Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 13317
Det er nok på den engelske/amerikanske versjonen tipper jeg =)
Hos meg så kommer den også opp som nr. 5, men det er som nso sier. Google logger søkepreferanser og knytter den sammen enten med google-kontoen din eller IP-adressen. Nå skal det legges til at jeg ikke har vært innom biip.no mer enn en gang fra reklamen på https://imma.gr/.
Sitat av meitemark
Søker jeg på "gratis sms" kommer biip på en lekker 39ende plass.
Vis hele sitatet...
Når jeg søker på "gratis sms" kommer biip på en 5 plass?
5 hos meg. Har aldri søkt etter gratis sms eller biip før.
Samme resultat som typisk her.
Husk på folkens, man får forskjellige treff hvis man bruker google.com kontra google.no. Ved bruk av .com, kommer biip på en 39. plass. Ved bruk av .no derimot, er biip på en 5. plass.
Bare sånn.... Når får vi t-skjortene a? Bare lurer.
Sitat av Pope
Bare sånn.... Når får vi t-skjortene a? Bare lurer.
Vis hele sitatet...
innen en uke ca tror jeg :P

Stormen: har du bilde av T-sjortene? :P
Sist endret av Evelen2; 2. oktober 2007 kl. 21:39.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Lengere enn det. Hvis ikke jeg husker helt feil, så sa Stormen at de kommer om 3 uker til dem, også må de sende det videre.

Men er utrolig usikker.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Vi får t-skjortene til kontoret innen ca 7 dager, og jeg sender videre umiddelbart etterpå.. Så innen 10 dager burde de fleste av dere ha fått.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Update: Biip.no ligger nå på 4. plass på "Gratis sms" - opp fra 7... Etterhvert som flere og flere av nettsidene som nå har linket til Biip.no, blir indeksert av Google, så vil Biip flyte naturlig høyere opp. Jeg lurer på om det vi har gjort er nok til en 1. plass?

Vi har forøvrig flere t-skjorter, så om noen føler for å linke, så følg instruksjonene ovenfor.
Biip.no over Eurobate! Gratulerer!
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Litt google-juice fra meg lagt til, PR4.
Venter rapport på hvordan prosjektet gitt etter hvert (jeg vet det tar tid).
Stormen: har du bilde av skjorten btw :P?
Nå fikk jeg opp biip.no på 3. plass, kan ikke huske å ha vært på siden på denne maskinen før (sorry Stormen :P), eller noen av de andre sidene.
Gratulerer med et vellykket prosjekt. =)
Her ligger Biip.no på 5. plass når jeg søker etter "Gratis SMS"..

Hadde jed hatt en oppegående side så skulle jeg gjerne linket
Biip.no er nede på 5. plass igjen, uvisst hvorfor, though.
Jeg kan sikkert legge ut en link om det fortsatt trengs flere, men jeg har bare PR2 så jeg ikke stresset noe med det...
prøvde å søke på "gratis sms" hos Yahoo.com...

biip.no ligger på 4'de plass! (2 plasser over eurobate)
Sist endret av Turbolego; 4. oktober 2007 kl. 15:35.
Prøvde meg på dette! fikk også 5
Biip ligger nå på 4.plass på google. Den som ligger over viser faktisk videre til biip (og andre sider)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
På google.com ligger biip nå på en 23. plass hos meg (jeg har vært innom biip da).

@Stormen: Jeg vet at (antageligvis) du har lagt inn wap.biip.no på wikipedias norske artikkel om WAP, men hva med å lage artikkelen om Biip(.no) enda større? Trenger du hjelp med tysk og nederlandsk (og forsåvidt engelsk) versjon, kan jeg bistå med dette. Send meg PM. (Tror engelsk wiki-artikkel vil telle meget positivt; wikipedia.org har PR 8/10)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe, nå begynner det å skje ting her, gutter: Biip er nå på 3. plass i Google. I hvert fall i min norske Google akkurat nå. Nå ligger kun dinsms.no og freesms.no foran; og de skal vi klare å ta i løpet av en ukes tid
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Stormen
Hehe, nå begynner det å skje ting her, gutter: Biip er nå på 3. plass i Google. I hvert fall i min norske Google akkurat nå. Nå ligger kun dinsms.no og freesms.no foran; og de skal vi klare å ta i løpet av en ukes tid
Vis hele sitatet...
Gratulerer Stormen og Biip. Har Biip gått opp i PR egentlig? Og hva med mitt forslag?
Sist endret av Jonta; 6. oktober 2007 kl. 10:17.
Jeg vil anbefale deg å sende en mail til startsiden og spørre om de kan linke Biip!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nja, detos. Startsiden har så mange ut-lenker at en lenke der ikke har stor verdi.
ok, så det beste er en "mellomting" som nesten ikke har noen ut-lenker men at mange linker "inn"?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av detos
ok, så det beste er en "mellomting" som nesten ikke har noen ut-lenker men at mange linker "inn"?
Vis hele sitatet...
Helt korrekt

Sitat av Stormen
Hehe, nå begynner det å skje ting her, gutter: Biip er nå på 3. plass i Google. I hvert fall i min norske Google akkurat nå. Nå ligger kun dinsms.no og freesms.no foran; og de skal vi klare å ta i løpet av en ukes tid
Vis hele sitatet...
Weheey!

Hørtes bra ut. Vi skulle fått fler til å linke. Hvis ikke, så kommer vel ikke biip seg opp?

Men når alle fjerner gratis sms linken.. Vil det også bety at Biip synker?
Da er det om å gjøre å få alle til å ikke fjerne linken. Hehe
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det letteste er å tenke på Pagerank som vann; og en nettside som en bolle.

Alt vannet (lenkene) som kommer inn, gjør at bollen blir full av vann (f.eks Pagerank 5)... Hvis du stikker et hull i bunn av bollen (én lenke til et annet nettsted), så vil det nettstedet en veldig sterk vannstråle (Pagerank) - fordi det kun er ett hull i bollen.

Dersom du stikker 100 hull i bunn av bollen (dvs. 100 utgående lenker), så får hver av disse 100 bollene veldig lite vann fra de store bollen - og derfor blir hver vannstråle (link) veldig lite verdt.

SEO for Dummies 101
Har pagerank 1 på stigern.net
Slenger ut en link på siden jeg da, kunne tenke meg en t-shirt
Sist endret av Stigern; 6. oktober 2007 kl. 16:10.
Sitat av Stormen
Det letteste er å tenke på Pagerank som vann; og en nettside som en bolle.

Alt vannet (lenkene) som kommer inn, gjør at bollen blir full av vann (f.eks Pagerank 5)... Hvis du stikker et hull i bunn av bollen (én lenke til et annet nettsted), så vil det nettstedet en veldig sterk vannstråle (Pagerank) - fordi det kun er ett hull i bollen.

Dersom du stikker 100 hull i bunn av bollen (dvs. 100 utgående lenker), så får hver av disse 100 bollene veldig lite vann fra de store bollen - og derfor blir hver vannstråle (link) veldig lite verdt.

SEO for Dummies 101
Vis hele sitatet...
Og det vi gjør nå blir som og tilsette et par spiseskjeer bakepulver
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Fizz! Men å få til link på startsiden kan vel ikke skade? Alle monner drar.
Sitat av Jonta
Fizz! Men å få til link på startsiden kan vel ikke skade? Alle monner drar.
Vis hele sitatet...
Uten og tenke på PR så er det jo mange som blir rettet mot siden gjennom startsiden;D
biip.no er på 3.-plass, dersom man søker etter "gratis sms" i google nå.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Og til de av dere som enda ikke har ført opp en link, så burde dere være skikkelig lei dere - fordi nå er t-skjortene ankommet Biip-HQ:
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...atid=newimages

;-)
Sitat av Stormen
Og til de av dere som enda ikke har ført opp en link, så burde dere være skikkelig lei dere - fordi nå er t-skjortene ankommet Biip-HQ:
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...atid=newimages

;-)
Vis hele sitatet...
Ååh, er det for sent å sende PM'e deg? Postet på 2 av mine et par sider tilbake.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
"gratis sms" nå på 15. plass på google.com! Grattis!

Tenkt noe mer på mine forslag?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Dyret, neida, bare PM meg navn + adresse + url + farge + size, så fikser jeg det

Jonta, takk takk! Det er deres fortjeneste... Har ikke fått gjort det enda, men skal se på det i løpet av dagen
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ok, update:

Alle t-skjortene er ankommet, og jeg satser på å få sendt ut alle til mandag! Det har vært litt pes med de (det ble feiltrykk, slik at det stod "BUP" fremfor "Biip") - men nå skal alt være klart.

Ellers: Det virker nå som om Biip har stabilisert seg på 3. plass for "gratis sms" i Google:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Litt synd at vi ikke kom høyere opp, men vi hoppet i hvert fall 4 plasser opp. Ikke verst det heller
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Stormen
Ok, update:

Alle t-skjortene er ankommet, og jeg satser på å få sendt ut alle til mandag! Det har vært litt pes med de (det ble feiltrykk, slik at det stod "BUP" fremfor "Biip") - men nå skal alt være klart.

Ellers: Det virker nå som om Biip har stabilisert seg på 3. plass for "gratis sms" i Google:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Litt synd at vi ikke kom høyere opp, men vi hoppet i hvert fall 4 plasser opp. Ikke verst det heller
Vis hele sitatet...

BUP fremfor biip.

Biip got owned.

4 plasser er ikke ille da. Hadde vært morro om vi hadde klart 1 plass
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ja, ble litt forsinkelser - men i dag ble virkelig alle t-skjortene endelig sendt ut. Håper ingen har gått uten klær de siste dagene av den grunn - og at alle syntes de ser kule ut, når de ankommer
Sender du ut t-skjorter enda?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ah, godt. Frykta ei stund at det ville komme toppløsbilder av meg i galleriet, men da unngår vi det!
Sitat av Stormen
Ja, ble litt forsinkelser - men i dag ble virkelig alle t-skjortene endelig sendt ut. Håper ingen har gått uten klær de siste dagene av den grunn - og at alle syntes de ser kule ut, når de ankommer
Vis hele sitatet...
nice, fryktet at du svindlet oss :P
Jippi! I dag kom t-skjorta.
Fruen liker den meget godt, og har tatt bilde til oss.
http://filer.simenaune.com/bilder/biip.jpg
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Takker Fikk den i posten i dag
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Khazeth, her burde jeg egentlig ha skrevet: "større bilde, mindre ..." - men fordi jeg er altfor gammel, så lar jeg være

Sceptic, bare hyggelig! Håper den satt som et skudd
Hvor er min t-shirt? Slengt link opp på en PR2-side og hele pakken, jo.

Kul tshirt, takker