Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1492
Hei!

I fjor sommer løpte jeg rundt med et Canon EOS 450d og knipsa litt vilt..
Først nå har tanken slått meg om å redigere bildet, men lurer på hva dere mener om det.

Jeg ser for meg at det muligens er litt kjedelig? Litt for standard muligens? Isåfall, hva slags fuglebilder kan bli "tøffe" ?

Here ya go:
http://i41.tinypic.com/i50h6w.jpg

edit; ble et par piksler for bredt, antar det ikke blir noen problemer.
Sist endret av MrCryptical; 24. november 2011 kl. 12:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liker bildet jeg!
Digger kontrasten mellom det mørkeblåe vannet og fuglen

Men om du er god i Photoshop så synst eg du bør prøve å få det finere/tøffere.
Syns faktisk bildet er fint fra før av
Synes det var litt dårlig kvalitet på det.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Syns faktisk bildet er fint fra før av
Vis hele sitatet...
"Fra før"
Dere ser vel at TS allerede har småfikset på bildet?

Fint var det uansett.
Bilder av fulger i aksjon er vel "tøffere". Lykke til.
Sist endret av kn^tte; 5. desember 2011 kl. 19:14.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Men om du er god i Photoshop så synst eg du bør prøve å få det finere/tøffere.
Vis hele sitatet...
Den var spesifikk du.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Synes det var litt dårlig kvalitet på det.
Vis hele sitatet...
Skudd i blinde her på hva du mener med «dårlig kvalitet», men tenker du på lav oppløsning? Isåfall: uenig.

Flott bilde laxzzi, har du prøvd «ekstreme» cropper? Tenker på å beskjære mye på sidene, eller ganske mye over. Får jeg tillatelse kan jeg vise deg hva jeg mener.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Den var spesifikk du.Skudd i blinde her på hva du mener med «dårlig kvalitet», men tenker du på lav oppløsning? Isåfall: uenig.

Flott bilde laxzzi, har du prøvd «ekstreme» cropper? Tenker på å beskjære mye på sidene, eller ganske mye over. Får jeg tillatelse kan jeg vise deg hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Fullt mulig at du er uenig, men det er mitt syn på det.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Fullt mulig at du er uenig, men det er mitt syn på det.
Vis hele sitatet...
Er enig i at crop vil kanskje gjøre det penere
Sitat av Jonta Vis innlegg
Den var spesifikk du.Skudd i blinde her på hva du mener med «dårlig kvalitet», men tenker du på lav oppløsning? Isåfall: uenig.

Flott bilde laxzzi, har du prøvd «ekstreme» cropper? Tenker på å beskjære mye på sidene, eller ganske mye over. Får jeg tillatelse kan jeg vise deg hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Kjør på

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Det er gjort minimale forandringer i photoshop allerede, men liker ikke å gjøre FOR mye med bildene. Dem blir så urealistiske.
Her er mitt bidrag
http://bildr.no/thumb/1045476.jpeg

Er croppet, såhar jeg endret litt på fargetonen ville ikke ha for enorm blåfarge på sjøen, det er nå bare meg.

Uansett, så er det kroppet slik jeg har ville gjort det, evt slik jeg ville ha hatt komposisjonen min når jeg tok bildet.
Sist endret av drinkalone; 7. desember 2011 kl. 14:12.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Fullt mulig at du er uenig, men det er mitt syn på det.
Vis hele sitatet...
Si nå hvertfall hva du mente helt først.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Sitat av Jonta Vis innlegg
Flott bilde laxzzi, har du prøvd «ekstreme» cropper? Tenker på å beskjære mye på sidene, eller ganske mye over. Får jeg tillatelse kan jeg vise deg hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Kjør på
Vis hele sitatet...
Begge klikkbare. Ser ut til at AIDS bryr seg mer om bredden til høyden når man får thumbs.



Sorry Jonta. Drinkalone har skjønt det.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Si nå hvertfall hva du mente helt først.
Vis hele sitatet...
Nå henger jeg ikke helt med her. Hvis du mener hva jeg mener, så mener jeg fortsatt at det er dårlig kvalitet, blei litt bedre med mindre bilde, men ikke stort.

Nei, dette ble veldig surrete.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Sorry Jonta. Drinkalone har skjønt det.
Vis hele sitatet...
Drinkalone sin var bra, men syntes også Jonta sin brede versjon var fin den også!
Likte ikke den høye så godt, men forstår hva du mener med «ekstrem» cropping

Sitat av EliteBook Vis innlegg
Nå henger jeg ikke helt med her. Hvis du mener hva jeg mener, så mener jeg fortsatt at det er dårlig kvalitet, blei litt bedre med mindre bilde, men ikke stort.

Nei, dette ble veldig surrete.
Vis hele sitatet...
Det er tatt med en Canon EOS 450d, men bildet hadde jeg hatt liggende såpass lenge at jeg ikke aner hva slags programmer det har vært innom tidligere.. Så muligens her litt av kvaliteten har forsvunnet, desverre.

Men om du ser bort ifra dette, kanskje komme med en litt annen kritikk også?

Btw, har denne potensiale til å bli noe særlig bra?
Jeg selv er veldig negativ til de skurrete vingene, men selv med litt høyere lukkerhastighet enn vanlig slo nok denne fuglen vingene litt fort :P

Der er samme fuglen fra en annen vinkel: