Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1735
Hei! Jeg vet at det i utgangspunktet ikke er mulig, men er det noen som har gjort dette? Hvor går man for å få utstedt nødpass i Danmark, og kan man på noen som helst måte komme seg videre fra Danmark til Italia uten nødpass men med førerkort og annen "ugyldig" identifikasjon?

Jeg har googlet div. nødpass o.l. det ser dårlig ut, men jeg satser på noe førstehåndserfaring eller kvalifisert synsing!

På forhånd takk.



Edit: Manglende spm. tegn.
Sist endret av Katt; 15. august 2011 kl. 16:19.
Den norske ambassaden i Danmark kan nok hjelpe deg med nødpass.

edit: http://www.norsk.dk/Embassy/Om-ambassaden1/
Sist endret av Mangooz; 15. august 2011 kl. 16:20.
Mener på at det skal gå greit, på grunn av Schengen.
Men husk at pass er eneste godkjente norske legitimasjon i mange land.
Katt's Avatar
Trådstarter Donor
Ettersom jeg forstår det så skal man teknisk sett kunne komme seg til Italia uten pass ettersom vi er med i Schengen, men jeg er litt skeptisk til det ettersom man gjerne blir bedt om å legitimere seg på en eller annen måte- og da er man tilbake på dette med passet, om enn ikke for passets skyld, så for legitimasjonens.
Kan evt. ta seg til Køben for å få tak i et nødpass. Det er jo litt tiltak, men en elefantøl i tivoli er jo aldri feil..
Om du er i tivoliet så anbefaler jeg deg å spise i restauranten som heter Grøften der inne. Jævlig god mat og bra øl der
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg har reist til og fra Italia mange ganger uten pass, men med bankkort som gyldig legetimasjon. De vil stusse på det i Italia, men etter å ha snakket med en overornet så fiksa det seg. Verstefall, har du noen ekstra dager i Italia mens du fikser nødpass hos ambassaden.
Hvis du allerede befinner deg i Danmark, så kan du vel reise fritt innen EU?