Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4731
Hei freaks!

Jeg skrev en kode for en arduino tilkoblet en GSM-modul for et par dager siden. Kort fortalt fungerer koden på den måten at den senser om det har blitt mottatt en sms, for så å sjekke hvilken sms i rekken det er. Videre bruker den det tallet for å sette sammen en AT kommando som så sendes til GSM-modulen. Hvor den returnerer diverse data om akkurat den meldingen som ble mottat. Det siste den gjør er å hente ut bare selve teksten i meldingen og sammenligne den med kommandoer hvor den skal gjøre noe, for eksempel skru på en led.

Fikk koden til å fungere helt fint, dog ikke helt optimalt. Mens etter noen endringer fungerer den ikke lenger, noen deler fungerer, men ikke andre. Lurer på om det kanskje er noen delays og avhengigheter som ikke er helt bra satt opp.

Det jeg lurer på er om det er noe spesielt man MÅ tenke på ved bruk av UART ved sending og mottak?
Er klar over at man må vente til modulen responderer på AT kommandoer før serialen leses, dette har jeg delvis løst i de ulike funksjonene, men.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har skrevet mye slik kode uten problemer. Du kan evt. sjekke om hardware flytkontroll er enablet (RTS/CTS). Du må gjerne sende meg koden for gjennomgang.
Takk for svar! Det har jeg ikke sjekket, vet ikke helt hvordan jeg gjør det heller (har ikke googlet noe om det enda). Har ikke gjort noe med koden siden innlegget, men kan godt sende koden/deler av koden, jeg må bare gjøre den litt mer lesevennlig først.