Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4602
Hei. Jeg og 2 andre kompiser hadde tenkt oss til Magaluf i midten av Juli engang.
Var i Ayia Napa i fjor og storkoste meg der. De som skal være med i år insisterte på å dra til Magaluf men jeg har lest ekstremt mye dritt om det i det siste.
Den største bekymringen min er vel britene og så vidt jeg har hørt så florerer de i Magaluf. De er ikke veldig hyggelige å møte på byen noe jeg oppdaget veldig fort i Ayia Napa der det ikke er så mange av dem. Er det enkelt å finne partysteder og ha det awesome uten å få en tann slått ut hver eneste kveld?
Hvilke skandinaviske partysteder anbefaler dere?

P.S: Hvis noen har noen erfaringer om hotellet Vista Sol hadde jeg vært evig takknemlig. Virker som et bra hotell der Skandene samles.
Sist endret av Fossa; 21. mai 2015 kl. 02:14.
Hei!

Jeg har vært i Magaluf 3 ganger, 2 ganger i høysesong og en gang i September.

Magaluf er FANTASTISK. Ja det er MYE briter, Det er britiske barer i hele barstreeten (barstreetene), MEN britene er ikke et problem så lenge man er hyggelige og ikke legger opp til bråk. Det er liksom ikke et sjakktriks å si f.eks "hey you pu**y " til en brite. Det er skjeldent du ser en slåsskamp i bargaten(E) da det er gigantiske dørvakter som passer på både klubbene og i gatene som når det skulle skje stopper dette fort. Og man vil heller ikke havne i trøbbel med guardia civil.

Det finnes nok av skandinaviske klubber og barer til at man Fort blir forelsket i Magaluf.

Norsk: Gjøkeredet, intimbar med fantastisk hyggelig og serviceinnstillte personale år etter år, ofte gjengangere. Er anbefales ølen, toasten !!!! Og strawberry Daiquirien !!

Blue moon, kjekt å ta et par pils, aldri danset der men tror det skal være full fest her utover natta.

Tre-o er svensk intimbar på lik måte som gjøkeredet.

E4:an svensk litt større bar med restaurant. Utrolige gode middager og lunch hver dag!
Alle disse barene ligger rett ved og vedsiden av hverandre

Den glade viking: ligger litt nedover i barstreeten, god festing medium str mini-nattklubb.

Beste skandinaviske er grabbarna grus beach club, Ligger 1-2 min fra glade viking nede ved/på stranda. Alltid fullt, Flotte damer. Kun skandinavere slipper inn.

Grabbarna grus original ligger 5-10 minutter bort fra hovedgata men her er det alltid fest, stemning og baluba med bartendere som shower! Forskjellige temaer osv.

Vista Sol er utrolig bra festhotell, man får lov å voche ganske høylytt med god volum på anlegget frem til kl 23:00 hver kveld, da slukked utelysene av og det blir pålagt ro slik at andre gjester får sove. Anbefaler og roe dere og følge advarslene hvis dere får noen! Vi fikk både telefoner fra resepsjonen og besøk av hotelleierene da vi ommøblerte et rom med fullt discolys og det hele. Heldigvis løste det seg og vi ble enige. Så de har stor toleranse men ikke spill på tålmodigheten demmes!


Det bor mye skandinavere på Vista og det drikkes rundt bassenget hver dag. Også litt briter her på det hotellet men de var hyggelige. Mest norske, svenske osv. Maten i baren er også god. Og billig alkohol i baren med bassenget.
Har selv vært i Magaluf 2 ganger. En gang da jeg var 18 og en gang i en alder av 24. Storkost meg hver gang! Finnes en meget bra Skandinavisk bargate nå, som du lett finner og det ikke er noe tull i. Aldri vært no fan av de britiske gatene selv, så har pleid å holde meg mer eller mindre borte fra dem.
Av skandinaviske barer finnes så mangt, men dem jeg som regel har vært mest på er:
Gjøkeredet : Intim bar med masse gode drinker, anbefaler en FROZEN MOJITO der, magisk! Værtfall dagen derpå
Den Glade Viking : Meget god stemmning hele tiden, intim pga mye folk, mye dansing!
Offpist : Min favoritt der nede, kanon kjekke bartendere , mulighet for spilling av Biljard og Beerpong osv! Kanon stemning!
Grabbarna Grus Orginal : Ligger litt lengre nedigata vekk fra den britiske gaten, koselig plass med mye godtfolk!
Grabbarna Grus Beach : Nede ved stranden, bare en liten tur lengre ned i forhold til Den Glade Viking. Topp stemning, med mye bra damer og som regel en plass de fleste ender opp på utover kvelden!

Misunner deg turen! Kos dere så masse!
Var i Magaluf i fjor sommer og det var en helt vanvittig opplevelse - du forstår ikke omfanget av det før du er der selv.
  • Vi hadde ingen problemer med verken briter eller andre. Så et par slåsskamper på de ti dagene vi var der. Generelt lite bråk, er mye vakter og politi.
  • Er du på utkikk etter grønt, så er det mange av de gateselgerne med solbriller, capser, klokker, mv. som selger dette.
  • Grabbarna Grus Beach anbefales. Sinnsyk steming. Bare skandinavere slipper inn - enkelt å snakke med alle. Gratis inngang før 00.00, så er du der 23.59 slipper du betale 20 euro inngang.
  • Mye digg mat. To hakk nedenfor Burger King i partygaten ligger det en fantastisk restaurant, spesielt pastaen og biffen er skambra. Se etter røde markiser på en forhøyet "terasse" rett ved fortauet.
  • Sjekk ut strippeklubbene, og ha for all del ikke med deg kortet inn, men en passende slump cash - da er det kort vei til å bruke (meget) for mye.

Gjengen på ti levde som konger og spiste alle måltid ute og drakk hensynsløst mye på utestedene. Var marginale vorspiel. Vi brukte mellom 700 og 1000,- kr hver dag. Vet ikke hvordan dette passer overens med valutakurs fra i fjor sommer versus dags dato - kan være relevant å sjekke ut.

Vil også anbefale dere å booke et skikkelig hotell. Vi var på et shabby hotell, hvor det ikke var fungerende aircondition og verken håndklær eller sengetøy ble byttet oftere enn hver tredje dag. Det var elendig. Legg ekstra midler i bedre hotell, så får du en mye bedre tur enn på det billigeste.

God tur!
Maga er en skikkelig stor gryte med mye briter men med 3ganger så mye skandinaver som det noen gang vill være briter. maga er fett, vær forsiktig på skum party, skumkanonen er helt brutal. Bodde på HM Royal Beach, hotel rett ved stranda og bargata. God standar
Sist endret av Drugsarebadmkey; 21. mai 2015 kl. 20:50.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Stemmer at det er mange briter i Magaluf. Det er også en av grunnene til at min kompisgjeng ikke har reist dit, da vi heller vil omgås skandinavere. Vi har reist til Rhodos 2 år på rad, og storkost oss like mye hver gang.

Veldig gjestfrie lokale, billig mat og drikke. Etter det jeg har fått med meg var de lokale i Magaluf lei alt bråket hvert år, og at politiet skal stramme inn i år for at de lokale skal føle seg tryggere.

Så - vil dere bo rundt briter, velg Magaluf. Vil dere bo rundt KUN (nesten) skandinavere, velg Rhodos.
Magaluf er absolutt et fint sted. Det er også offer for verdens mest harry søpleturisme. Hvis det er denne kulturen du er ute etter, så vil du ha det som plommen i egget der nede. Fulle briter må du dessverre regne med, da de representerer selve essensen av dette fenomenet. I Magaluf er det mange av dem, og de er høylytte og pågående. Det er også fullt av slitsomme selgere/svindlere der. Du kan omtrent ikke gå 10 meter uten å bli tilbudt en plastlenke under forutsetningen av at det skal være gull. Ellers er det masse spennende skandinaviske steder, hvor du kan late som om du er hjemme i Drammen, Skåne, eller hvor du måtte ønske. Her finner du også unge jenter som er så rusa at de ikke aner hvor de er, eller hvem de er der med. Bare å forsyne seg. Hasjen du får på gata har gjerne konsistensen til gammel bark, så den bør man se på to ganger før man betaler for. Ellers er det jo mye god mat der..
Som nevnt tidligere er det to bargater i Magaluf. Holder du deg i den skandinaviske slipper du i stor grad unna briter. Ser og hører ofte at folk går og vaser rundt i de britiske områdene, og klager over at det kun er briter der. Kanskje ikke så rart?
Hold deg til skandinaviske bargaten, og ta heller turen ned på Grabbarna Grus Beach Club når alkoholnivået blir skyhøyt. Man må gå gjennom den britiske gaten for å komme ned der, men de slipper ikke inn briter.

Det er stort sett like mye scum uansett hvor man reiser i syden. Selv synes jeg Magaluf er mye triveligere enn bl.a Ayia Napa, Kos, Gran Canaria, etc. Har vært de fleste plasser, men ender opp meg Magaluf år etter år.

Ellers kan jeg anbefale resturanten La Bodega som ligger i skandinaviske gaten. Seriøs, svensk resturant som serverer kjempemat. Ulik det meste annet av søppel man finner.

Kan også anbefale en tur ut til Port Adriano (kort taxitur unna) for en bedre middag på kveldstid. Kjekt å sitte kikke på superyachter i rolige omgivelser. Yachtene til bl.a Roman Abramovich og Steven Spielberg pleier å ligge der. Ta på litt penere klær. Forvent gjerne noen kjendiser, Ferrarier og Bentleyer.
Sist endret av TopGun; 22. mai 2015 kl. 00:42.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
. Etter det jeg har fått med meg var de lokale i Magaluf lei alt bråket hvert år, og at politiet skal stramme inn i år for at de lokale skal føle seg tryggere.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å merke store forskjellen og kommer garantert ikke til å ødelegge noenting som helst på turen for skandinavere, det som er at de 3-4 siste årene har vært de galneste og villeste årene i Magalufs gater noen gang med tanke på støy, fulle mennesker, "opptøyer, yaya toure kolo allsang med briter, se youtube)

Det som er endret er:

Etter kl 23:00 er det ikke lov å drikke offentlig på gata/ i barstreeten, det var før lovlig og drikke offentlig så lenge du hadde plastikk kopp eller flaske, hadde du glass kunne du få 600-1000 euro i bot. Dette er nok et lite tiltak for at folk drikker litt mindre mens de går til og fra klubber, til byen fra voch osv, du forstår nok.

Det har vært veldig populært for britene med pubcrawling, store rekker med mennesker som går fra bar til bar, drikkeleker, drikker seg møkings osv, så det blir puljer som går gjennom gatene osv osv, tror jeg leste at her skulle de kutte ned veldig mye så bare 2 puljer fikk gå i timen eller hver kveld eller noe sånt, det var iallefall en stor begrensing her og dette er bare positivt i mine øyne.


Uten om dette er det ikke store forandringer, kanskje litt mer synlig guardia civil i gatene, politi og ambulanse har en base hver kveld og natt på et lite torg rett med stranda der som grabbarna grus beach club ligger, her kan man få hjelp hvis man har trøbbel


Jeg har STORKOST meg de 2 siste årene jeg har vært der nede og anbefaler alle og dra dit. God mat finnes på Godfathers: http://godfathersrestaurant.com/ Svenske servitører og fantastisk kjøtt osv.

-A
jeg har vært på 3 partyplasser med venner. Magaluf, Aya Napa og Ios.

Ios var uten tvil det beste stedet. Masse hyggelige australienere som liker å dra hit for å feste. Fantastiske utesteder, god mat og party hele dagen. Fine strender også Magaluf er verst av de tre stedene for min del...men det er vel fordi jeg ikke er så keen på 18 årige briter som skal tyte eller sloss.