Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 785
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hei

Kjøpte meg ny pc med Windows 8 for litt siden, men det viser seg at lydkortet jeg har pleid å bruke ikke har gitt ut eller har noen planer om å gi ut drivere til operativsystemet, så jeg må finne meg et nytt. To tomler ned for M-audio

Jeg har to aktive studio-høyttalere jeg gjerne skulle få kobla på. De bruker RCA for tiden, men jeg kan gå over til en stor jack plug (ikke minijack) hvis jeg må.
Det vært greit med noe ASIO greier, lite latency og gode drivere da jeg driver litt med musikkproduksjon. Trenger ikke surround eller 5.1 eller noe fancy funksjoner, bare stereo. Hadde vært knall med en analog inngang også så jeg får kobla på gitar osv, men det er ikke noe krav. Spiller ingen rolle om det er internt eller eksternt, har pci og pci express.

Trenger jeg et lydkort eller burde jeg leite etter en DAC?
har sett litt på en ASUS Xonar U7 Echelon men jeg er usikker på om den kan levere god stereo, anmeldelser prater bare om surround og 7.1.

Vil helst ha det under 1000kr hvis det er mulig, ihvertfall hvis det er et lydkort med gaming-fokus eller soundblaster lignende, men kan gå opp til 1500 hvis det er litt proffere. Skal brukes til musikk, film, noen spill og litt musikkproduksjon.

Noen som har noen forslag?
Sist endret av Bothrops; 11. april 2014 kl. 12:00.
Jeg er egentlig ingen lydentusiast, men har selv Asus Xonar Essence STX, og er meget fornøyd med dette.

Det virker til å ha fått meget gode omtaler over alt.
Bruker denne for opptak gitar og mic: https://www.4sound.no/search/ur22

For spill og filmlyd bruker jeg hdmi fra skjermkort inn i en Denon surround reciever.