Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3236
Hei.

Jeg vil gjerne inn i rusfri behandling. Helst et terapautisk samfun.
Sliter med å finne ut hvor jeg skal søke og vil gjerne høre litt annbefalinger.
Vil inn fortest mulig.

Viktig for meg at det er et sted på østlandet.
Og et sted med et godt ettervern og best mulig komplett pakke.
Har et meget alvorlig rus problem og har ikke sjangs til å holde meg rusfri alene slik situasjonen er nå. Jeg er på og av heroin konstant i 2 ukers sykluser. Klarer å slutte, men klarer ikke holde meg rusfri.


Takker på forhånd for hjelp.
Har du mye penger? Hvis ikke er nok svaret nei desverre.
Først må du nok inn til noe "a-senter" (kommunalt)
Så derreter kan du få hendvisning til en privat klinikk HVIS kommunen/nav vil betale for det.

Der jeg egentlig skulle inn(fikk komme inn iløpet av en uke) Kostet 30.000kr i mnd. Dette ville ikke nav/kommunen betale. De vil heller plassere en svak person ilag med andre brukere som er der på tvang og folk som er ganske kyniske. God hjelp! Den norske stat vil jo at vi alle skal forbli brukere/narkomane.
Vangseter!
http://vangseter.no

Koster nesten 200k da..
Vet at Valdresklinikken har mange som får "sponset" opphold av kommunen de bor i. En privat drevet klinikk med mange fagpersoner/rusterapauter.

http://www.valdresklinikken.no/
tror du skal konse om å få den plassen du blir tilbudt i starten. ventelistene på statlig rusbehandling er rundt om kring et år pluss minus. 1år er fryktelig lenge på heroin, de fleste ombestemmer seg iløpet av perioden.

Ett lite tips er å kjøre på å si du har selvmordstanker, at du har prøvd å ta ditt eget liv pga av din livsituasjon. Du blir da regnet som en hastesak og tatt inn mye fortere. jeg kom inn på et par mnd på denne måten.

Lykke til.. hilsen en lykkelig avruset X-heroinist
Som det er nevnt her så er Vangseter en veldig godt plass, selv vært der.
Kostet riktig nok en god del penger. Flere som var det som fikk dette dekket av NAV.
Har selv vært på Vangseter og kan anbefale det.
Folk jeg kjenner har svært gode erfaringer med Alfa og Valdresklinikken.
Felles for disse er at de baserer seg på Minesota-modellen, og behandlingen fokuserer på å få deg til å følge NA/AA etter behandlingen.
Har du spenn så kommer du inn på timen (bare å ringe, så ordner resten seg), og de (ihvertfall Vangseter) kan komme å hente deg på døra.
Hvis du ikke har spenn så ring allikevel. Godt mulig de har noen gode råd om hvordan du kan få offentlig støtte.

Ellers kan jeg anbefale å karre deg til et NA-møte. Der vil du ihvertfall bli svært godt mottatt, uansett hvilken tilstand du er i, og få massevis av gode tips og råd. Men et NA-møte kan være en litt fremmed og eksotisk setting - ikke la deg skremme av det!

Lykke til!
Sist endret av eppen; 29. mars 2013 kl. 10:07. Grunn: Typo
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Takker for anbefalingene så langt.

Har gått til NA mye tidligere og har hatt bra nytte av dette.
Noen her som har noe å si om fossum-kollektivet og tyrili?
Du kan jo kikke litt på hva det offentlige har å tillby. Her finner du også Tyrili, men det som går igjen her er lange ventetider. Første skritt er å ta en skikkelig alvorsprat med legen, og er det akutt fare for liv og helse, så ta kontakt med legevakta.
Sist endret av eppen; 29. mars 2013 kl. 13:41.
Jeg kan i alle fall sterkt anbefale Stiftelsen Renåvangen. Det er et teraputisk samfunn som utvilsomt har Norges best ettervern. Har selv vært der et år og er en aktiv bruker av ettervernet. Etter fullført behandling så har du 5 års ettervern som i prinsippet kan forlenges uendelig. Det gir deg mulighet til å komme tilbake når som helst i opptil tre uker uten henvisning. Kan ikke skryte nok av den instutisjonen! Send meg en PM hvis du vil vite mer...