Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2368
Hei!

Trådløse nettverkskort øå min Asus VivoBook forsvant plutselig.

Jeg koblet til mobilen til PC'n. Sånn mobil tilkobling man kan velge i Win10, men det kan vel ikke ha noe med saken å gjøre.

Er inne på nesten alle innstilliger jeg finner men finner ikke ut av det.


Setter stor pris på hjelp!
Finner du det i enhetsbehandling - nettverkskort?
Gå inn på enhetsbehandling, finn nettverkskortet ditt, deaktiver det, så aktiver igjen.
Dette skal fungere, men hvis ikke, så er neste løsning å tilbakestille pc på forrige tidspunk/tilbake i tid da det fugnerte. Vær obs på at nye ting som du har lagret etter denne datoen forsvinner, så ta backup på usb pinne.
Prøvde det nå... Når jeg er inne på nettverksinnstillinger så er det bare ethernet der.

Gjorde det dere foreslo og tok en restart.
Press the blue "FN" key and the "F2" key simultaneously, then release. This key combination is the “Hot” key to toggle the Wi-Fi adapter on or off. Your netbook's Wi-Fi indicator should light up when the adapter is turned on.
Det er ikke det som er problemet. Jeg har prøvd mye rart nå.

Noen som vet hvilken grafikk kort som er i VivoBook R542UA? Google sier bare Intel HD Graphics 620
På enhetbehandling kan man innstalere gamle maskinvare men der er navnene mer avansert.
Sist endret av Naturgrønn; 3. august 2020 kl. 08:25.
ser ut som du finner driverne til wireless her https://www.asus.com/Laptops/ASUS-Vi...Desk_Download/ ser ut som den har Qualcomm Atheros Wireless, vet ikke hvilken av de 2 versionene du har men begge ligger der
Kjør cmd som administrator
Skriv:
ipconfig /release (enter)
ipconfig /renew (enter)
netsh winsock reset (enter)


Så restart å se
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er ikke det som er problemet. Jeg har prøvd mye rart nå.

Noen som vet hvilken grafikk kort som er i VivoBook R542UA? Google sier bare Intel HD Graphics 620
På enhetbehandling kan man innstalere gamle maskinvare men der er navnene mer avansert.
Vis hele sitatet...

Driver er ikke relevant før du ser nettverkskortet i device manager -> network adapters.
Velg og vise hidden devices også.

Ser du det der så kan du fortsette feilsøking, gjør du ikke det så kan det være hw feil. , sjekk garanti.