Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3029
Reiser til London den 26 juni, så jeg lurte egentlig litt på hvordan prisene på alkohol og tobakk er der nede. Hvor mye koster feks en helflaske vodka? er det mye billigere i forhold til Norge? og hvor mye er det for en kartong røyk?

til slutt lurte jeg litt på om det er stress og få kjøpt alkohol om man er under 18 år, om man ser sånn passe stor ut?
Sist endret av Tedell; 20. april 2017 kl. 22:56. Grunn: .
Litt av en tilfeldighet at det er en prikk lik tråd fra 2007 her på forumet?
https://freak.no/forum/showthread.php?t=87267

Vet ikke med alkoholpriser, men tobakk koster ca det samme som i Norge.
Alkohol er billigere, jeg var der for ca 2 år siden og da på en random liten butikk kosta det 6 pund for 6 Pint øl- Var alle salgs merker der.
Spot on med priser, alkohol er mye billigere men tobakk er ca samme om du kjoper "big brands" som Marlboro etc, men du kan ogsaa faa billigere royk (ikke veldig god kvalitet) til ca 50kr 20pakken.

Legitimasjonskrav er veldig forskjellig fra sted til sted, om du drar paa supermarkeder/liquor store er dem ofte litt strenge paa legitimasjon, men om du drar til "cornershops" som Premier eller Best-One er det sjeldent de gidder aa sporre.

Kos deg i London, flott by !
Husker ikke eksakt hva en flaske vodka koster, men når du kan få 1,5 liter med øl for 30-kroner på en cornershop sier det seg selv at alkohol kan fås tak latterlig billig plenty steder.
Tobakk er bortimot like dyrt som her, tror også de skal gjennomføre å slutte med ti-pakninger der borte.
Legitimasjon kan de som sagt over være veldig streng på enkelte steder. Engelskmenn skjønner seg ikke helt på den norske metoden med å bruke bankkortet som legitimasjon og kan nekte å selge deg med mindre du har med deg passet ditt.