Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 13327
All right, der kom den. Takker, Stormen. Ser ganske så bra ut, egentlig. Nå håper vi den drar damer, som lovet.
Fikk min t-skjorte på fredagen. Satt som et skudd, håper bare jeg får den andre t-skjorta også før komme helg, da blir hvertfall dama glad. Takker for brukbar t-skjorte stormen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pageranken min har droppa fra 3 til 0. Google har droppa pageranken på sider som de mener har mottatt betaling for linker...siden dette eksperimentet er den eneste linken jeg hadde som ikke var til andre blogger må det være den som har gjort dette med meg...

Noen andre som har fått merke dette?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
charz0r, hahaha... :-) Ja, Google i USA har analysert hjemmesiden din, og funnet ut om t-skjorte transaksjonen. De ble nemlig tipset av Posten i Norge om at du mottok en mistenkelig pakke. Etter instruks fra toppsjefene i Google, åpnet da postmannen i nabolaget ditt Biip-pakken - og analyserte innholdet. Deretter sendte han en rapport til Google, om at "charz0r har mottatt en stykk gratis biip-tskjorte".

Når Google da finner en LINK på hjemmesiden din som peker til Biip, så er det en fryktelig enkel sak for Google i USA å legge 1+1 sammen - og finne ut at du faktisk har mottatt en t-skjorte for linken på hjemmesidene dine; og nærmest bare slette deg fra Google sin indeks overhodet (evnt. anmelde deg for link-konspirasjon og korrupthet rundt lenke-oppføringer - en alvorlig forbrytelse omtalt flere ganger av FN's sikkerhetskommisjon)

Det KUNNE selvfølgelig hende at den/de som har linket til DEG før, rett og slett har sluttet å linke til deg (og at Pageranken din derfor faller) - men nei, det blir en litt for enkel forklaring for min del. Jeg holder en finger på den verdensomspennende Postmann/Google-konspirasjonen.
Sitat av Stormen
charz0r, hahaha... :-) Ja, Google i USA har analysert hjemmesiden din, og funnet ut om t-skjorte transaksjonen. De ble nemlig tipset av Posten i Norge om at du mottok en mistenkelig pakke. Etter instruks fra toppsjefene i Google, åpnet da postmannen i nabolaget ditt Biip-pakken - og analyserte innholdet. Deretter sendte han en rapport til Google, om at "charz0r har mottatt en stykk gratis biip-tskjorte".

Når Google da finner en LINK på hjemmesiden din som peker til Biip, så er det en fryktelig enkel sak for Google i USA å legge 1+1 sammen - og finne ut at du faktisk har mottatt en t-skjorte for linken på hjemmesidene dine; og nærmest bare slette deg fra Google sin indeks overhodet (evnt. anmelde deg for link-konspirasjon og korrupthet rundt lenke-oppføringer - en alvorlig forbrytelse omtalt flere ganger av FN's sikkerhetskommisjon)

Det KUNNE selvfølgelig hende at den/de som har linket til DEG før, rett og slett har sluttet å linke til deg (og at Pageranken din derfor faller) - men nei, det blir en litt for enkel forklaring for min del. Jeg holder en finger på den verdensomspennende Postmann/Google-konspirasjonen.
Vis hele sitatet...
Hahaha, vill konspirasjonsteori du har på gang da

Nei, jeg tenkte ikke på en stor konspirasjon, du, jeg har rett og slett bare lest at den type linking kan være grunnen til at dette har skjedd. At Google har sett et økende antall linker kalt "Gratis SMS" peke mot biip.no er en mer seriøs teori spør du meg.
Men Stormen, ikke les meg feil - jeg anklager verken deg eller Biip.no for dette...jeg er rett og slett bare litt "molefunken" over at pageranken min, som forøvrig ikke er annet enn en penisforlenger i mine øyne, har forsvunnet.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Stormen
Morsomt eksperiment: Hvis du søker etter "gratis SMS" i norske Google nå, så kommer Biip.no opp på 6 eller 7. plass - etter litt halvhjertet jobbing fra min side.
Vis hele sitatet...
Litt OT: Sånn ca. hvor mye tjener du i mnd. på den siden (inkl xspill.no osv). Nok til smør på brødet?
Stormen lever på fjortiser
Sitat av Polar-
Litt OT: Sånn ca. hvor mye tjener du i mnd. på den siden (inkl xspill.no osv). Nok til smør på brødet?
Vis hele sitatet...

Sitat av Stormen
Freako, jeg sier det, i og med at dette uansett er offentlig tilgjengelig regnskapsinformasjon: Firmaet jeg driver sammen med 2 kamerater vil i år omsette for ca 7 millioner kroner. Og hvis du søker etter "Biip.no" her på forumet, så ser du den første posten om nettsiden som startet det hele i mai 2005.
Vis hele sitatet...
Tror det er nok til smør på brødet ja.
Stormen du har ikke muligheter for og sende den rosa T-skjorten i medium som vi avtalte tidliger i PM?
Opprinnelig skrevet av Stormen
Freako, jeg sier det, i og med at dette uansett er offentlig tilgjengelig regnskapsinformasjon: Firmaet jeg driver sammen med 2 kamerater vil i år omsette for ca 7 millioner kroner. Og hvis du søker etter "Biip.no" her på forumet, så ser du den første posten om nettsiden som startet det hele i mai 2005.
Sitat av zipp
Tror det er nok til smør på brødet ja.
Vis hele sitatet...
Tviler ikke et sekund på at våres alle kjære stormen har kontroll på økonomien Men håper du vet at disse tallene ikke betyr 7millioner rett i stormens lomme?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Tviler ikke et sekund på at våres alle kjære stormen har kontroll på økonomien Men håper du vet at disse tallene ikke betyr 7millioner rett i stormens lomme?
Vis hele sitatet...
Hehe, det er sant. Som med alle firmaer, så kan du trekke fra 2-3 mill. i lønninger, 1 mill i tekniske løsninger, 1 mill i diverse utgifter, 1 mill til leverandører av løsninger, osv... Da får man det som kalles et "resultat", og i 2006 gikk vi faktisk 300.000 kr i underskudd. Nå blir det en del bedre i år, men allikevel: det er ingen gullgruve. Isåfall en gullgruve som man jobber jævlig hardt inni nå, bare for å ha muligheten for å cashe ut senere :-)

Når det gjelder t-skjorter og sånn, så har jeg vært ekstremt opptatt med en ting denne uken, og får sannsynligvis ikke tid til å sende ut premier og t-skjorter før i neste uke. Men send meg PM, så ser jeg den i hvert fall når jeg går igjennom innboksen min når jeg får tid :-)
Grattis! "You made it to #2, only one spot to go!"



Kilde.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jonta
"gratis sms" nå på 15. plass på google.com! Grattis!

Tenkt noe mer på mine forslag?
Vis hele sitatet...
47. plass på Google.com nå. Det har mao, sunket ganske kraftig.

http://www.google.com/search?q=grati...&start=40&sa=N
Til meg er de nr 2. Har du valgt norge på søk?
Jonta: det blir forskjellig resultat på www.google.no og www.google.com

biip.no er nr 2 på www.google.no
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av 3RD
Jonta: det blir forskjellig resultat på www.google.no og www.google.com

biip.no er nr 2 på www.google.no
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstemdig klar over dette, men den internasjonale rankingen til Biip.no gikk også opp etter at dette eksperimentet startet, så jeg er forundret over dette ganske dramatiske fallet.
Høh. Sier andre plass her. På .com
Sitat av Drunkenvalley
Høh. Sier andre plass her. På .com
Vis hele sitatet...
Selv om du går til google.com kommer du automatisk til .no.

Du må trykke på " Google.com in English" for å få engelsk.
Sitat av Diablo
Selv om du går til google.com kommer du automatisk til .no.

Du må trykke på " Google.com in English" for å få engelsk.
Vis hele sitatet...
Eller bare skrive www.google.com/ncr

Da får man den amerikanske versjonen (ncr betyr "no country redirect").
Sist endret av tamadrummer; 25. november 2007 kl. 00:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke for og mase. Venter enda i spenning på siste T-skjorte :/
Antar at Stormen har endel og gjøre siden det er nært jul osv så har forståelse for dette.
Ville bare si ifra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Minner meg på at den str. medium-skjorta stormen sendte meg får meg til å sjå rimelig tvilsom ut...
Sitat av vidarlo
Minner meg på at den str. medium-skjorta stormen sendte meg får meg til å sjå rimelig tvilsom ut...
Vis hele sitatet...
Vidarlo er jo kinda cute, etter kunnskapen å dømme trodde jeg han var en 40 åring med smuler i skjegget og et trist fjes.
Nei så søtt smil vidarlo.

Men seriøst, tror dere alle at dette bare er et "morsomt eksepriment"? eller bare at stormen vil ha biip høyere opp på google.no som er gull verdt uten å betale noe annet enn noen usle billige t-skjorter?
Sitat av skolms
Nei så søtt smil vidarlo.

Men seriøst, tror dere alle at dette bare er et "morsomt eksepriment"? eller bare at stormen vil ha biip høyere opp på google.no som er gull verdt uten å betale noe annet enn noen usle billige t-skjorter?
Vis hele sitatet...
Hvis du har lest hele tråden, (eller bare start innlegget), så sier stormen at poenget er å få biip lenger opp på google. Mener du virkelig at en link på en liten nettside er verd mer enn ei T-skjorte? Skader ikke å hjelpe litt til, vet du. Uansett tipper at alle de som har puttet linken på sia si, hadde gjort det selv om de ikke hadde fått t-skjorte.

Og ei biip t-skjorte er ikke usel, den er gull verdt! Jeg vil ha!
Får man Pagerank i det hele tatt av å bli linket til av sider med få besøkende og uten pagerank i det hele tatt?

For isåfall legger jeg gjerne inn linker på dem. Det er jo ikke all verden, men hey - tanken som teller right?

Btw har jeg alltid sett på vidarlo som gribben på bildet hans x) Han var jo søt.
Jeg så biip.no reklame på facebook her om dagen.Det var billig tenker jeg?Kom under news feed
Sitat av Dably II
Får man Pagerank i det hele tatt av å bli linket til av sider med få besøkende og uten pagerank i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er sagt tidligere i tråden.
Sitat av Diablo
Hvis du har lest hele tråden, (eller bare start innlegget), så sier stormen at poenget er å få biip lenger opp på google. Mener du virkelig at en link på en liten nettside er verd mer enn ei T-skjorte? Skader ikke å hjelpe litt til, vet du. Uansett tipper at alle de som har puttet linken på sia si, hadde gjort det selv om de ikke hadde fått t-skjorte.

Og ei biip t-skjorte er ikke usel, den er gull verdt! Jeg vil ha!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke ment at han ikke har sagt det?

Men han trenger ikke kalle det et morsomt eksperiment. Det han mener er jo hjelp biip å komme seg høyere opp på google så biip får flere brukere, så jeg slipper å betale andre for reklame.
Sist endret av skolms; 7. desember 2007 kl. 00:32.
Sitat av vidarlo
Minner meg på at den str. medium-skjorta stormen sendte meg får meg til å sjå rimelig tvilsom ut...
Vis hele sitatet...

Det er ikke t-skjorta som får deg til å se tvilsom ut vidarlo :-p
@Rejolo: ja, merket dette selv, nå når ejg har lest hele tråden.