Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 24238
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hei, noen som vet hvordan jeg får "resten" av pc-en på nett da, som steam. Jeg er koblet til nett via en mellomtjener. Skolen har novell client, så jeg måtte logge meg på med brukernavn og passord for å få nett da. Må da være en måte ?

Altså mellomtjener på denne måten -> http://bildr.no/view/600280
Uten å si noe for sikkert, vil jeg tro du får til dette ved å endre de samme innstillingene i Internet Explorer.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Internet explorer, som i nettleseren ? Hvordan skulle jeg få resten av pc-en på nett ved å gjøre det?
Hrm.. Internet Explorer bruker tilkoblingsinnstillingene som er satt i Internet Options fra kontrollpanelet. Googleit.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Bildet av SocksCapinnstillingene kommer ikke til syne, kunne noen fortalt meg hva som skal stå i SOCKS Server-vinduet?
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Bildet av SocksCapinnstillingene kommer ikke til syne, kunne noen fortalt meg hva som skal stå i SOCKS Server-vinduet?
Vis hele sitatet...
Huff, frustrerende med Bildr.no..

Server: localhost
Port: 1080

Programinnstillingene fikser seg selv, Browse og feel the flow.
Sist endret av excubated; 13. mars 2010 kl. 02:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har noen gode alternativer til sockscap? Sockscap vil ikke instalere pga at jeg kjører 64bit -.-
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hater å bumpe tråder, men jeg må nesten spørre.

Jeg har fått jobb som tilsynsvakt, og tilbringer timesvis med skolearbeid og serier, men vil gjerne også få spilt litt Heroes of Newerth sammen med kompiser. Dette fungerer derimot ikke i your freedom, så fins det noen gode alternativer til dette? Gode svar belønnes med et stort takk!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei.
Your freedom funket fett det. Men bare i 6 timer fant jeg ut, men gidder ikke betale siden det bare er en mnd. igjen av skolen.
Har det problemet med at chrome, msn, osv. vill gjennom proxy serveren enda.. får ikke tilbakestilt det slik at jeg ikke trenger proxy.. kommer ikke på nett verken på skolen eller hjemme... er det noen som kan hjelpe?

Hei.
Your freedom funket fett det. Men bare i 6 timer fant jeg ut, men gidder ikke betale siden det bare er en mnd. igjen av skolen.
Har det problemet med at chrome, msn, osv. vill gjennom proxy serveren enda.. får ikke tilbakestilt det slik at jeg ikke trenger proxy.. kommer ikke på nett verken på skolen eller hjemme... er det noen som kan hjelpe?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Får ikke yourfreedom til å fungere med sockscap, enten forteller sockscap at session timed out, eller så vil det rett og slett ikke fungere.

bruker: 95.143.192.144 som server og har prøvd 80 1080 og 8080 som port uten hell.

Wut tu du?

WoW blir stuck på connecting, mer kommer jeg ikke på at jeg kan har gjort.
Hvor er det? Jeg har hatt positiv erfaring med UDP og CGI fra skolenettet, kan jo prøve det ^^

http://www.your-freedom.net/index.php?id=90 er YF sin egen guide til WoW på skolen (!!1), kan jo lese litt der Lite tips uansett er å ikke bruke DNS for YF (det er et alternativ under Configure), og heller finne og skrive inn IP'ene manuelt. Prøv alle tilkoblingstyper

Når det gjelder SocksCap, tror jeg standard proxy port der er forskjellig fra YF sin standard. Uansett anbefaler jeg å kjøre port 1080 for Socks4/Socks5 tilkoblinger.

Tenker det er på tide med en rewrite på guiden, egentlig.. Den er gammel, bildene fungerer ikke, og det er masse tilleggsinfo i svarene nedover. Hører fra meg igjen, vett!
Fikk 2 open streams i YF i stad når jeg bruker en tysk server med CGI, men det fungerer fortsatt ikke.
Noen som har et lignende program som your freedom? Har brukt opp tiden min, og må vente til 6 september
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Noen som har et lignende program som your freedom? Har brukt opp tiden min, og må vente til 6 september
Vis hele sitatet...
Lag deg ny mailkonto, og ny bruker

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Fikk 2 open streams i YF i stad når jeg bruker en tysk server med CGI, men det fungerer fortsatt ikke.
Vis hele sitatet...
Mine settings for å komme gjennom oppland fylkes proxy:

Server Connection
Address: 85.214.22.104
Port: 21
Connection mode: FTP
(Tweaks: none)
Tre første sjekkboksene = 0
Fem siste sjekkboksene = 1

Proxy Settings
Proxy Address: 10.1.1.20
Proxy Port: 8080
Proxy Username: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Password: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Domain: OPPLAND
Proxy Type: HTTP/HTTPS
Proxy Authentication: any or none
User Agent:
Sitat av excubated Vis innlegg
Lag deg ny mailkonto, og ny bruker



Mine settings for å komme gjennom oppland fylkes proxy:

Server Connection
Address: 85.214.22.104
Port: 21
Connection mode: FTP
(Tweaks: none)
Tre første sjekkboksene = 0
Fem siste sjekkboksene = 1

Proxy Settings
Proxy Address: 10.1.1.20
Proxy Port: 8080
Proxy Username: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Password: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Domain: OPPLAND
Proxy Type: HTTP/HTTPS
Proxy Authentication: any or none
User Agent:
Vis hele sitatet...
Sorry ass, men funker fortsatt ikke, skal se mer på det når jeg er tilbake igjen i morgen, så kanskje jeg kan lage en guide for Oppland.
Når jeg prøver å logge inn med min nye account, kommer den samme meldingen. Og jeg har skiftet bruker på wizard osv
Sitter på OpplandsFylkesKommunes Proxy, Og har satt disse innstillingene:

Server Connection
Address: 85.214.22.104
Port: 21
Connection mode: FTP
(Tweaks: none)
Tre første sjekkboksene = 0
Fem siste sjekkboksene = 1

Proxy Settings
Proxy Address: 10.1.1.20
Proxy Port: 8080
Proxy Username: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Password: <HEMMELIG>, samme som innlogging på fronter, browser
Proxy Domain: OPPLAND
Proxy Type: HTTP/HTTPS
Proxy Authentication: any or none
User Agent:

I tillegg til det er sockscap på:

Localhost:1080
Version 5 standard innstillinger.

Porter på YF har jeg bare huka på Socks 4/5, for hvis den ikke er på kommer det Timed Out error fra SC.

Det ser ut til at jeg får kontakt fra serveren, kan prøve å kjøre i administrator modus eller noe. Men det fungerer fortsatt ikke.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det ser ut til at jeg får kontakt fra serveren, kan prøve å kjøre i administrator modus eller noe. Men det fungerer fortsatt ikke.
Vis hele sitatet...
Hvilket program åpner du i SocksCap da? Noen programmer force-kjører egne tilkoblingsinnstillinger, som du evt. må sette på auto. Noen andre igjen kan du proxifisere rett til YF, uten bruk av SC. Spotify, for eksempel

EDIT: Se på Messages-tab'en i YF sitt hovedvindu, sett Minimum level til INFO. Ser du noe rart? Jeg hadde lenge HTTP 407 error (proxy authentication required). Prøvde å skrive inn proxyinnstillinger på nytt en gang eller to, så funka det plutselig, helt automagisk

EDIT2: Bruker du forresten den nyeste versjonen?

EDIT3: Jeg kjøpte en måned BasicFreedom nå, og det kan anbefales på det sterkeste! Selv om det bare er 256kbit opp og ned, er det mer enn nok for spotify (uten høy kvalitet), WoW og Facebook på en gang

4€ er ikke veldig mye ^^ Årsabonnement koster 30€, men jeg syns jeg skulle teste det ut før jeg la merkbart med penger i det..
Sist endret av excubated; 3. september 2010 kl. 14:03.
Får ikke noe rart opp, bare opp username passord (encrypta) og at jeg har 61ms.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Får ikke noe rart opp, bare opp username passord (encrypta) og at jeg har 61ms.
Vis hele sitatet...
Prøv med HTTPS da, funker visst den også.
Kan nevne det er wow jeg skal kjøre, men det funker fortsatt ikke ass..
Ok, jeg og excubated kjører samme innstillinger, jeg har prøvd med premium brukeren hans, og jeg har prøvd kompabilitets modus. Har også prøvd via trådløst og kablet nett. Eneste forskjellen er Windows 7.

Ingenting funker, og har sett andre elever spille wow fint på skolen her, helt uten problemer.

Wut tu du?

Vi sitter på samme skole-server. Tenker jeg skal prøve å sjekke på en pc til.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Ok, jeg og excubated kjører samme innstillinger, jeg har prøvd med premium brukeren hans, og jeg har prøvd kompabilitets modus. Har også prøvd via trådløst og kablet nett. Eneste forskjellen er Windows 7.

Ingenting funker, og har sett andre elever spille wow fint på skolen her, helt uten problemer.

Wut tu du?

Vi sitter på samme skole-server. Tenker jeg skal prøve å sjekke på en pc til.
Vis hele sitatet...
Du er nok unntaket som bekrefter regelen .. selv om det kanskje er det dårligste ordtaket jeg vet om..
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har den erfaring at hver gang jeg instralerer dette programmet miste jeg nettet når den ikke er aktiv, er det flere som vet hvorfor dette sjer? eller er det bare tilfellet?, innser at denne tråden er gammel tho...