Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2002
syns jeg så noe om det før her en gang men finner det ikke igjen,men uansett så skjønte jeg ikke så mye av det husker jeg..
kunne noen forklart slik at en som ikke er helt data frelst kan forstå noe?!
lysten på litt smuglesing nå
Det gode gamle trikset var og lage en internet side der du skrev at folk skulle sende en mail for og få en tilbake i postkassa..

feks:

send mail til med den email adressen du skal cracke..

I sbject skriver du <ditt passord>:<email konto som skal crackes>
Det eneste som nytter er å lure folk. Ellers kan du nok bare gi opp.
Tastaturet mitt er amerikans... Bare og unnsklde...

Men saken er at, jeg har faktisk testa dette der en gang for jeg ogsaa, men det er en stund siden da...
Da hadde jeg en bot som jeg skulle sende til...
Provde alle mulige adresser jeg fant, men jeg fikk jo ikke svar fra denne maskina da...
Saa det var litt kjipern, men jeg tror faktisk ikke at det skal gaa,,, tror det er vanskeligere enn det folk skal ha det til og h'res ut,, tenker ikke paa folk her inne... Men ellers liksom.
Teorien er riktig,,,, men i praksis saa funker ikke dette,,, tror JEG.
du kan prøve og henta ned msn crack. Det funker som regel bra og der får du passordet til hotmailen. Blir vel det samme det
eller om du kjenner personen, kan du gå innpå lost passwords eller noe å svare på "the secret question"
Et alternativ er å bruke keylogger, som du kan laste ned på www.kmint21.com/keylogger/keylogger.zip
Keylogger er et program som lagrer det man skriver på maskinen i en txt-fil.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Du kan jo bruteforce hotmail da.. Har gjort det jeg... (med min egen konto riktignok), funker fett. Litt vanskelig og tar tid, iom at det går på ordlister osv, men det er bevist at det virker.
Det skal godt gjøres å bruteforce hotmail nå. Etter et visst antall forsøk blir nemlig kontoen sperret i noen minutter. Hvis det bare er IP'en som blir sperret, så kan du jo lage et prog som skifter proxy mellom hvert forsøk. Hvis det ikke er IP'en, kan du jo få programmet til å ta pauser på noen minutter mellom så og så mange forsøk. Tviler på at det vil funke.
Et annet problem med bruteforce er at ikke alle bruker passord som du finner i ordlisten. Mange bruker nok ord som "badeball" eller "brystvorte", men ikke alle. Viss personen du vil hacke bruker noe som ikke er ett ord (fex "tra4t87") finner du ingenting.
Her kommer språk også inn: Viss han har ett ord e.l., ruker han norsk eller engelsk ord? Tror det kan bli vanskelig å finne en ordliste som dekker dette godt nok.
Når du bruker bruteforce, så går den systematisk igjennom alle mulig kombinasjoner, og ordliste er da et supplement den bruker først. Finner den ikke passordet i ordlista, så bruteforcer den.
Hvis et passord f.eks er: !/&("&/(2789731()=ASsjd"§!, så vil det ta jævlig lang tid å bruteforce. Men "heldigvis" er det jo mange som kun har et ord bestående av bare små bokstaver, og da kan det gå ganske fort å bruteforce.
http://www.antionline.com/showthread...hreadid=236181

Her er en liten guide om cracking av hotmail kontoer.
Hmm... "Jævlig lang tid"? "ganske fort?" Hvor fort vil dette si? Kanskje jeg tar feil, men jeg har fått høre (lest?) at dette ofte kan ta så lang tid at det i praksis ikke er noen vits å forsøke en gang. minutter? Timer? Dager?

Litt regning for morro skyld:
la oss si det er 38 mulige tegn (26bokstaver, 10 tall, '.' og '_').
Ett passord på 6 tegn kan da, om jeg ikke tenker feil, ha
38^6 = 3'010'936'384 kombinasjoner. Ett med 8 tegn kan ha 4'347'792'138'496.
Tenk deg nå at du skal finne ett pass med 8 tegn: Hvordan vet du at det ER 8 tegn? Da må du først gå gjennom alle muligheter for alle passord som har ferre enn 8 tegn først; altså er antallet kombinasjoner:

38^1+38^2+(...)+38^7+38^8

Viss jeg har regnet riktig her skal svaret være 4'465'300'034'000. Så mange kombinasjoner kan progget altså komme til å teste.
Sist endret av Psy_Illusion; 24. oktober 2002 kl. 18:13.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Og siden hotmail-passord kan ha så mange tegn man vil (står hvertfall ikke noen begrensninger på Sign up-sida), så kan det med andre ord ta "jævlig lang tid".
Som den skapnerden jeg er lurte jeg litt på hvor lang tid dette egentlig vil kunne ta, så jeg satt meg til å regne litt til!

Vi hadde 4'465'300'034'000 muligheter. La oss si datamaskina og webtilkoplingen er sinnsykt rask og stabil, og kan gjøre 100 forsøk i sekundet. Dette er seff helt urealistisk (Kunne kanskje gå lokalt på en rask maskin, men neppe over nettet mot Hotmail).

Da vil dette ta:

4'465'300'034'000 /100 (pr. sek.)/ 60 (til min) / 60 (timer) / 24 (dager) / 365 (år) = 1415,93.

Med andre ord, viss du startet dette det året den spanske kongen Leovigild døde (AD 586) kunne du vært ferdig omtrendt nå.
Regn på nytt, du glemte at hotmail er case sensitive.
Jeg har prøvd å hacke 50 adresser men det virker ikke.

Hotmail er jo verdens største E-Mail acconut. Det skall jo noe til å kunne hacke den da. Det er jo logisk
Det det er snakk om her er ikke hacking, men bruteforcing. At man sjekker alle mulige passord for å finne ut hva som er passordet til diverse kontoer.

Disse 50 adressene du har forsøkt, er dette folk du kjenner godt? Isåfall er det jo bare å si at du har glemt pw og skrive svaret på det "personlige" svaret som du sikkert vet hva er.
Opprinnelig postet av Xector
Regn på nytt, du glemte at hotmail er case sensitive.
Vis hele sitatet...
Ups! Tror ikke jeg gidder å begynne å regne ut tiden på dette nei, hehe...
nokk er nokk