Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3505
Kan jeg dra til USA med privat båt? Med helt vanlig pass? Det er jo ikke akkurat et problem å kjøre med båt over atlanteren, men det er jeg tenker på er f.eks visum og tillatelse... Noen som har noe svar på det? Dette er bare teoretisk.. Har ikke tenkt siden jeg ikke har skikkelig båt...
tror millitæret og politiet hadde kommet å greier
Vis hele sitatet...
Tviler på at politiet er noe problem så lenge du har visumet i orden.
ja det funker men det beste er vel og kjøpe seg en seilebåt, krysse atlantern med bare motor blir vanskelig med tanke på pris og oppbevaring av drivstoff.
Sist endret av iwannarock; 13. november 2008 kl. 23:15.
Nå vet jeg ikke noe om hvor ivrig kystvakta i statene er ovenfor lystbåter, men jeg tror du vil ha relativt gode sjangser til å komme deg i land uten å måtte vise hverken pass eller visum. Hvis greia er at du vil inn i USA uten visum, vil jeg nok tro at seilbåt over atlanteren er den beste måten å gjøre dette på.

Om du derimot bare har lyst til å krysse atlanteren istedenfor å fly, og ikke har noen grunn til å ikke ha visum, så bør du ha visum. Selv om du ikke ankommer USA med fly betyr ikke det at du som turist ikke trenger visum. Eventuelt går det vel med et maskinlesbart pass, husker ikke helt de reglene der.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av iwannarock Vis innlegg
Tviler på at politiet er noe problem så lenge du har visumet i orden.
ja det funker men det beste er vel og kjøpe seg en seilebåt, krysse atlantern med bare motor blir vanskelig med tanke på pris og oppbevaring av drivstoff.
Vis hele sitatet...
Tar ikke det veldig lang tid? Og hva om vinden ikke er riktig?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tar ikke det veldig lang tid? Og hva om vinden ikke er riktig?
Vis hele sitatet...
I linken som iwannarock postet i sitt forrige innlegg kan du lese om noen som faktisk gjorde dette her. De seilte fra Gran Kanaria og til Barbados, som er et mye kortere strekke enn om du har tenkt å krysse atlanteren fra nord-europa til nord-amerika.
Tar ikke det veldig lang tid? Og hva om vinden ikke er riktig?
Vis hele sitatet...
Vis det er lite vind kjører man på motor til man kan begynne og seile igjen, det tar rundt 3 uker du kan lese det som står i linken jeg ga deg lenger oppe.

Som jeg sa tidligere blir det veldig dyrt og krysse atlantern med kun motor, pluss at du må ta med deg store mengder drivstoff.
Og det er forresten ingenting som heter at vinden "ikke er riktig" i seiling. I motvind krysser man, sidevind slører man, og vind bakfra så lenser man. Du kommer deg fram uansett, selv om det tar noe lengre tid i motvind.