk, plutselig endring av sikt som følge av at den som blir forbikjørt forsøker å hindre dette ved å sette opp farten. Ikke umulig de måtte møtt i retten begge to og hadde fått ubetinget fengsel som følge at den livsfarlige oppførselen når det kommer bil i møte. Hadde dette resultert i en ulykke ville det blitt katastrofe for alle parter, også den uskyldige i motgående retning. Ts, du bør av respekt for andre trafikanter anmelde deg selv og hjemmehjelpen, samt levere fra deg sertifikatet frivillig fordi du er ikke skikket til å ferdes i trafikken med motorisert redskap.
Sitat av LayTheLawDown Vis innlegg
Å anmelde vedkommende til politiet er ikke min første prioritet.
Vis hele sitatet...
Nei, det forstår jeg jo så gjerne. Dette går jo utover deg, og hvorfor skal det gjøre det overhodet?

Du er egentlig ikke ute etter kjøringen i det hele tatt, men hvilke regler som gjelder hjemmesykepleien. Du tar motparten på ting som ikke har noe med selve hendelsen å gjøre i det hele tatt, for da blir du stående der selv med ryggen helt fri og får ingen "straff" for det du har gjort selv.

Du er mer opptatt at motparten skal få svi for noe helt annet enn hva som var utgangspunktet. Kan du ikke anmelde dette slik at dere begge står ansvarlige for kjøringen dere utførte slik at det blir gjort på den "rette" måten? Og hvorfor ikke i så tilfelle? Det høres jo ut som du er en person som er ute etter at en skal stå til ansvar for det en har gjort som ikke er innenfor regelverket? Eller er det bare innenfor kommunale reglene og for de som kun arbeider der? Skjønner dette egentlig ikke men forklar meg gjerne hvis du vil.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Come on folkens. Selv om TS gjorde noe idiotisk så er noe av det farligste man gjør på veien å gasse opp når noen skal ta forbikjøring, det er totalt livsfarlig. Har vært borti det selv og jeg aner virkelig ikke hva folk tenker på når de gjør det.

Lærer ikke folk at de helst skal slakke ned farten og være behjelpelig når folk tar forbikjøring?
Mine tanker går til den uskyldige stakkaren som kom kjørende i motgående felt, der dere suste bortover i 120km/t - du forvirret, forbannet og koblet fra, og føreren av den andre bilen opptatt med å rutte med fingeren.
Dere skemte sikkert vannet av en uskyldig bygdis som skulle hjem til kona i Hof; han solgte sikkert bilen samtidig som han mistet tiltroen til menneskeheten.
Tenk litt på hva du har gjort - det er kjipt å bo i Hof uten bil!
Redpilled alfahann
Har opplevd en lignende situasjon som det OP gjorde og reagerte også ved å gjennomføre forbikjøring og ikke slakke ned. Skal sies at farten ikke kom opp i 120km/t i en åttisone men befant meg til slutt en del over fartsgrensa. I mitt tilfelle befant jeg meg nesten foran bilen jeg skulle kjøre forbi når vedkommende begynte å gasse på. Når man befinner seg foran bilen bak føles tiden det tar å bremse ned til bilen ved siden av har kommet seg forbi for deretter svinge til høyre bak bilen, mye lenger enn tiden det tår å smette foran en bil som egentlig skal være kløktig nok til å slippe deg forbi. Det er ganske vanskelig å tenke seg at personen ved siden av skal gasse opp i 120km/t for å hindre deg i foreta forbikjøringen. Kan fint skjønne at det går an å drite seg ut i en sånn situasjon når adrenalin kombineres med uberegnelig og livsfarlig kjøring fra personen du forsøker å komme forbi. Når det er sagt så tyder både hastigheten og mangelen på selvransakelse fra OP på at vedkommende kanskje ikke er så veldig uskyldsren og aktpågivende som jeg skal ha det til.
Om bilen du kjører forbi også akselererer så er kun ett valg. Stå på bremsene og legg deg inn bak. Det er den raskeste måten å fjerne risikoen. Du kan jo ikke bare smette forbi like raske som du kan legge deg inn bak. For bilen på din side øker også farten. Altså må en bruke bremsene, og det må reageres så kjapt at det ikke oppstår farlige situasjoner.
Skremmende oppførsel av begge parter, håper begge tar lærdom av situasjonen
og skjerper seg noe voldsomt.

Hadde jo vært litt "morsomt" om h*n stakkaren som kom i motsatt retning hadde filmet
alt på dash kameraet sitt, og levert opptaket til politiet.
Det er på tide at noen dropper denne klassikeren her.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er på tide at noen dropper denne klassikeren her.
Vis hele sitatet...
Herlig

Trafikk og panikk