Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2971
Hei.

Vet jo at det finnes noen tråder om denne simulatoren, men det kommer stadig noe nytt. - Så det hadde vært artig å diskutere litt med likesinnede.

Er det noen flere her som liker å sysle med dette? Hva har du lagt inn av tweaks og pakker? Og er det noe man bare ikke kan klare seg uten?

Mine pakker:

Ultimate terrain X Europe
Flight environment X
FTX Orbx global
Airports of Norway
Norske bruer
Norway mesh
Danske og Svenske flyplasser, samt en Heatrow-pakke.
FScrew
FSpassengers

Litt forskjellige fly har også blitt lagt til.

-Fortell i tillegg gjerne hvilken ruter du liker å ta, og om det er noen du anbefaler ekstra varmt å teste ut.
Fulgte serien fra 5.0 til x, men begynner å bli noen år siden sist nå. Jeg pleide å laste ned flygende hangarskip, og var ellers veldig glad i å fly i Karibien. Broderen har en maskin dedikert til flightsim, innbiller meg at jeg kjenner igjen de tre øverste pakkene du nevner derfra.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Fulgte serien fra 5.0 til x, men begynner å bli noen år siden sist nå. Jeg pleide å laste ned flygende hangarskip, og var ellers veldig glad i å fly i Karibien. Broderen har en maskin dedikert til flightsim, innbiller meg at jeg kjenner igjen de tre øverste pakkene du nevner derfra.
Vis hele sitatet...
Det er noen år siden jeg og hold på for alvor, men dro det frem igjen for noen uker siden. - Har jo merkbart bedre maskin nå, så det ble automatisk artigere av den grunn.

Hvis det er noen år siden du holdt på, så vil det nok være en del oppdateringer på disse pakkene. Tror den tredje pakken "FTX Orbx global" er helt ny i fra i vår om jeg ikke tar helt feil. Denne forbereder grafikken vesentlig uten at den bruker nevneverdig mer av maskinkraften. Værpakker er det og noen nye av, og jeg bruker nok en litt for gammel versjon der.

Jeg er ikke så voldsomt opphengt i pakkene man får til simulatoren, men jo bedre bakke og værgrafikk, jo morsommere/koseligere blir det å ta seg en flytur.

Noen som flyr online her? Har ikke tatt sjansen siden jeg er nervøs for å ødelegge for andre.

Edit: Flygende hangarskip??
Sist endret av Fuzzybossen; 28. august 2013 kl. 23:58.
Gleder meg så fælt til ORBX slipper ORBX Norway!! Blir så bra det!

Men ja. Jeg pleier å fly en del, også online. Men nå som jeg har så mange eksamner blir det dårlig med simulator trening Men det er morsomt å se at det snakkes om FSX her må jeg si
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sliter så sinnsykt med FPS. Er det noen som har erfaring med dette? Har 8 kjerner og AMD 7950. Har googlet å prøvd en del, men ingenting ser ut til å virke.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Sliter så sinnsykt med FPS. Er det noen som har erfaring med dette? Har 8 kjerner og AMD 7950. Har googlet å prøvd en del, men ingenting ser ut til å virke.
Vis hele sitatet...
Problemet med FSX er at det begynner å dra på åra og bruker gammel teknologi. Det kjører jo ikke heller på all juicen du har i pcen din! Men det kan være lurt å lese litt om dette:http://www.tomshardware.co.uk/forum/...multithreading

Du kan også laste ned programvare som hjelper deg til å tweeke programvaren for optimalisert fps blant annet
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Takk for svar. Jeg har blant annet prøvd denne uten hell. Har skjønt at det er dårlig optimalisert!
Stjeler tråden litt, sorry kompis! Spiller dere med kontroll eller keyboard? Jeg spilte før med kontroll, men har kun keyboard akkurat nå å tenkte jeg skulle prøve en flytur igjenn (føles litt hjelpesløs med keyboard, haha) takker for svar og skål! Happy flight.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hutch Vis innlegg
Stjeler tråden litt, sorry kompis! Spiller dere med kontroll eller keyboard? Jeg spilte før med kontroll, men har kun keyboard akkurat nå å tenkte jeg skulle prøve en flytur igjenn (føles litt hjelpesløs med keyboard, haha) takker for svar og skål! Happy flight.
Vis hele sitatet...
Denne tråden tenkte jeg var grei for alt som har med FSX å gjøre, så bare spør.

Keyboard synes jeg er helt håpløst å bruke til dette. Så skal du holde på litt med det, så bør du skaffe joystick. Gamepad fungerer også greit.

Sitat av daimeno Vis innlegg
Takk for svar. Jeg har blant annet prøvd denne uten hell. Har skjønt at det er dårlig optimalisert!
Vis hele sitatet...
Hører stadig at folk med gode maskiner ikke får så bra FPS, mens dårligere maskiner klarer det bedre. Så er enig i at FSX er dårlig på dette punktet.

Du må nesten bare justere i innstillingene frem til du kommer frem til et resultat du kan leve med. Noen tilleggspakker drar også en del av maskinkraften om du har det.
Er det noen her som bygger fullsize hjemme cockpit?
Ah. Har vært skikkelig hardbarka fs pilot.

Vil komme med anbefaling av pakkene fra PMDG. Er de beste pakkene keg har brukt penger på.

Det finnes også forum for fs interresserte. Wwwflightsim.no
De har både netthandel, tester og forum. Her kan dere spørre om alt fra tweak til fly.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er noen år siden jeg og hold på for alvor, men dro det frem igjen for noen uker siden. - Har jo merkbart bedre maskin nå, så det ble automatisk artigere av den grunn.

Hvis det er noen år siden du holdt på, så vil det nok være en del oppdateringer på disse pakkene. Tror den tredje pakken "FTX Orbx global" er helt ny i fra i vår om jeg ikke tar helt feil. Denne forbereder grafikken vesentlig uten at den bruker nevneverdig mer av maskinkraften. Værpakker er det og noen nye av, og jeg bruker nok en litt for gammel versjon der.

Jeg er ikke så voldsomt opphengt i pakkene man får til simulatoren, men jo bedre bakke og værgrafikk, jo morsommere/koseligere blir det å ta seg en flytur.

Noen som flyr online her? Har ikke tatt sjansen siden jeg er nervøs for å ødelegge for andre.

Edit: Flygende hangarskip??
Vis hele sitatet...
Om den er fra i år har jeg nok blingset helt. Merker jeg har lyst til å finne frem igjen spillet nå.

Det dukket opp en del flygende hangarskip samtidig som combat flight simulator 2 ble sluppet. Det har vært en viktig del av min flightsimopplevelse siden.

Sitat av Hutch Vis innlegg
Stjeler tråden litt, sorry kompis! Spiller dere med kontroll eller keyboard? Jeg spilte før med kontroll, men har kun keyboard akkurat nå å tenkte jeg skulle prøve en flytur igjenn (føles litt hjelpesløs med keyboard, haha) takker for svar og skål! Happy flight.
Vis hele sitatet...
Joystick er det eneste av verdi. Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 var så deilig at jeg får tårer i øynene og vondt i bihulene.
Sist endret av Blåskimmelost; 29. august 2013 kl. 19:03.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Er det noen her som bygger fullsize hjemme cockpit?
Vis hele sitatet...
Ja, du gjør:http://freak.no/forum/showthread.php...ht=homecockpit
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Om den er fra i år har jeg nok blingset helt. Merker jeg har lyst til å finne frem igjen spillet nå.

Det dukket opp en del flygende hangarskip samtidig som combat flight simulator 2 ble sluppet. Det har vært en viktig del av min flightsimopplevelse siden.



Joystick er det eneste av verdi. Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 var så deilig at jeg får tårer i øynene og vondt i bihulene.
Vis hele sitatet...
Ja, du får finne det frem igjen hehe. Som sagt så er det jo mye nytt ettersom årene har gått, så det er vanskelig å ikke bli hekta om man liker denne typen "spill"

Måtte google flygende hangarskip, så nå har jeg lært noe nytt der jammen. Trodde først at du ordla deg litt feil.

--

Noen som vet hvordan jeg kan registere meg på flightsim.no? Jeg har ikke egen jobbmail lengre, og de godtar verken gmail, eller outlook.com - Jeg kan lage meg en bare så jeg får registrert meg, men da må det være en gratis tjeneste. - Har sendt mail til admins der, men får ikke noe svar.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. august 2013 kl. 19:50.
Merkelig at ingen har nevnt Real Enviornement Extreme enda. Sansyneligvis en av de beste pakkene man kan få til FSX. Gjør om skyer, vann, textures og mye annet. Har det med FTX England og det fungerer fint. Er en propellarhead når det kommer til fly simulatorer, startet med det når jeg var rundt 8 år kanskje, og var det første jeg begynte og spille, siden det har det vært av og på og nå har jeg startet igjen.

Har også vært litt borti X-Plane 10, mye bedre grafikk og dynamikk men jeg syns det mangler noe, som fly og brukervenlighet. Føler meg bare mer hjemme i FSX. Skulle nå ønske FRYKTELIG at det kommer et nytt FS spill, men ser ikke sånn ut enda.
Har flydd siden '98, dog med en del av og på perioder. Skal snart sette i gang med PPL-A, og har fått mye ut av å fly simulatoren. Jeg har lest en del teori og prøvd det ut i simulatoren, og selv om det ikke er en fullgod flyopplevelse, gir den deg et godt grunnlag for 'the real thing'.

Har forøvrig flydd mye helikopter i simulatoren, og jeg har hatt et par prøvetimer på et R22. Der merket jeg hvor mye jeg faktisk hadde fått ut av FSX. Helikopteret oppførte seg helt som jeg hadde forventet og jeg klarte opp- og nedstigning, sving med jevn fart og høyde, hover (med litt hjelp, R22 er lett og dermed meget følsomt på input), osv. Jeg anbefaler alle med flyinteresse å prøve det ut. Det koster lite i forhold til opplevelsen.