Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1636
Finnes det et enkelt, lite og gratis program som kan finne ut admin passord på win xp pro? Fordi jeg vil gjerne være admin på systemet på skolen, fordi da kan jeg installere spill og sånt!
Sist endret av Dweep; 30. november 2002 kl. 16:17.
Henger meg på denne requesten jeg oxo..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Brukerkontoene og slikt ligger vel på en egen server da, så du må event bruteforce administrator passet da, og gi deg selv rettigheter, det ville vel være det lureste. Event opprette et nytt brukernavn.
Ja, men hva med vanlige maskiner? og da mener jeg ikke den boot discen man kan bruke..
man kan finne passord som går på maskinen lokalt med l0pht crack, men det kan ta allt fra 10 min til en uke. Vanligvis ligger det på 24 timer, ihvertfall de passordene jeg har cracket de siste dagene.

Det lureste er vel å bruke den greia man legger på en tom diskett, kjører denne på skolen og stikker hjem og cracker passordet der. Da skolen maskiner ofte blir brukt av andre og restartet hele tiden. ...

Les denne: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=11377
Ta en titt her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=11377 som xbyte sier... og les den siste posten min om ERD commander
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
jocke - jeg vil tro at å reste passordet ikke er et alternativ .

Har du tilgang til det så er l0phtcrack det enkleste. Last ned, sett det til å bruteforce og vips du har masse passord til lange dager .

Men å bruteforce tar tid, og tid har man som oftes ikke. Last ned pwdump2 og få passordene ut på en diskett eller boot med en bootdisk, gå til CWINNT\system32\config (der c er systemdisken og winnt er windowsmappa) og snik med deg SAM. Mat så passordene (som du fikk fra pwdump2 eller med bootdisk) inn i l0phtcrack (eller John The Ripper).

Etter at l0pht har lekt seg litt burde du få et ganske fint resultat i form av passordene til alle kontoene på maskinen.

*Merk, dette funker bare visst passordene blir lagra lokalt på maskinene, altså ikke noe servertull altså*

Se forøvrig: Alle de andre trådene med samme tema på nFF!
Ministry of Love
sptz's Avatar
hvilket program er raskest av "John the ripper" og det "l0phtcrack" har alltid brukt John jeg men har hørt at alle andre bruker l0phtcrack. Er det på grunn av at det er raskere eller er det enklere?
Cracket et passord nå, samme som jeg kopierte fra skolen i dag.
Funket som en drøm, brukte l0pht crack..

Det greie med l0pht crack var at etter allerede 80 min var den ene delen av passordet cracket ferdig.
Den delte altså passordet opp i to deler, i og med at det var så langt, 13 tegn. Funket greit...
Hva var passordet da....
passordet er nå fjernet. Tror ikke andre trenger å se det.
Sist endret av echo_; 2. desember 2002 kl. 21:34.
Better than thou.
Bah, hva slags interesse har du av å vite det jocke?