Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1367
Ønsker bare å lage en tråd for å dele nostalgiske spillminner!

Ahh, det gylne 90-tallet! ^_^ utallig mange bra titler fra den tida!

Andre enn meg som håper på remake av Little Big Adventure, Hocus Pocus, Screamer, Whiplash, Crusader: No Remorse / No Regret, Chrono Trigger, Wacky Wheels, Stunts / 4D Drive, for å nevne noen...?

Har nettopp lagt inn ScummVM for tusende gang og dratt frem gamle klassikere som ikke rekker å tiltrekke støv igjen før jeg finner dem fram igjen, lol; The Day of the Tentacle, Full Throttle, Sam & Max, Monkey Island 1, 2 & 3, Discworld 1 & 2... <3 maaaaange gode minner fra timene som fløy på kveldstid...

Dessuten husker jeg et spill jeg aldri kom igjennom, men husker det var dritkult! :/ synd jeg ikke kommer på tittelen...

Handler om en gammel kar med stokk som går fra rom til rom i et høyt slotts-tårn eller noe, og hvert rom har en utfordring. Man hadde et oversiktsblikk på lik måte som LBA og Crusader; sånn isometrisk 3D lignende, men til forskjell beveget man seg veldig "firkantet", som om rommet kanskje var delt opp i muligens maks 8 x 8 firkanter eller noe... Innbiller meg det het noe i retning av Magic Tower...

Håper folk vil dele minner!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Fatter ikke at de ikke har laget nyversjon av Day Of The Tentacle ennå. Hadde solgt som hakka møkk! Spillte det spillet lenge før jeg forsto engelsk og det er utrolig at jeg fikk til noe i det hele tatt. Mye flying frem og tilbake for å prøve å kombinere alle items med alt som kunne klikkes på.
Sist endret av Bothrops; 26. august 2013 kl. 11:34.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Hahah ikke før sagt det så fant jeg ut hva det het! Mystic Towers!! http://www.youtube.com/watch?v=QYQhQRPLFmA

Fyttigrisen det skal jeg teste med DosBox! ^_^

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Fatter ikke at de ikke har laget nyversjon av Day Of The Tentacle ennå. Hadde solgt som hakka møkk!
Vis hele sitatet...
Min kjære venn Bothrops, fortvil ej!

En gruppe tyskere (ja, jeg vet det høres skeptisk ut, men jeg holder håpet oppe og håper på et bra resultat) har skaffet seg rettighetene til å fortsette der svikerne Lucas Arts Software slapp; "The Return of The Tentacle" SKAL bli virkelighet, og det har jeg NETTOPP fått bekreftet på mail!

Jeg har følgt gruppen, som kaller seg TRAM (The Retro Adventure Makers) siden de satte igang prosjektet i 2003, og etter å ha vært tålmodig i 10 år sendte jeg sist uke en mail til dem faktisk, hvor jeg spør om prosjektet er i beste velgående eller om det er nedlagt, og jeg fikk følgende svar:

Hi and thank you for your message :-)

At first I have to say: the project is still alive!
But we are a new team. Back in 2011 we took "Return of the Tentacle" over and made a full restart. We have a better story, awesome graphics and a powerful team now. But we all are working in our spare time on this project. So it will take some time.

We have a blog and a facebook page. Whenever there's any news, you can read it here:

http://returnofthetentacle.blogspot.de/
https://www.facebook.com/pages/Retur...86896937994562

Thank you very much for your support! We are very happy to hear, that people are watching our project :-D
Have a nice day!

Regards, Tiffy
Vis hele sitatet...
Såh... Jeg krysser fingrene, og står klar til å donere om det trenges...
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Fatter ikke at de ikke har laget nyversjon av Day Of The Tentacle ennå. Hadde solgt som hakka møkk!
Vis hele sitatet...
Mhm, nisjespill i en utdødd sjanger selger nok utrulig bra.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Mhm, nisjespill i en utdødd sjanger selger nok utrulig bra.
Vis hele sitatet...
Ikke vær så sikker på det du! Slik som med klesmote gjør også gamle spill comeback og kommer tilbake bigger and better!

Point 'n' Click spill ramler for tiden inn på tablets og mobiltelefoner. Som skapt for touch! Mener jeg leste en artikkel om en som spår at vi vil se mer og mer slike spill med tiden, og det gleder meg!
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Ikke vær så sikker på det du!
Vis hele sitatet...
Jo, det er jo bare å se på salgstallene til Monkey Island remakene som kom for noen år siden. Det vil jeg ikke kalle å selge som hakka møkk og da snakker vi om to av de mest kjente og største point&click-spillene gjennom tidene, med unntak av Myst.
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Slik som med klesmote gjør også gamle spill comeback og kommer tilbake bigger and better!

Point 'n' Click spill ramler for tiden inn på tablets og mobiltelefoner. Som skapt for touch! Mener jeg leste en artikkel om en som spår at vi vil se mer og mer slike spill med tiden, og det gleder meg!
Vis hele sitatet...
At en sjanger er skapt for touch hjelper lite når når sjangeren er død og begravet fordi den ikke solgte godt nok. Det er heller ingen "casual" sjanger som man kan ta opp i 5minutter å få noe gjort, siden det tradisjonelt sett har vært rimelig sære løsninger på mange av problemene, noe som krever at man investere tid i universet i form av å snakke med folk, besøke plasser å huske hvor og hva man har gjort, samtidig som det er en del prøving og feiling.
Det kommer alltids en og annen godbit i sjangeren, men at det skulle bli noe stort marked igjen har jeg nada tru på.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Jo, det er jo bare å se på salgstallene til Monkey Island remakene som kom for noen år siden. Det vil jeg ikke kalle å selge som hakka møkk og da snakker vi om to av de mest kjente og største point&click-spillene gjennom tidene, med unntak av Myst.
At en sjanger er skapt for touch hjelper lite når når sjangeren er død og begravet fordi den ikke solgte godt nok. Det er heller ingen "casual" sjanger som man kan ta opp i 5minutter å få noe gjort, siden det tradisjonelt sett har vært rimelig sære løsninger på mange av problemene, noe som krever at man investere tid i universet i form av å snakke med folk, besøke plasser å huske hvor og hva man har gjort, samtidig som det er en del prøving og feiling.
Det kommer alltids en og annen godbit i sjangeren, men at det skulle bli noe stort marked igjen har jeg nada tru på.
Vis hele sitatet...
At det blir en sjanger som kommer til å selge forbi alle andre sjangere: Nei, det tror ikke jeg heller. Men at det blir en returnerende sjanger for spillere som ønsker noe annet enn casual gaming på touchscreen-enheter: Det tviler jeg ikke et sekund på. Det vil nok neppe selge like godt som i gamle dager, men bare det at vi kommer til å se et gjensyn med gammel trend fremfor alle de hjernedøde FPS-spillene som blir spydd ut i bøttevis, blir et friskt pust i et ellers veldig kommerst og pengestyrt spillmarked. Jeg velger kvalitetsspill fremfor kvantitetsspill aka. "melkeku"-spill any day...
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
At det blir en sjanger som kommer til å selge forbi alle andre sjangere: Nei, det tror ikke jeg heller. Men at det blir en returnerende sjanger for spillere som ønsker noe annet enn casual gaming på touchscreen-enheter: Det tviler jeg ikke et sekund på.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor har ikke det skjedd? Hva er grunnen til at det skal ta av nå? Tablets har vært allemannseie lenge og utviklere har hatt god tid på seg til å lage spill.
De point&click spillene som kommer, kommer stort sett på pc, mens på mobile platformer er det spill som 100 floors og rene "finn fem feil" type spill som er trenden.
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Det vil nok neppe selge like godt som i gamle dager, men bare det at vi kommer til å se et gjensyn med gammel trend fremfor alle de hjernedøde FPS-spillene som blir spydd ut i bøttevis, blir et friskt pust i et ellers veldig kommerst og pengestyrt spillmarked. Jeg velger kvalitetsspill fremfor kvantitetsspill aka. "melkeku"-spill any day...
Vis hele sitatet...
Vel, uheldigvis for deg så opererer point&click spill i det nøyaktige samme markedet og hvis et spill koster mer å lage enn det antageligvis kommer til å selge så blir det ikke laget. Det gjensynet du håper på eksisterer alt, i form av 100 doors og nye IPs først og fremst på pc og spill som feks. The Walking Dead og The Cave. Problemet med å ønske seg remakes av gamle Lucasarts spill er at det 99% sikkert ikke kommer til å skje, både fordi rettighetene eies av Disney og fordi Ron Gilbert og Tim Schafer er relativt spesielle typer.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 12:43.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Så hvorfor har ikke det skjedd? Hva er grunnen til at det skal ta av nå? Tablets har vært allemannseie lenge og utviklere har hatt god tid på seg til å lage spill.
De point&click spillene som kommer, kommer stort sett på pc, mens på mobile platformer er det spill som 100 floors og rene "finn fem feil" type spill som er trenden.

Vel, uheldigvis for deg så opererer point&click spill i det nøyaktige samme markedet og hvis et spill koster mer å lage enn det antageligvis kommer til å selge så blir det ikke laget. Det gjensynet du håper på eksisterer alt, i form av 100 doors og nye IPs først og fremst på pc og spill som feks. The Walking Dead og The Cave. Problemet med å ønske seg remakes av gamle Lucasarts spill er at det 99% sikkert ikke kommer til å skje, både fordi rettighetene eies av Disney og fordi Ron Gilbert og Tim Schafer er relativt spesielle typer.
Vis hele sitatet...
Let's agree to disagree. :P som det ble sagt i Flåklypa Grandprix:
"Time... Vill... Showw'e"
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Let's agree to disagree. :P som det ble sagt i Flåklypa Grandprix:
"Time... Vill... Showw'e"
Vis hele sitatet...
Man kan aldri være helt sikker, men siden håpet dine baserer seg på en artikkel du tror du har lest så hadde jeg ikke holdt pusten om jeg var deg.
Tanken er forsåvidt ikke helt bak mål, siden det som funker klart best på touchskjermer er spill som enten er turbasert eller som ikke er avhengig av å ta raske og presise avgjørelser og/eller rask grafikk, så der er jo tradisjonelle point&cliks midt i smørøyet sammen med en del andre, levende sjangere.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 13:03.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Har noen fått prøvd "Rise of the Triad" remake'en?