Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3577
Heisann,

Har blitt dårlig med ferie på meg i sommer og tenkte derfor å ta meg noen uker i varmen i vinter. Har ingen anelse om hvor jeg vil dra, eller hvor det lønner seg å dra på vinteren.

Så det jeg da lurer på er om det er noen som har noen gode anbefalinger på hvor jeg kan dra?
Vil helst dra til et sted hvor det er varmt, og greit med uteliv om kveldene.

Alle forslag og erfaringer mottas med stor takk
thailand kan anbefalles på vintertid!
Skal du ha varme når det er vinter på den nordlige halvkule bør du dra sør for ekvator eller nær ekvator. Sør-amerika, sør-asia, australia/oceania. Afrika.
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Sitat av susiserken Vis innlegg
thailand kan anbefalles på vintertid!
Vis hele sitatet...
Flere som har nevnt Thailand ja. Vet du om noen ålreite steder?
Kan du si litt mer om hva du er ute etter? Fyll og rølp? Dop? Kultur? Lokalbefolkning? Kåte turister?
Sitat av Diox Vis innlegg
Flere som har nevnt Thailand ja. Vet du om noen ålreite steder?
Vis hele sitatet...
Hua Hin
Jeg store koste meg i Karpathos hvertfall!
Reiser selv til Thailand snart, luksushotell på Koh Lanta. Dette er dog for å slappe av, og øyen er ekstremt rolig, ikke noe partysted mao.
Sitat av Diox Vis innlegg
Flere som har nevnt Thailand ja. Vet du om noen ålreite steder?
Vis hele sitatet...
Stort sett hele landet. Bortsett fra de virkelig store byene som Bangkok, det er bare slitsomt.
Synes faktisk Phuket var en fin basestasjon sist jeg var der, men ikke Patong, du vil til Kata. Og så ta båt og innenlandsfly rundt om i landet hvis det er noe som skjer, full moon party anyone?(Koh Pha Ngan).
Om du skal slappe heeelt av så er Koh Lanta og Ko Lipe å anbefale, paradis i mine øyne.

Det arrangeres dags- og overnattingsturer til de fleste øyer og destinasjoner. det jeg gjorde var å bo på et hotell ved Kata beach og bare ta turer dit jeg ville etterhvert som jeg pratet med folk og undersøkte. Det koster jo ingen verdens ting uansett

Det er min anbefaling i hvertfall. Nå nærmer det seg desverre høysesong(Desember, Januar, februar) og det kan fort bli slitsomt mange turister. Så om du vil til Thailand anbefaler jeg heller å vente til April. Da er det mange færre folk, litt deiligere vær og du kommer nok til å føle deg mer avslappet all over. Om du ikke finner en stille isolert strand et sted(Koh Lanta feks).
De kanariske øyer er et ålreit reisemål på vinteren, da det er langt nok sør til at det er varmt der om vinteren.
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Moret; Det så veldig ålreit ut på Kata, men er det steder i nærheten å dra ut på her? Var nevnt en del restauranter, barnevennlig og rolig, men ikke noe særlig om utelivet.

Mandokir; Hvordan er temperaturen der om vinteren? Kan det ikke bli ganske kjølig her om vinteren?

Sitat av thallium Vis innlegg
Kan du si litt mer om hva du er ute etter? Fyll og rølp? Dop? Kultur? Lokalbefolkning? Kåte turister?
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke så mange krav, er åpen for å prøve noe nytt, men det blir nok en del fyll og rølp likevel.

Kan jo nevne noen flere punkter:
- Varmt sted
- En liten by med restauranter og pub/barer/disco. Gjerne en del andre turister.
- Ålreite strender og/eller hotell med chill basseng
- Aktiviteter ved strendene, som vannski o.l. hadde vært ålreit
Gran canaria Feirte selv jul der ifjor, tempen lå på rundt 24-25 grader hver dag
Mexico, uten tvil. Acapulco eller Cancún har kjempefint vær om vinteren.
Hvis du har lyst til å lære å dykke anbefaler jeg Koh Tao, det er chill der, men ikke så mye "party, party" som Koh Phangan (som ligger rett ved siden av). Ellers er Sihanoukville i Kambodsja glimrende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Noen som har erfaringer fra El Gouna i Egypt?

Så utrolig chill ut, og er ganske billig å reise dit i disse tider. Noen som vet hvordan utelivet er der? Funnet relativt lite om dette på nett.
Når planlegger du å reise?

Planlegger en tur til Alicante i januar selv... Folk sier at det er grei temperatur da, ca. 20 grader. I tillegg er det kortere reisetid og direkteflyginger fra der hvor jeg skal reise fra, Værnes.
Hadde tatt Egypt trur jeg, vurderer selv å feire jul der faktisk da jeg kjenner noen som skal flytte dit
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Tenkte å reise i midten av Januar. Stor sjanse for at det blir El Gouna i Egypt.

Alicante er ikke sommer nok for meg om vinteren
Var i Thailand i jula og nyttårsaften. Khao Lak.
Rolig stille sted med kort avstand til det stikk motsatte.
Beste ferien min noen gang.
(selv om det kostet flesk i juletida...)