Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1932
Det er ganske ofte jeg får tilbud om gratisbilletter/veldig billige billetter av danskebåten (Color Line), men med disse billettene går ofte returbåten rett etter man har ankommet Danmark (typisk 1-2 timer i land). Nå har det seg slik at jeg har to slike gratisbilletter tilgjengelig, så en tanke slo meg:

Er det mulig å bruke billett #1 fra Norge til Danmark, for så å droppe returbåten som går like etter ankomst. Deretter overnatte noen netter, og så bruke billett #2 som returbillett tilbake til Norge?

Jeg skjønner jo at å komme seg fra Norge til Danmark med billett #1 bør gå greit, og så er det jo bare å ikke møte opp til returen (ikke sant?). Det jeg derimot er litt mer usikker på er billett #2; denne billetten går jo også fra Norge til Danmark, og så i retur. Jeg tenker jo å kun benytte meg av tilbaketuren - er det noen som vet om det kan oppstå problemer med dette? For eksempel at det er et system som sjekker om en person reiser Nor-Dan, og hvis denne personen ikke gjør det, så sletter den returbilletten fra Dan-Nor?

Tenker nok å kontakte Color Line i morgen om jeg ikke får noen klare svar her. Eventuelt så prøver jeg bare, og ser hva som skjer (gir i så fall beskjed om åssen det gikk! )
Det kan du bare glemme :P Du er registrert som reisende på den aktuelle båten.
Det er vel ofte ikke gratisbilletter man får, men en verdi-/rabattkupong som gir deg en gratis billett.
Den verdikupongen må du løse inn før båten reiser fra Norge og da får du en tur/retur-billett med datoer og klokkeslett.
Dvs. at du ikke kan spare den ene verdikupongen til hjemreisen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Typisk vert retur kanselert om du ikkje møter opp til tur, så planen ryker på det punktet.

Poenget med gratisbillettane er stortsett å få deg til å nytte pengar ombord, ettersom marginalkostnad ved ein ekstra lugar er liten.