Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 449
Var usikker på hvor jeg skulle legge dette ut, men prøver her.
Sitter med en Sony HDV FX1 videokamera, men leste nettopp at du trenger en program for å overføre i HD gjennom firewire er dette sant? bruke minidv HD

Har Sony Vegas og Adobe after effects tilgjengelig

Takker for hjelp, setter god pris på det
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å lese manualen til produktet ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du prøvd å lese manualen til produktet ?
Vis hele sitatet...
Har lest god deler av manualen, har overført mange ganger fra minidv uten HD og med HD til min datamaskin over en windows greie, kvaliteten har alltid vært det samme uansett, prøvde og se gjennom alle innstillingene mine og der skal den filme i HD 1080.
Trur du kan overføre via Sony Vegas eller annet editing software men det kan jeg ikke, har absolutt ingen peiling nu.
Det er sikkert vist det er snakk om livecapture i HD direkte til maskinen din ... da trenger den nok båndbredden den kan få igjennom firewire800 td.

Vist du allerede har gjort opptakene og di ligger på lagringsmedia i kameraet, så endrer det nok ikke oppløsning når du kopierer disse filene til maskinen, uansett hvilket interface du velger å overføre igjennom. Det er bare noe annet når du vil gjøre live-capture direkte til datamaskinen uten å lagre opptaket på lagringsmedia til kamera.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Det er sikkert vist det er snakk om livecapture i HD direkte til maskinen din ... da trenger den nok båndbredden den kan få igjennom firewire800 td.

Vist du allerede har gjort opptakene og di ligger på lagringsmedia i kameraet, så endrer det nok ikke oppløsning når du kopierer disse filene til maskinen, uansett hvilket interface du velger å overføre igjennom. Det er bare noe annet når du vil gjøre live-capture direkte til datamaskinen uten å lagre opptaket på lagringsmedia til kamera.
Vis hele sitatet...
Ikke si at denne mannen tar med seg en laptop med firewire acess ut i skogen? http://www.youtube.com/watch?v=5Eq1P-S695k har selv sett flere video der mitt kamera brukes med full HD som det skal være, når jeg faktisk kjøper en HD kassett så skal nu 1080p gi bedre en 420?

Har brukt å tuklet med denne kamera i snart 1år å enda ikke forstått en dritt nu er jeg lei, en av grunnen til at jeg kjøper nytt videokamera neste mnd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så, du har et kamera til 30.000 som du ikke klarer å bruke, derfor skal du kjøpe deg et nytt ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så, du har et kamera til 30.000 som du ikke klarer å bruke, derfor skal du kjøpe deg et nytt ?
Vis hele sitatet...
30.000 var hardt å ta i, prisen er nok sunket kraftig ned siden den er tatt ut av markert, 29,998 var ca prisen når jeg kjøpte den for litt over 1år siden.
Problemet er hovedsaklig at jeg ikke får overført i HD, lese på en kommentarfelt under en av de testfilmene på youtube at man trenger ett program som tar HD, kanskje sony vegas fungere eller?

Edit: Skal kjøpe nytt fordi jeg treng noe lettere mobile kamera også

[COLOR="Red"]Takker takker folkens[/COLOR]

Atxbyea: Du fikk meg til å innse på å søke opp dette på google, fant ut at The iLink HD-DV var på, så alt jeg overførte ble til DV kvalitet uansett, arrrrg etter 1år så hjelper freakforumet meg igjen

Takker.
Sist endret av Mentaltsvak101; 13. juni 2012 kl. 00:56.